Wiele rąk sprawia, że praca jest lekka
Zapowiedziany na Xbox Games Showcase w sierpniu 2021 roku, Stan Zaniku 3 został objawiony światu, a następnie zniknął jak przysłowiowy na wietrze. Od ujawnienia minął już ponad rok, a cisza była ogłuszająca, ale dzięki szefowi Xbox Game Studios, Mattowi Booty’emu, który miał sporo do powiedzenia w tym tygodniu na temat gier AAA w wielu studiach i przyszłości zaangażowania AI podczas testów QA podzielił się spostrzeżeniami na temat stanu rozwoju najnowszego tytułu Undead Labs.
Wypowiadając się w podcastie Majora Nelsona, dowiedzieliśmy się o grze kilku fascynujących nowych rzeczy, a mianowicie, że pracuje się nad nią przy użyciu Unreal Engine 5, ale także, że The Coalition, zespół odpowiedzialny za Gears of War 4, Koła zębate 5oraz (w części) Taktyka biegów, udzielają pomocy Undead Labs w stworzeniu gry. Ta ostatnia wiadomość byłaby zgodna z komentarzami Booty’ego dotyczącymi wielostudiowych tytułów AAA z PAX West z weekendu. Rozmawiając z Nelsonem podczas podcastu, Booty stwierdził: „Wspomniałeś o Undead Labs, oni współpracują z The Coalition w Vancouver, naszym Gears of War studio, korzystając z niektórych technologii związanych z Unreal Engine 5 i niektórych rzeczy, które pojawiły się w Gears of War przed wprowadzeniem tego do Stan rozpadu 3”.
Booty kontynuował: „Przez ostatni tydzień spędziliśmy cały dzień w Undead Labs w Seattle, co było świetne, zdobywając aktualizację Stan rozpadu 3który ma naprawdę fajne rzeczy, oprócz tego, że Stan rozpadu 2 po prostu nadal powiększa swoją bazę użytkowników. To rodzaj ukrywania się, który wciąż rośnie i fajnie było zdobyć aktualizację. Myślę, że trafiliśmy na jedenaście milionów graczy na całe życie Stan rozpadu 2 teraz, co jest całkiem fajne. Wszystko to, rzeczy, które tam robią, są tak naprawdę poligonem testowym, poligonem doświadczalnym dla wszystkich rzeczy, które się pojawiają Stan rozpadu 3”.
Biorąc pod uwagę rytm rozwoju wielu studiów, który wydaje się być ustanowiony w pierwszych studiach Xbox, Booty mówił również o tym, jak wygląda ten proces rozwoju: „Mamy strukturę, nazywamy je po prostu szczytami, na których otrzymujemy eksperci merytoryczni wspólnie przez jeden lub dwa dni… Odbyliśmy zjazdy animacyjne, zjazdy dotyczące interfejsu użytkownika, zjazdy Unreal Engine, zjazdy dotyczące fizyki itp. Myślę, że w zeszłym roku zdobyliśmy blisko 25 z nich. To nasz główny mechanizm umożliwiający zespołom dzielenie się technologią tam iz powrotem”.
W 2021 roku The Colation ogłosiło, że przewodzi Xboxowi w użyciu silnika Unreal Engine, a „wiele nowych projektów” jest w fazie rozwoju. Przypuszczalnie znamy teraz dwóch z nich, Stan Zaniku 3i najprawdopodobniej nowy kluczowy wpis w Gears of War franczyza ze względu na otwarty charakter 2019 roku Koła zębate 5.
Źródło