Mamy (cylindryczny) klucz do zwycięstwa.
Spis treści[Hide][Show]
Pogarda pozwala ci zatracić się w świecie, do którego absolutnie nie należysz. Niepokojąca maszyneria tak regularnie niszczy ludzkie stworzenia i zniekształca twoją zagubioną, wątłą sylwetkę, że nie będziesz miał pojęcia, co jest dobre, a co złe. Choć łamigłówki są dziwne, jest w nich pewna logika — a jeśli naprawdę zwracasz na to uwagę, możesz nawet zrozumieć, co do cholery próbujesz zrobić. To absolutnie prawda o Pogarda Akt 2.
W akcie 2 twoja bezimienna postać ginie poza ośrodkiem startowym i zostaje zmuszona do cofania się przez całkowicie opuszczoną sekcję. Teren jest zaśmiecony wypustkami mięsnymi, zakurzonymi zwłokami i szczególnie groźnym stworzeniem. Pod koniec aktu 2 zaczniesz nawet odblokowywać niektóre standardowe elementy rozgrywki FPS — broń i stację leczniczą. Tak, masz zdrowie w tej grze.
Poniżej przeprowadzimy Cię przez cały Akt 2. Zagadki stają się coraz trudniejsze, nawet jeśli postęp jest (w większości) bardziej liniowy. Zobaczymy, czy to potrwa, gdy przejdziemy do aktu 3.
Więcej poradników dotyczących pogardy:
Opis przejścia aktu 1
Opis przejścia aktu 2
Twój dzień wkrótce się pogorszy. Budząc się w organicznej kapsule, uwolnisz się od utwardzonej lepkiej skorupy i wyrwiesz pulsującą mackę z klatki piersiowej. Kolejne chwile są spokojne — podążaj ścieżką przez jałowy teren. W końcu trafisz na masywną konstrukcję i wejście.
Postępuj w górę i głębiej w opuszczony obiekt. To miejsce jest naprawdę opuszczone — i pełne stworzeń z kolczastymi ogonami. Są tu wrogowie, więc trzymaj się na palcach. Idź dalej, aż dotrzesz do zamkniętych drzwi.
- Zdobycie urządzenia cylindrycznego: Przy zamkniętych drzwiach (takich jak te, które napotkaliśmy w akcie 1), na przeciwległej ścianie leży martwe ciało. Wejdź w interakcję z martwym ciałem, by zdobyć urządzenie cylindryczne.
- NOTATKA: Pierwsza łamigłówka z kluczem cylindrycznym znajduje się właśnie tutaj. Jeśli go przegapisz, łatwo znajdziesz go później — dodaliśmy tę (bardzo prostą) łamigłówkę jako trzecią z puzzli cylindrycznych.
Cofnij się korytarzem do pobliskiego pokoju ze świecącymi czerwonymi jajkami. Użyj cylindra na maszynie po prawej stronie „skorupy”, z którą jeszcze nie możemy wchodzić w interakcje. Cylinder jest kluczem i odblokowuje bramę.
Przejdź przez bramę i użyj przełącznika, aby opuścić windę. Podjedź windą do góry i wejdź do „serca” przez wąskie przejście. Na końcu znajdziesz przełącznik.
- Trzy tunele: Na przełączniku możesz wybrać jeden z trzech tuneli. Wybierając tunel, przejście rozciągnie się i połączy, umożliwiając dostęp do każdej ścieżki. Możesz uzyskać dostęp tylko do jednej ścieżki na raz.
- Zacznijmy od lewego tunelu. To najbardziej wysunięty na lewo tunel od naszej pozycji wyjściowej.
- Istnieją trzy dostępne tunele. Tunel lewy, tunel środkowy i tunel prawy. Prawy tunel jest zablokowany i nie można się do niego jeszcze dostać.
Podążając lewym tunelem:
Po lewej ścieżce natkniemy się na kolejne kluczowe urządzenie. Użyj klucza, aby rozpocząć dziwną zagadkę z obracającymi się cylindrami.
- Jak rozwiązać zagadkę z kluczem cylindrycznym: Po włożeniu klucza, zewnętrzny pierścień zacznie się obracać. Musimy przesunąć „łapacz” do jednej z czterech pozycji i użyć go do zablokowania wirującego pierścienia na miejscu.
- Pierścień zewnętrzny: Zatrzymuje się w lewym dolnym gnieździe po kilku cyklach.
- Środkowy pierścień: Zatrzymuje się w prawym górnym gnieździe.
- Pierścień wewnętrzny: Zatrzymuje się w lewym górnym gnieździe.
- Zablokuj wszystkie sloty, a następnie ustaw je na północ (w górę). Wejdź w interakcję, aby ukończyć zagadkę.
Nie jest jasne, co właściwie robi ta maszyna, ale wydaje się, że ulepsza nasz klucz. Nie ma tu już nic do roboty, więc chodźmy do środkowego tunelu.
Po środkowym tunelu:
Na środkowej ścieżce natkniemy się na gigantyczny wirujący wentylator. Przejdź obok niego i wejdź po rampach, aby spotkać inne dzikie zwierzę – idź za nim do otworu wentylacyjnego i do oświetlonego słońcem pokoju dziecinnego. Jest korytarz, który prowadzi do trzech kanałów z mackami. Pociągnij wszystkie trzy, aby zatrzymać wirujący wentylator.
Gdy wyjdziesz, stwór zaatakuje i przyczepi się do ciebie. To niesie inny Broń Jackhammer, więc jest to rzeczywiście przydatne! Ufnie.
