Szybki rozwój PlayStation Studios był czymś, co można było obserwować w ostatnich latach, poczynając od przejęcia Insomniac Games w sierpniu 2019 r., przez dotknięte pandemią 2020 i 2021 r., a kończąc na ich najnowszym zakupie, twórca gier mobilnych Savage Game Studios w sierpniu 2022 r. Prawdopodobnie nadejdzie więcej, ale to, co zostało utracone w szałach zakupowych od PlayStation, Xboxa i chińskiej mega-korporacji Tencent, było intencją sygnalizowaną przez PlayStation podczas majowej rozmowy o zarobkach kolejna ogromna inwestycja w ich już istniejące studia, a teraz wydaje się, że PlayStation Studios Malaysia może być jednym z największych beneficjentów.
Podczas rozmowy o zarobkach Sony powiedział:
Planujemy zwiększyć wydatki na rozwój oprogramowania w celu wzmocnienia oprogramowania własnego w naszych istniejących studiach o około 40 miliardów ¥ [$308 million]
W przyszłości zamierzamy rozwijać działalność związaną z grami, ulepszając nasze własne oprogramowanie i wdrażając je na wielu platformach.
Teraz zaczynamy dostrzegać korzyści płynące z tych inwestycji dzięki niedawnej ogromnej ekspansji PlayStation Studios Malaysia do zupełnie nowej przestrzeni biurowej w Kuala Lumpur oraz ogłoszeniu, że pracują nad kilkoma ściśle zamkniętymi grami na wyłączność na PS5. Malezyjska drużyna gra obecnie w domu dla prawie 80 członków personelu i użyczyła swoich usług przy tworzeniu gier, takich jak Ostatni z nas: część Ioraz MLB: Pokaz 22ale ich wpływ rośnie, jak dowiedzieliśmy się od szefa studia Hasnula Hadi Samsudina.
Przemawiając w tym tygodniu na Level Up KL w Kuala Lumpur, Samsudin i Neil Ingram z PlayStation Visual Arts Service Group z siedzibą w San Diego omówili wpływ zespołu z Malezji na wyżej wymienione tytuły oraz rozszerzoną rolę zespołu w przyszłości.
Jak dotąd to bardzo mały wkład. Kiedy zaczynaliśmy, zespół był bardzo mały. Wiele z tego, co robimy, to rozwój zasobów do gier, zwłaszcza do MLB. W The Last of Us Part I było coś o nazwie Death Hints, które są wskazówkami, które mówią graczowi, co robić w określonych sytuacjach, a nasz zespół animatorów miał nad nimi pracować, ale było dużo do zrobienia, tak, że przyszło do nas. Ale teraz mamy pełnoprawny zespół grafików, więc możemy zajmować się modelowaniem środowiska, grafiką koncepcyjną i mamy świetny zespół animatorów, który pracuje nad niektórymi grami, o których nie możemy teraz rozmawiać.
Ingram mówił również o regionie Malezji i jego rentowności, mówiąc: „Nie ma nic, co można zrobić w naszym świecie gier AAA, czego nie można zrobić tutaj w Malezji. Nie chodzi tylko o to, że są w stanie wykonać pracę wydajnie, ale to także ambicja rozwoju lokalnej społeczności deweloperskiej.” Ta perspektywa może odzwierciedlać szerszy nacisk PlayStation w regionie. Być może pewnego dnia zespół PlayStation Studios Malaysia stanie się czymś więcej niż tylko aktorem wspierającym.
Źródło