Deweloperzy chcą tym razem sprawić, by wszystko było bardziej wciągające.
Niecały miesiąc od premiery Nowe opowieści z Kresów, Gearbox daje pewien wgląd w to, jak rozgrywka została przeprojektowana dla nowych i powracających odbiorców. Oryginalny tytuł jest uwielbiany przez fanów serii, a wielu jest zszokowanych, że strzelanka taka jak Borderlands mogłaby kiedykolwiek dobrze przełożyć się na interaktywny tytuł narracyjny typu „wskaż i kliknij”. Podczas gdy nadchodzący tytuł obiecuje takie samo skupienie się na dialogach i szybkich wydarzeniach, jak pierwsza gra, gracze mogą również spodziewać się kilku zmian w formule.
W oryginalnych Tales from the Borderlands niektóre działania mogły się nie powieść, co oznaczało, że gracze musieliby zacząć je od nowa. Tym razem porażka nie będzie aż tak negatywna, jak opisał główny pisarz gry Lin Joyce w wywiadzie dla Eurogamer.
„Brak działania może prowadzić do większej historii niż do porażki” – powiedziała Joyce. „A czasami może się okazać, że bezczynność jest właściwym wyborem. Chodzi o to, że musisz również angażować się w akcję przed sobą. Czy zamierzasz podjąć akcję? Czy nie zamierzasz podjąć działania? To nie ma być po prostu jak: „Widzę przyciski, naciśnij je”. W ten sposób zawsze używamy akcji jako drogi do historii postępu. To nie jest działanie dla samego działania”.
Biorąc pod uwagę, że szybkie wydarzenia odegrały ogromną rolę w pierwszej grze, główny projektant gry, Pierre-Luc Foisy, poświęcił się przywróceniu ich w jak najbardziej angażujący sposób. Nowe opowieści z Kresów kładzie również nowy nacisk na przechwytywanie wydajności, co odróżnia go od tytułów Telltale Games sprzed lat.
„To był dla nas duży filar. To naprawdę ważne, aby móc zobaczyć reakcje naszej postaci na wybory, w jej twarzy, w mowie ciała. Osiem lat temu nie mieliśmy do tego tak dużego dostępu, więc trzeba było sygnalizować graczom i dawać im informacje zwrotne na temat ich wyborów, podczas gdy teraz mamy przechwytywanie wydajności działające jako sprzężenie zwrotne – sami aktorzy, postacie, są sprowadzając to wszystko prosto na pierwszy plan, a to potęguje historię” – wyjaśniła Joyce.
Telltale Games, które ogłosiło upadłość w 2018 roku, było twórcą wielu epizodycznych narracyjnych gier przygodowych. Tym razem Gearbox chce wykorzystać doświadczenie poprzedniej firmy, aby stworzyć coś wyjątkowego i wyjątkowego.
Na początku tego miesiąca Gearbox ujawnił 18 minut rozgrywki z Nowe opowieści z Kresów w PAX West. Obejrzyj poniższy film.
Oryginalny Opowieści z Kresów został wydany epizodycznie w latach 2014-2015. Akcja rozgrywa się po wydarzeniach z Borderlands 2, gracze przejęli kontrolę nad pracownikiem Hyperiona Rhysem i oszustem Fioną, gdy szukali skarbca, jednocześnie mając do czynienia ze sztuczną inteligencją wersji złoczyńcy serialu Handsome Jacka i innymi wrogami. Przeważnie gra przygodowa typu „wskaż i kliknij”, w której gracze byli proszeni o reagowanie na zdarzenia w czasie rzeczywistym i przechodzenie przez drzewa rozmów. Tym razem wygląda na to, że zespół Gearbox chciał sprawić, by wszystko było bardziej wciągające.
Nowe opowieści z Kresów ma zostać wydany 21 października na Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S i PC.
Źródło