Od teraz robią wszystko po swojemu!
Hindsight to potężna rzecz, szczególnie w świecie gier wideo. Studia deweloperskie mogą to wykorzystać ze świetnym skutkiem, patrząc wstecz na gry i zastanawiając się, co mogło być lub co powinno być lepsze, i wydaje się, że Ubisoft jest jednym z tych studiów, które chcą wprowadzić duże zmiany w przyszłych grach. Potwierdzono, że Ubisoft planuje drastyczną zmianę sposobu tworzenia przyszłych gier, podejmując decyzję, że nie każda gra musi być oparta na fabule, 100-godzinna epicka opowieść, jak wiele innych Assassin’s Creed gry były.
W wywiadzie dla IGN (który w całości można przeczytać tutaj), wiceprezes redakcji Ubisoftu, Fawzi Mesmar, próbował wyjaśnić, jaki jest etos firmy, jeśli chodzi o tworzenie gier i jakie zmiany zostaną wprowadzone w przyszłości. Pomysł, że jedna gra powinna robić wszystko, jest niedorzeczny, nie tylko nie będzie zawierał tak wielu pomysłów i koncepcji, ale czas i pieniądze potrzebne do opracowania tych gier są oszałamiające. Mesmar wyjaśnił, że w przeszłości Ubisoft koncentrował się na próbie zadowolenia każdego fana, ale od tego dnia studio będzie dążyć do tworzenia gier, które są bardziej skoncentrowane na określonych fanach, jednak mogą to być gry, które „mogą się nie spodobać”. do wszystkich.”
Ten nowy plan Ubisoft skupi się na „głębokich doświadczeniach” w całym zakresie treści. Teraz, gdybyś spytał nas, co naszym zdaniem to oznacza, zaryzykowalibyśmy przypuszczenie, że przyszłe gry będą miały znacznie mniej map niż poprzednie tytuły, co doskonale nam odpowiada. Ubisoft to ogromne studio, więc szanse, że doświadczysz jednego z wielu jego tytułów, są dość wysokie, a jeśli jesteś jednym z tych użytkowników, będziesz dobrze wiedział, że firma stała się synonimem ogromnego. Rozumiemy przez to, że gry Ubisoftu są zwykle pełne różnych przedmiotów kolekcjonerskich, skarbów i mnóstwa innych przedmiotów, które są rozrzucone na mapie o gigantycznych proporcjach – często może to prowadzić do wielu zmarnowanych czasu na przeszukiwanie każdego centymetra pewna mapa, naprawdę strasznie dużo czasu.
Jedną z największych serii z katalogu Ubisoft jest Assassin’s Creed franczyza, która jest tak samo winna jak grzech, jeśli chodzi o przewymiarowane i zbyt skomplikowane mapy. Oprócz Assassin’s Creed oraz Far cry jednak Ubisoft ma dość imponującą listę mniejszych gier, takich jak Republika jeźdźców oraz Nieśmiertelni Fenyx Powstanie które są dobrymi przykładami tego nowego etosu firmy, który ma nadzieję zostać wdrożony.
Jeśli chodzi o w pełni przyjętą strategię, nadchodzący Assassin’s Creed: Mirage będzie królikiem doświadczalnym dla nowych planów Ubisoft. Mesmar potwierdził w ostatnim wywiadzie, że ta gra – i jej siostrzane gry Assassin’s Creed: Czerwony oraz Czarownica – będzie przykładem tego, co strategia będzie miała nadzieję osiągnąć. Mesmar powiedział, że „Miraż jest dla ludzi, którzy chcą wrócić do korzeni serii”, podczas gdy inne projekty zaspokoją innych fanów, w tym tych, którzy szukają doświadczenia „wielkiego RPG”.