Wydaje się, że firma nie reaguje na problemy z zyskiem, ponieważ usprawnia działalność.
W zaskakującym objawieniu Microsoft zwolnił kilkuset pracowników, w tym ludzi z Team Xbox.
Zwolniono mniej niż 1000 pracowników i doniesiono, że te zwolnienia miały miejsce w całej firmie. W wywiadzie dla Business Insider, Microsoft wydał następujące oświadczenie na temat wydań:
„Podobnie jak wszystkie firmy, regularnie oceniamy nasze priorytety biznesowe i wprowadzamy odpowiednie zmiany strukturalne.
W nadchodzącym roku nadal będziemy inwestować w naszą działalność i zatrudniać w kluczowych obszarach wzrostu”.
Wśród poszkodowanych znalazło się Studio Alpha firmy Microsoft, wydzielona część ich działu gier, która wykorzystuje technologię gier i chmury do tworzenia sztucznej inteligencji i technologii symulacji dla gier wojennych w kontekście wojskowym. Studio Alpha współpracowało z US Marines, ale oczekuje się, że całe studio zostanie zamknięte.
Główny architekt Studio Alpha, Greg Chapman, napisał na Twitterze, że cały jego zespół został zwolniony:
„Dzisiaj zwolniono mnie i cały mój zespół. 12 lat w firmie Microsoft i 25 w tworzeniu gier. Szczegóły wkrótce po ustąpieniu szoku.
Zespół Mission Engineering firmy Microsoft, którego celem jest technologia kosmiczna, również wydaje się przygotowywać do zamknięcia. Pracownicy otrzymali wiadomość e-mail, że będą „zredukować priorytety pracy”, liderzy zespołów zakończyli tę pracę, aby „określić kolejne kroki”. Nie jest jasne, czy w tym dziale będą jakieś zwolnienia, o ile pracownicy zostaną gdzieś zatrzymani.
Może być tak, że Microsoft nie skupia się tutaj na samych zwolnieniach, ale na usprawnieniu ich działalności. Niestety, firma już wcześniej ogłosiła, że planuje zwolnić 1% swojej siły roboczej, czyli około 18 000 pracowników. Nie jest jasne, czy ta runda zwolnień jest częścią tego planu, czy nie.
Ta wiadomość pojawia się, gdy Microsoft wciąż próbuje sfinalizować przejęcie Activision Blizzard. Obie firmy same sfinalizowały szczegóły umowy, ale organy regulacyjne w Wielkiej Brytanii, Europie i USA analizują umowę, jeśli masowa skala umowy spowoduje problemy w branży gier wideo. Doprowadziło to również do rozszerzonej wojny słownej w miejscach publicznych i z organami regulacyjnymi między Microsoftem a ich głównym konkurentem Sony.
Ale poza tym nie było żadnych oznak żadnych szczególnych problemów finansowych z Microsoftem lub jego działem gier. Jeszcze kilka dni dzieli nas od kolejnego raportu kwartalnego firmy, ale w ostatnim raporcie kwartalnym w kwietniu zeszłego roku firma poinformowała, że miała najlepszy kwartał pozaświąteczny pod względem przychodów z konsoli Xbox.
Żeby było jasne, wydaje się, że te zwolnienia nie mają miejsca, ponieważ firma ma problemy z rentownością. Potwierdza to również oświadczenie Microsoftu. Może się zdarzyć, że w obliczu oczekującego na przejęcie Activision Blizzard, firma zdecydowała się przejrzeć wszystkie swoje działy i projekty, aby dowiedzieć się, jaką firmą będzie się rozwijać.
Źródło: GamesIndustry, Videogames Chronicle