Iść przez wyłączone łopatki wentylatora. Ścieżka prowadzi do drugiej kluczowej zagadki. Rozwiązujemy go dokładnie tak, jak pierwszą zagadkę.
- Rozwiąż zagadkę z drugim cylindrem: Taki jak wcześniej. Zatrzymaj pierścienie łapaczem. Złap wszystkie trzy, a następnie ustaw się na północ, aby ukończyć mechanizm. Ukończenie tego dodaje kolejny dzwonek do naszego klucza.
Użyj windy, aby zjechać z powrotem do urządzenia, które używa broni Jackhammer, aby otworzyć bramę. Przed Jackhammerem jest też [Spike-Wrist] instalatora. Nie przegap tego! Nie jesteśmy znowu za zamkniętymi drzwiami – tam, gdzie pierwotnie znaleźliśmy klucz do cylindra.
- Rozwiąż zagadkę o kluczu trzeciego cylindra: Jeśli przegapiłeś to za pierwszym razem, mamy urządzenie z cylindrem, z którym możemy wchodzić w interakcje. Znajduje się bezpośrednio nad martwym ciałem trzymającym Klucz do Cylindra, naprzeciwko zamkniętych drzwi.
Mamy teraz trzy z czterech wkładek do kluczy. Wróć do skrzyżowania tunelu i ponownie wejdź do lewego tunelu. Mamy teraz [Spike-Wrist] i może wchodzić w interakcje z maszynami w sterowni.
Z powrotem w lewym tunelu:
W przeciwieństwie do układanki z kluczem cylindrycznym, możesz wejdź do sterowni z trupem. Poruszaj ciałem i używaj swojego nowego [Spike-Wrist] do pracy maszyn. Przenieś podobne do kręgosłupa złącze do tunelu zablokowanego martwymi ciałami. Wejdź w interakcję, aby zastosować kwas i topić się przez martwe ciała. Jest to poprzednio najbardziej prawy tunel, od pozycji startowej. Teraz możemy wejść na tę ścieżkę.
Podążając prawym tunelem (odblokowany):
Tunel pełen trupów został odblokowany. Wejdź do środka, aby znaleźć ostatnią zagadkę z cylindrem.
- Rozwiąż łamigłówkę z czwartym cylindrem: Odblokuj inne łamigłówki, ta jest w połowie zasłonięta. Musisz odgadnąć, w którym miejscu zatrzymuje się każdy pierścień. Lub sprawdź odpowiedzi poniżej.
- Pierścień zewnętrzny: Górny prawy
- Środkowy pierścień: Prawy dolny
- Pierścień wewnętrzny: Dolny lewy
Wróć do pokoju z czerwonymi pąkami roślin i użyj klucza do cylindra, aby opuścić wszystkie cztery pąki, powodując podniesienie terminala. Gdy wszystkie cztery są opuszczone, nie zresetuje się.
Zamek bębenkowy z suwakiem do panelu sterowania po lewej stronie. Będziesz musiał rozwiązać trudną zagadkę, aby dopasować wszystkie białe światła do czerwonych plamek.
- Jak rozwiązać zagadkę światła cylindrycznego: W przypadku tej układanki musimy przesunąć każdy biały pierścień na czerwone światło. Musimy dopasować wszystkie cztery światła. Każdy pierścień może się rozwijać tylko wtedy, gdy jest prawidłowo wyrównany. Oto rozwiązanie krok po kroku.
- Każdemu pierścionkowi przypiszemy numer. Pierścienie są od 1 do 4 (od lewej do prawej).
- Przesuń Pierścień 1 na niższą ścieżkę. Wejdź, przesuwając się raz w lewo.
- Przesuń Pierścień 2 na wyższą ścieżkę. Przesuń się cztery razy w górę, raz w lewo.
- Przesuń Pierścień 3 na niższą ścieżkę. Przesuń cztery w dół, raz w lewo.
- Przesuń Pierścień 4 na środkową ścieżkę. Przesuń się dwa razy w górę, raz w lewo.
- Pierścienie 2-4 są teraz we właściwych pozycjach. Przesuń się dwukrotnie w górę, aby rozwiązać zagadkę.
NOTATKA: Możesz zresetować pozycje wszystkich czterech pierścieni, przesuwając je w dół do górnej/dolnej części ich zakresu ruchu.
Rozwiązując łamigłówkę z nagrodami, masz [Locked Door Decoder]. Możemy teraz „hackować” zamknięte drzwi, aby je otworzyć. Wróć do zamkniętych drzwi obok i wejdź w interakcję, aby je otworzyć. Podążaj ścieżką, otwórz drugie zamknięte drzwi i zjedź windą na dół.
Wychodząc z windy, ten stwór, który jest do ciebie przyczepiony (pamiętasz to?) zaatakuje. Aby się wyleczyć, wejdź w interakcję z dziwnym urządzeniem w pobliżu, aby napełnić urządzenie „Serce” kilkoma ładunkami leczniczymi.
Skorzystaj z trzecich zamkniętych drzwi, a wrócisz tam, gdzie zaczęliśmy akt 1. Wróć do pierwszego pokoju, w którym obudziliśmy się na początku gry — pamiętaj, że tam też były zamknięte drzwi. Otwórz drzwi, zjedź windą na dół i przywitaj się z zupełnie nowym obszarem. Właśnie zakończyliśmy kolejną część historii.