Może nie oglądaj tego podczas jedzenia.
Pogarda to nadchodząca gra z gatunku horroru atmosferycznego, która nie powstrzymuje się. Zespół programistów nie martwi się nawet o zepsucie doświadczenia z gry, ponieważ jest to tak denerwujące. Dzisiaj wydano około ośmiu minut rozgrywki, aby pokazać sekwencję prologu. Tak, poniższy film jest na początku gry i jest to przerażające.
Horror ma wiele postaci i Pogarda wydaje się skłaniać w stronę rezonującego horroru, który wnika pod skórę i zalega w mózgu, zamiast skupiać się na przerażeniach i napięciu. Z perspektywy pierwszej osoby gracze budzą się w całkowicie obcym królestwie bez wyjaśnienia. Będą musieli zbadać szereg lokacji, z których każda zbudowana jest jak labirynt i jest wypełniona zagadkami. Istnieje ciągłe poczucie tajemnicy, ponieważ nie ma przerywników. Całe opowiadanie historii dzieje się, gdy grasz i dotykasz rzeczy wokół ciebie. To uczucie obrzydzenia i niepokoju jest celowe według dewelopera, firmy Ebb Software.
„Zaprojektowano go wokół idei „bycia wrzuconym w świat”. Odizolowana i zagubiona w tym wymarzonym świecie, będziesz eksplorować różne połączone regiony w nieliniowy sposób. Niepokojące środowisko to sama postać”.
Oprogramowanie Ebb
Styl artystyczny oparty jest na pracach HR Gigera i Zdzisława Beksińskiego. Ten ostatni był polskim malarzem o niesamowitym stylu gotyckim lub barokowym, a wielu fanów science fiction rozpoznałoby twórczość szwajcarskiego artysty HR Gigera. Słynął z prac biomechanicznych, w których przedstawiał mieszankę ludzi i maszyn, i oczywiście z pracy nad Obcy. Ta inspiracja jest natychmiast obecna w tym prologowym filmie z rozgrywką, gdy widzimy, jak ręka postaci zostaje osadzona w jakiejś obcej technologii. Później pojawia się przerażający humanoid spaczony i uwięziony w czymś w rodzaju jajka lub kokonu. Obejrzyj poniższy film, aby się przekonać.
Deweloperzy celowali w klimatyczny horror i go osiągnęli. Otoczenie wydaje się starożytne, ale jest wyposażone w zaawansowaną technologię. Uwięziony w labiryncie, który przypomina zarówno opuszczoną linię metra, jak i przewód pokarmowy bardzo dużej istoty, prześladuje mnie poczucie samotności, a nie samotności. Przez większość czasu nie ma nikogo w pobliżu, co samo w sobie jest przerażające, ale czy nie jest o wiele gorzej zastanawiać się, kto jeszcze może być poza zasięgiem wzroku? Oglądanie. Czekam na spotkanie. Choć wydaje się opuszczony, nie czuje się opuszczony.
Jednak to dźwięki były zaskakująco skuteczne. Oprócz dudnienia drzwi lub od czasu do czasu odległego wycia wiatru, w tym nowym miejscu jest bardzo cicho. Dopóki czegoś nie dotkniesz. Miękkie, mięsiste dźwięki wystarczą, aby twój żołądek się skręcił. Konieczność wkładania rąk do rzeczy, które zgniatają się, aby otworzyć drzwi, to również koszmar. Wtedy, gdy napotykasz humanoidalną istotę, jej stłumione krzyki są głęboko nieprzyjemne.
Pogarda wygląda na idealną grę dla fanów Obcy historie franczyzy i HP Lovecrafta. Gra ukaże się 21 października 2022 roku. Można ją znaleźć na PC i Xbox Series X|S. Jeśli masz Xbox Game Pass, możesz w nią zagrać pierwszego dnia.
Źródło