Zbyt długo sprawy wymknęły się spod kontroli.
W ostatnich tygodniach popularni streamerzy gry Martwy w świetle dziennym otwarcie krytykowali grę i jej firmę Behavior Interactive za to, co wydaje się być narastającym problemem z oszustwami. Podczas gdy oszukujący gracze wpływają na całą społeczność, streamerzy w szczególności są podatni na oszustów i hakerów w Martwy w świetle dziennym.
Dla tych, którzy nie wiedzą, Martwy w świetle dziennym to „asymetryczny” horror, w którym jeden zabójca ma za zadanie wytropić i zabić czterech ocalałych. Tymczasem czterej ocaleni mają za zadanie naprawić pięć generatorów i uciec z mapy przed ich przedwczesną śmiercią. Gracze mogą dać sobie przewagę, wyposażając się w profity, przedmioty i dodatki, które wpływają na moce i mechanikę w grze.
Ten modułowy system profitów i wyposażenia pozostawia grę otwartą na modyfikację poprzez ulepszanie tych profitów, oprócz bardziej konwencjonalnych bezpośrednich kodów. Ale oszukiwanie w grze wykracza poza same korzyści płynące z rozgrywki dla osobistych korzyści, gracze robią wszystko, aby celować i przeszkadzać innym użytkownikom.
Popularną taktyką oszustów jest przetrzymywanie gry jako zakładnika, zwłaszcza jeśli ich celem jest streamer. Dzieje się tak, ponieważ oszuści mają narzędzia, aby celowo dołączyć do lobby streamera, wykorzystując natywną usługę dobierania graczy. Po wejściu do gry oszuści będą bawić się ze streamerem (który generalnie gra zabójcą), dopóki gra nie dobiegnie końca.
Oszuści są w stanie wprowadzić swoją postać w stan, w którym gra traktuje ich tak, jakby umierali, ale tak naprawdę nigdy nie umierają. Zmusza to grę do przetrwania poza mechanizmem „Załamania się gry” i ostatecznie utrzymuje streamera i oszusta w pustym meczu, dopóki lobby nie wygaśnie po dwóch godzinach.
Dla wielu streamerów może to być katastrofalne, albo wykolejenie całego strumienia na dwie godziny, aby go przeczekać, albo zmuszenie streamera do rozłączenia i nałożenia kary za rozłączenie.
Po tym, jak w ostatnich tygodniach wzrosło oburzenie na oszustów, Behavior Interactive opublikowało plan szczegółowo opisujący ich plany ograniczenia oszustw i hakowania Martwy w świetle dziennym.
Ze względu na naturę oszustwa, zachowanie jest zmuszone do niejasnego i zawężonego ustosunkowania się do szczegółów. Ale samo rozpoznanie problemu to już więcej, niż oczekiwali niektórzy gracze. Zmiany obejmują zmiany strukturalne w grze, które powinny ograniczyć istniejące kody, wraz z naciskiem na większą walidację serwera zamiast polegania na walidacji po stronie klienta, co ułatwia wdrażanie kodów.
Jedną z największych rzeczy na wynos w najbliższej przyszłości jest zmiana w grze polegająca na kończeniu meczów, które trwają pięć minut po „zawaleniu gry końcowej”. Chociaż pięć minut to wciąż irytująco długi czas oczekiwania, jest to znacznie lepsze niż czekanie dwie godziny.
Źródło