Spis treści[Hide][Show]
Nikt nie chce umierać w grach wideo, ale najlepsze gry ciągle nas zabijają i wciąż wracamy po więcej. Niektóre z naszych ulubionych gier roku 2023 były brutalnie trudne – zamiast wymieniać gry, które naszym zdaniem były najtrudniejsze, skupimy się na bardziej szczegółowych informacjach. W 2023 r. było kilka naprawdę niesamowitych poziomów. A to są 10 trudne poziomy to zabiło nas bardziej niż cokolwiek innego. Śmierć w grze wideo może być sama w sobie błogosławieństwem. Oznacza to po prostu, że będziemy mogli grać w jeszcze więcej gier wideo.
Ta lista będzie zawierać tylko gry, w które dużo graliśmy – jeśli na liście nie ma Twojego ulubionego, trudnego poziomu, prawdopodobnie po prostu jeszcze w to nie grałem! Ale pamiętaj, aby zostawić nam komentarz i poinformować nas również o swoich ulubionych trudnych poziomach. Zawsze szukamy nowych, trudnych poziomów, o których możemy porozmawiać. I chociaż gry stały się bardziej otwarte niż kiedykolwiek wcześniej, poziomy nadal rządzą. W mojej książce lokalizacje, obszary, lochy i misje liczą się jako poziomy.
#10 Wyspy Thunderhead [Tears of the Kingdom]
Oszukujemy przy pierwszym wpisie – ponieważ tylko ktoś całkowicie szalony próbowałby grać Łzy Królestwa jak my. Zamiast wykonywać zadania jak normalny człowiek, zdecydowaliśmy się wyruszyć na Wyspy Thunderhead bez żadnego przygotowania. Cofnijmy się. Wyspy Thunderhead to pływające wyspy całkowicie pokryte ciemnymi chmurami i niekończącą się burzą. Jeśli założysz coś z metalem, w ciągu kilku sekund zostaniesz porażony. Burza sprawia, że praktycznie nic nie widać – to dość duży problem, gdy próbujesz przelecieć z jednej wyspy na drugą. Ale to, co jest praktycznie niemożliwe, nie jest całkowicie niemożliwe. Udało nam się przedostać przez Wyspy Thunderhead podczas pełnej burzy i dotrzeć do ważnej wyspy na końcu, mając tylko całą masę latających urządzeń i bardzo uważną nawigację.
To jest ta rzecz. Nie ma powodu, żeby to robić. Wykonując zadanie na powierzchni, możesz rozproszyć nieskończoną burzę na niebie. Gdy burza ucichnie, na Wyspach Thunderhead panuje całkowity spokój. Przekroczenie ich nie stanowi żadnego wyzwania – wystarczy, że dotrzesz do końca za pomocą wyrzutni, szybowców i innych maszyn latających. Prawdziwi poszukiwacze mocnych wrażeń powinni spróbować przeprawić się przez Wyspy Thunderhead w środku burzy stulecia. Latanie na ślepo, kierowanie się wyłącznie własnymi punktami orientacyjnymi – czepianie się mokrych ścian i desperackie próby prześcignięcia malejącego wskaźnika wytrzymałości – a wszystko to bez pojęcia, dokąd się udać. To jeden z trudnych poziomów, po którym zastanawiamy się, co zrobiliśmy źle. A to wszystko dlatego, że chcieliśmy pominąć zadanie poboczne.
#9 WOJNA [Pizza Tower]
Jeśli przyznajemy nagrody na podstawie gier o najbardziej zróżnicowanych i trudnych poziomach, być może będziemy musieli się z tym zgodzić Wieża Pizzy. W tej dziwacznej niezależnej platformówce chodzi przede wszystkim o szybki ruch i precyzyjne skakanie, a każdy poziom ma swój własny, dziwny trik. Poziom 19 – WOJNA – to poziom, który niezmiennie kopał nas w tyłki. Na tym poziomie nasz bohater, szef kuchni Peppino, ma bombę przypiętą do piersi. Będziesz musiał wydłużyć czas bomby, biegnąc przez koszmarne pole bitwy pełne żołnierzy, czołgów, bombowców i klonów przypominających pizzę. Klony tak naprawdę pojawiają się w drugiej połowie poziomu, gdzie odkryjesz laboratorium wypełnione złymi klonami Peppino. Słuchaj, to dziwna gra. A ten dziwny poziom był jednym z najtrudniejszych.
