Jest ustawiony, aby dać większą kontrolę innym.
Być może słyszałeś o małym studiu gier wideo o nazwie Ubisoft, znanym z wydawania Assassin’s Creed seria i Far cry seria. Oczywiście, że tak, jesteśmy po prostu głupi. Z francuskiego studia nadchodzą jednak ważne wiadomości, które mogą wpłynąć na niektóre z jego przyszłych gier. Ubisoft ogłosił, że utworzy Globalne Biuro Kreatywne, które ma pomóc biznesowi w przyznaniu większej autonomii konkretnym studiom gier.
Ogłoszenie dotyczące tego Globalnego Biura Kreatywnego zostało ogłoszone dzisiaj w komunikacie prasowym, w którym firma wyjaśniła, że „ogólnym celem jest zwiększenie kreatywności i zapewnienie najwyższego poziomu jakości wykonania i dostarczania gry Ubisoft”. Jak powiedzieliśmy, może to przynieść znaczne korzyści niektórym studiom, które opracowują niektóre gry Ubisoftu, mogą one uzyskać nieco więcej swobody.
Jak wyjaśniono w komunikacie prasowym (który można przeczytać w całości tutaj), Ubisoft planuje odejście od skoncentrowanej organizacji, aby zapewnić kluczowym partnerom rozszerzone wsparcie, co z kolei pomaga w sukcesie portfolio gier w ofercie. Ubisoft powiedział: „Opierając się na wizji grupy, każdy biegun wykorzysta swoją wiedzę, aby zagłębić się w specyfikę odbiorców, projektowanie gier i technologię”.
Decyzja o zbudowaniu tego nowego kreatywnego aspektu zrodziła się z wkładu, jaki w firmę wniósł Ubisoft CCO Igor Manceau. Jednak ujawniono, że Manceau opuści swoją rolę w studiu w listopadzie, po zaledwie roku w fotelu z „powodów osobistych”. Manceau odegrał kluczową rolę w udoskonaleniu twórczej wizji grupy i położył kilka wspaniałych nowych fundamentów, aby organizacja mogła się rozwijać.
Odejście Manceau oznacza, że ktoś musi pełnić tę rolę, i podjęto decyzję o tymczasowym wyborze starszego wiceprezesa ds. operacji studyjnych Marie Sophie de Waubert. Aby zapewnić płynne przejście, Igor będzie kontynuował doskonalenie kreatywnej struktury Ubisoft w ścisłej współpracy z Marie Sophie de Waubert, aż do oficjalnego odejścia.
Dyrektor generalny i współzałożyciel Ubisoft, Yves Guillemot, również dorzucił swoje dwa centy, dodając: „W szybko rozwijającej się branży niezwykle ważne jest, abyśmy nadal się dostosowywali. Jestem bardzo wdzięczny za wkład Igora w doskonalenie kreatywnego podejścia Ubisoft oraz za jego zaangażowanie w dostarczanie świeżych pomysłów, które udoskonalają sposób, w jaki tworzymy.”
To był już dość pracowity rok dla Ubisoftu, firma ogłosiła nowe tytuły dla kultowego Assassin’s Creed seria, a kolejna duża gra studia zostaje dotknięta kolejnym nieuniknionym opóźnieniem – tak Czaszka i kości, mówimy o tobie. Zobaczmy, w jakim kreatywnym kierunku podąża Ubisoft w listopadzie.
Źródło