Po zeszłorocznych Game Awards może mieć rację.
Fani i media powiedzieli o partnerstwie deweloperskim wiele, niezależnie od tego, że rozwój wydawał się być trudny. Wielu było zaniepokojonych tym, co oznaczało to dla Inicjatywy, a co za tym idzie, dla projektu. Teraz wydaje się, że Xbox postrzega to partnerstwo jako przyszłość, jeśli Xbox Studios kieruje najnowszymi komentarzami Matta Booty’ego.
Podczas niedawnego pytania i odpowiedzi na PAX West Booty został zapytany o charakter różnych opóźnień w grze, których doświadczył wydawca, wpływ blokady COVID-19 i nie tylko. Przytoczył inne ważne czynniki, takie jak obecna struktura studia, jako równie ważne.
„Jak tworzymy gry ewoluuje… Pomysł jednego zespołu pod jednym dachem naprawdę nie zdarza się już tak często. Posłużę się przykładem – nasz Idealna ciemność zespół w Santa Monica, The Initiative” – powiedział Booty. „Więc właśnie nawiązaliśmy duże partnerstwo z Crystal Dynamics i przeczytałem w Internecie „och, to musi oznaczać, że jest jakiś problem lub coś” – jest wręcz przeciwnie, prawda?”
„Masz zespół weteranów w Crystal Dynamics, duży zespół AAA z ponad 100 osobami, który staje się dostępny. Oczywiście chcemy z nimi współpracować, szczególnie jeśli stworzyli już taką grę. I tak wykonaliśmy strasznie dużo pracy. Jeśli myślisz o Wiek imperiów 4 który właśnie wystartował zeszłej jesieni, który powstał we współpracy z Relic Studios w Vancouver, świetne partnerstwo. A nawet coś takiego jak Flight Simulator, współpracowaliśmy z francuskim studiem o nazwie Asobo. I ten rodzaj wspólnego rozwoju, kiedy pracujesz z ludźmi takimi jak Certain Affinity, Iron Galaxy, Blackbird, wszystkie te studia są tak kluczowe dla produktów, które tworzymy”.
„To jednak również zwiększa złożoność, ponieważ jeśli jedno z tych studiów ma problemy, wpływa to na harmonogram. Tak więc minęły czasy, kiedy można było „wszystkich zebrać zespół w stołówce, chcę powiedzieć wszystkim, aby pracowali ciężej w tę środę”. To już dawno minęło, stało się o wiele bardziej skomplikowane.
Scena programistyczna stale się rozwija, szczególnie w erze blokady po COVID-19, i chociaż widzieliśmy wielu wewnętrznych programistów współpracujących ze sobą nad pojedynczymi tytułami, na przykład w Ubisoft na Assassin’s Creedlub Aktywacja włączona Call of Duty, rzadko słyszymy coś takiego z własnych studiów, co sprawia, że komentarze Booty’ego są tak fascynujące. Co to jednak oznacza, dopiero się okaże.
Źródło