Jedynym innym poziomem, który można porównać, jest poziom poprzedni. Właściwie, dorzućmy również ten poziom, aby uzyskać szybki bonus. Poziom 18 – Nie wydawaj dźwięku – jest Pięć nocy u Freddy’ego parodia z pogonią za potworami, które skaczą i straszą, jeśli zostaniesz złapany. Musiałem tylko wspomnieć o tym poziomie, ponieważ jest to doskonały sposób na przejście do kolejnych trudnych poziomów.
#8 Projekt Cynosure [Cyberpunk 2077: Phantom Liberty]
Wieża Pizzy to nie jedyna gra, która w 2023 roku będzie straszna. Jedna z dwóch głównych misji kończących w Phantom Liberty, niezwykle dobrym rozszerzeniu do gry Cyberpunka 2077, zabiera graczy do przerażającego obiektu podczas pościgu za zbuntowanym agentem. Zamiast przebijać się przez fale uzbrojonych bandytów, ta misja pozbawi cię całej mocy i zmierzy się z szalejącym gigantycznym robotem, którego nie da się powstrzymać żadną zwykłą bronią. Kule go nie powstrzymają, więc będziesz zmuszony się ukryć i hakować, aby odwrócić jego uwagę, podczas skradania się po nowoczesnym bunkrze. Jeśli mielibyśmy porównać tę sekwencję do jakiejkolwiek gry, byłaby to właśnie ta sekwencja Obcy: Izolacja – z kratek sufitowych wyłania się drapieżnik, którego nie da się powstrzymać i powoli poluje na ciebie, gdy chowasz się pod stołami i czołgasz się przez otwory wentylacyjne.
Zaskakujące w tej sekwencji jest to, jak bardzo różni się ona od wszystkiego innego w grze. W grze nie ma innych poziomów o tematyce horroru Cyberpunka 2077 – więc ta przerażająca sekwencja pojawia się znikąd. Gigantyczny robot może cię wyśledzić, jeśli nie będziesz ostrożny, i natychmiast cię zabić. Styl rozgrywki jest tak bardzo odmienny, że nie zdziwiłbym się, gdyby niektórzy gracze natychmiast się poddali. Na szczęście jestem doświadczonym fanem horrorów z dużym doświadczeniem w skradaniu się i bieganiu. Mimo to ta misja zabiła nas więcej razy niż reszta 20-godzinnej rozgrywki razem wzięta.
CZYTAJ TAKŻE South Park: Snow Day – data premiery i szczegóły ujawnione
# 7 Dom cioci Ethel [Baldur’s Gate 3]
Rok 2023 to po prostu straszny rok dla gier, ponieważ mierzymy się z kolejną przerażającą lokalizacją Wrota Baldura 3. Największa gra RPG roku – i jedna z największych gier RPG wszechczasów – jest absurdalnie wypełniona trudnymi, opcjonalnymi spotkaniami. Istnieją absolutnie sekcje Wrota Baldura 3 które są trudniejsze niż ten wpis, ale jest to tak wcześnie w grze i nie będziesz jeszcze miał dostępu do dziesiątek obezwładniających zaklęć i zdolności magicznych. Dla mnie akt 1 był najtrudniejszą częścią gry, a jedną z najtrudniejszych części najtrudniejszej części gry był Dom Ciotki Ethel.
Znajdująca się na bagnach na południe od Szmaragdowego Gaju eksploracja graczy napotka życzliwą starszą panią w bajkowym domu z dużym piekarnikiem. OK, wszyscy widzieliśmy już taki scenariusz – wszyscy wiemy, że to wiedźma zjadająca dzieci. Po konfrontacji z wiedźmą, przekształca ona wcześniej malownicze bagno w odrażające bagno pełne biegających chochlików, które z łatwością zniszczą twoją drużynę, jeśli nie będziesz przygotowany. A potem jest już tylko gorzej. Wewnątrz jej legowiska będziesz musiał przejść proces za procesem o trudnej treści – zaczynając od wszystkich jej ofiar tortur z ironicznymi karami, a kończąc na walce z opętanymi sługami. Ci słudzy to w zasadzie kolejna grupa postaci graczy w Dungeons & Dragons, uwięziona przez magię Wiedźmy. Potem unoszą się trujące kłęby dymu. Jeśli nie wiesz, jak powstrzymać ulatnianie się dymu, to wyzwanie związane ze skokami będzie ogromnym wyzwaniem. Do diabła, nawet jeśli to zrozumiesz, będzie to ogromny ból.
