Droga do Obserwacja 2 nie było łatwe. Wielu twierdzi, że droga do jego uruchomienia była zabawą z kontrowersyjnych decyzji, za które wciąż płacą. Jedną z nich jest decyzja o przeniesieniu wszystkich nowych graczy na nowe serwery. Chociaż nie jest to niespotykane w przypadku sequeli gier online, ta wydawała się ogólnie inna, ponieważ podstawowa gra wciąż istnieje; to po prostu staje się darmowe. Mieli już gotowe serwery. Wielu uważa, że mogli po prostu ulepszyć określone programowanie, uczynić grę darmową i zrobić łatkę rozszerzającą, aby zapętlić nową zawartość. Ponieważ nic nie zrobili w tym celu, mają teraz do czynienia z kaskadową sytuacją.
Nie tak dawno temu Obserwacja 2 uruchomione serwery. Serwery OG zostały zamknięte pewnego dnia, a w grach nastąpił lekki zastój, ponieważ stare serwery zostały wyłączone, a nowe serwery zostały włączone do sieci. Jednak gdy nowe serwery zostały wprowadzone do sieci, natychmiast zostały przeciążone na dwóch frontach. Po pierwsze, nowa gra i model free-to-play przeniosły na serwery wielu graczy. Były kolejki do 40 000 osób! Podczas gdy gra miała mieć ogromny ruch, oryginalny tytuł miał miliony graczy, a kolejki w kolejce nigdy nie powinny być tak długie.
Więc co się stało? Jak ujawnił prezes Blizzard Mike Ybarra, serwery przeszły atak DDoS, a teraz zespół Blizzarda próbuje to naprawić jak najszybciej.
Atak DDoS ma miejsce, gdy pojedyncza osoba powoduje przeciążenie serwerów. Zapełniają się ruchem w nienaturalny sposób, a żądania na serwerze przeciążają ich możliwości. W rezultacie powodują między innymi ogromne kolejki w kolejce, a gracze nie mają szans na grę.
Z jednej strony Blizzard musiał w przeszłości radzić sobie z takimi atakami, więc będą w stanie to rozwiązać. Z drugiej strony nie tak chcieli rozpocząć premierę Obserwacja 2. Gra jest jedną z największych premier tej jesieni i miała być doniosłym wydarzeniem. Blizzard poprosił nawet graczy, aby podzielili się swoimi ulubionymi wspomnieniami z oryginalnej gry, aby pomóc w stworzeniu nastroju na początek nowej gry. Teraz ten nastrój jest zepsuty z powodu ataków i braku funkcji serwera.
Niestety, jest to jeden z wielu problemów, z jakimi boryka się sequel, w tym sposób, w jaki Blizzard prosi graczy o grindowanie, aby zdobyć wszystkie postacie, chyba że za nie zapłacą. Albo o tym, jak usunęli system zdobywania poziomów lub jak zmienili rozgrywkę 5v5.
Czy gra rozwiąże te problemy? Bardziej niż prawdopodobne dzięki zagorzałym fanom. Ale Blizzard nie ułatwia im tego.
Źródło: Świergot