Pojawiło się potwierdzenie, że nadchodząca kosmiczna przygoda Blizzarda, Starfield, będzie wykorzystywać RTX.
Teraz wiemy na pewno, że Starfield będzie mieć włączony RTX.
Programista Bethesda Game Studios podał na swoim profilu LinkedIn, że pracuje nad integracją RTX dla Starfield. Programista pracuje również nad oświetleniem PBR i oświetleniem pośrednim.
Tutaj potrzebne jest małe wyjaśnienie. RTX to nazwa marki, której Nvidia używa dla swoich wysokiej klasy kart graficznych. Jednak Nvidia RTX odnosi się również do własnej technologii ray tracingu firmy, którą firma umożliwia tylko na swoich procesorach graficznych i jest jedną z bardziej znaczących zalet sprzętu Nvidii. Ray tracing w szczególności pozwala kartom Nvidia RTX osiągać znacznie wyższą wagę, dostarczając grafikę, z którą musiałyby konkurować znacznie mocniejsze procesory graficzne. Nvidia po raz pierwszy zaprezentowała wykorzystanie tej technologii już cztery lata temu Pole bitwy V.
Widząc, że konsole Xbox Series nie mają w sobie tych procesorów graficznych Nvidia, nie oczekuje się, że skorzystają z tej technologii. Jednak fakt, że w ogóle są wdrażane, wskazuje, o ile bardziej skoncentrowane StarfieldJego rozwój jest porównywany do średniej, wysokobudżetowej, wieloplatformowej gry.
To dlatego, że wersje tych gier na Windows i Xbox, choć nie są całkowicie identyczne, będą bardzo podobne. Programiści Bethesdy nie będą musieli programować Starfield w taki sposób, aby działały na platformie PlayStation. Zamiast tego będzie to produkcja na jeden rodzaj gry. Bethesda może podjąć kilka kluczowych decyzji i zmian, aby umożliwić grę na konsolach Xbox Series.
Chociaż dodanie platformy wymagałoby więcej pracy niż stworzenie tylko tego komputera do gier, ta dodatkowa praca jest nadal znacznie mniejsza niż w przypadku prawdziwej multiplatformy. Oszczędność czasu i zasobów do pracy na mniejszej liczbie platform prowadzi do środowiska pracy ze znacznie mniejszym nakładem pracy, co byłoby ogólnie łatwiejsze dla zaangażowanego studia i umożliwiłoby szybsze wydanie gry.
I Starfield ma czerpać korzyści z jak największego usprawnienia, ponieważ Bethesda myślała, że myśli na wielką skalę i sprawić, by projekt był dwa razy większy niż gra, jaka powinna być. Zgłaszaliśmy szum, że gra ma ponad 1000 planet do zbadania przez graczy. Jeśli są zaangażowani w tę wizję, muszą również upewnić się, że ta gra spełnia tak wysokie obietnice. Jak wiemy, Bethesda ma coś do udowodnienia graczom, po problemach, które wyniknęły z premiery Fallout 76. Pomimo całego nieszczęścia wywołanego tym wydaniem, narracja byłaby taka: Starfield musi być przynajmniej wystarczająco dobry, aby uzasadnić całą pracę, która nie została włożona Fallout 76. Plotka głosi, że jednym z powodów słabej premiery Fallouta 76 jest to, że ich najlepsi programiści poświęcili się pracy nad Starfieldem. Tak więc wszyscy czekamy, oczekujemy i mamy nadzieję, że to zrzuci wszystkim skarpetki.
Starfield ukaże się na PC i Xbox Series X/S. Niedawno informowaliśmy o zmianie daty premiery na 29 grudnia 2023 r.
Źródło: Reddit