A wszystko kończy się irytującą walką z samą Wiedźmą. Na szczęście ta bitwa na pierwszy rzut oka wydaje się niemożliwa, ponieważ Wiedźma kopiuje samą siebie i tworzy małą armię małych Wiedźm, które nękają Cię gradem magicznych ataków. Sprawę po raz kolejny utrudnia fakt, że młoda dama, którą przybyłeś tu uratować, jest powoli opuszczana do dołu. Masz tylko kilka tur, aby ją uratować, co jest dość trudne, gdy szalona wiedźma rechocze na ciebie groźnie. Za moje pieniądze szaleństwo wesołego miasteczka w Legowisku Wiedźmy może być najtrudniejszym lochem Wrota Baldura 3.
#6 Maraton Finałowy [Super Mario Bros. Wonder]
Nie ma w tym nic strasznego Mario Wonder, najbardziej kolorowa i zaraźliwie zabawna gra roku – ale nie można się dobrze bawić. Jest jeden poziom, który sprawia, że wszyscy członkowie społeczności Mario zrywają wąsy z motywem Mario. Tak jak Świat Super Mario, Mario Wonder posiada wyjątkowo trudny Świat Specjalny, pełen trudniejszych wyzwań dla doświadczonych graczy. Jednym z tych wyzwań jest to, co jest powszechnie znienawidzone Skocz do rytmu poziom – etap, w którym gracz musi szybko skakać i wskakiwać po serii bloków pojawiających się w rytm muzyki. Rytm przyspiesza w miarę wspinaczki, aż pod koniec staje się niewiarygodnie szybki. Tak szybko, że niektórzy gracze po prostu nie mogą dotrzeć na szczyt, zanim platformy znikną, a ty zostaniesz wrzucony do toksycznego fioletowego śluzu.
Trudno opisać, jak okrutny jest ten poziom, nie doświadczywszy tego na własnej skórze. Pod koniec Mario musi wykonać serię skoków po ścianach z pojedynczych bloków, co byłoby trudne, nawet jeśli nie miałeś napiętego limitu czasu – a samo utrzymywanie pozornie normalnego tempa jest zdecydowanie za wolne na tym poziomie. Musisz skrócić każdą milisekundę tych skoków po ścianie, aby dać sobie wystarczająco dużo czasu na dotarcie do końca – w przeciwnym razie możesz oszukiwać, używając Yoshiego. Yoshi ma bardziej wyrozumiały czas skoku po ścianie, co czyni ten poziom nieskończenie łatwiejszym, jeśli używasz Yoshiego. Mimo to dla niektórych graczy ten poziom będzie niemożliwy do osiągnięcia, co czyni go godnym dodatkiem do tej listy.
Ale jeśli mamy rozmawiać o najtrudniejszych poziomach w roku, musimy także porozmawiać o Maraton finałowy, ostatni sekretny poziom, który odblokowuje się dopiero po zdobyciu czterech z sześciu medali. To naprawdę najtrudniejszy poziom. Najgorszą częścią maratonu finałowego jest sam koniec, kiedy niewidzialny Mario musi pokonać sekcję podskakującego balonu, co byłoby trudne, nawet gdyby Mario był widoczny. Kiedy jest niewidzialny? To jest jak okrutny żart.
CZYTAJ TAKŻE 96 najlepszych gier dla pojedynczego gracza, w które warto zagrać w 2023 r
#5 Jaskinie Phon’qi [Star Wars Jedi: Survivor]
Najtrudniejsza część Zjedz Ocalałego to nie armia szturmowców ani nawet bitwa z Darthem Vaderem – nie, to żart. Dostępna poprzez ukrytą ścieżkę po ukończeniu określonego zadania pobocznego w dalszej części gry, podziemna droga do jaskiń Phon’qi jest szczególnie niebezpieczna i wypełniona rękawicą najtwardszych wrogów…