Nadchodzą wewnętrzne kontrowersje?
W miarę rozwoju gier wideo możliwa jest liczba potencjalnych błędów, usterek i awarii. W ostatnich latach widzieliśmy wiele gier z błędami, które przypominają powiedzenie „im są większe, tym mocniej spadają”. Przemawiając na PAX West 2022, gdzie miał już trochę do powiedzenia na temat stanu tworzenia gier AAA w wielu studiach, Matt Booty, szef Xbox Game Studios, przedstawił swoje przemyślenia na temat stanu kontroli jakości i tego, gdzie widzi to się dzieje. Wydawało mu się, że obecny model testowania QA może mieć trudności w przyszłości, ponieważ rozmiary gier będą nadal się powiększać, i uważa, że rozwiązania AI mogą być dużą częścią sprostania temu wyzwaniu.
„Niektóre z naszych procesów nie nadążają za tym, jak szybko możemy tworzyć treści, jednym z nich jest testowanie”. Łup stwierdził.
„Myślisz o grze, jedną z największych różnic między grą a czymś w rodzaju filmu jest to, że pracujemy nad filmem i wchodzisz i mówisz„ hej, to zakończenie, zaostrzmy to, edytujmy to , przetnijmy tę scenę”, zwykle nie psuje niczego na początku filmu. Ale w grze możesz być gotowy do wysyłki, a projektant mówi: „Mam tę jedną małą funkcję, po prostu zmienię kolor w tej jednej rzeczy”, a potem jakoś coś wysadza i teraz pierwsze 10 minut gry nie gra.”
„Więc aspekt testowania, za każdym razem, gdy coś nowego wchodzi w wielką grę, cała gra musi być testowana, od przodu do tyłu, z boku na bok. Moje marzenie – w tej chwili dużo się dzieje ze sztuczną inteligencją i uczeniem maszynowym, a ludzie wykorzystują sztuczną inteligencję do generowania tych wszystkich obrazów. To, co zawsze mówię, kiedy wpadam na ludzi AI, to: „Pomóż mi dowiedzieć się, jak używać bota AI do testowania gry”.
„Ponieważ chciałbym móc uruchomić 10 000 instancji gry w chmurze, więc jest uruchomionych 10 000 kopii gry, wdrożyć bota AI, aby spędzić całą noc na testowaniu tej gry, a rano otrzymujemy raport. Ponieważ byłoby to transformacyjne. Zawsze trochę się śmieję, ludzie zawsze mówią „gra została wysłana we wtorek, ale słyszałem, że naprawiali błędy w sobotnią noc” – są miesiące testów i rzeczy, które muszą się wydarzyć, zanim gra wyjdzie.
Naprawdę interesujący wymiar komentarzy, które wygłasza Booty, dotyczy obecnych prób Xbox i Microsoftu, aby przejąć Activision/Blizzard/King, który dopiero niedawno stał się domem dla swojego pierwszego uzwiązkowionego zespołu QA, personelu Raven Studios. Członkowie tego samego zespołu mieli trochę do powiedzenia na temat stanu kontroli jakości i jej wpływu Call of Duty: Straż przednia. Pomysł, że nowo uzwiązkowiona drużyna zostanie następnie całkowicie zastąpiona, a nawet w pewnym stopniu przez sztuczną inteligencję, byłby kontrowersyjny, biorąc pod uwagę pracę, która została włożona w uzwiązkowienie.
Źródło