Co sprawia, że gra jest popularna?
Kiedy rozeszła się wiadomość, że Ryu ga Gotoku Ishin! miał zostać przerobiony dla globalnej publiczności, fani byli w siódmym niebie. Oryginalna gra została wydana w 2014 roku na PlayStation 3 i PlayStation 4, ale tylko dla japońskiej publiczności. W tamtym czasie żadna z pozostałych gier z tej serii nie cieszyła się dużą popularnością na Zachodzie. Jednak w 2017 roku zaczęło się to zmieniać i teraz studio ma już zaplanowany dwuletni skład, w tym remake 2023, Jak smok: były!. Podczas wywiadu z Twinfinite, dyrektor studia Ryu Ga Gotoku, Masayoshi Yokoyama, opowiedział trochę o przejściu w nową erę.
Szczególnie w przypadku popularnych trendów zawsze ciekawa jest próba dokładnego określenia, co i kiedy wywołuje globalne zjawisko. Dla Jak smok serii, to było stopniowe. Pomimo wydania kilku gier, wymagania dotyczące lokalizacji pojawiły się szczególnie po 2014 roku Jak smok: były! według Yokoyamy. Mniej więcej w tym czasie amerykański zespół marketingowy firmy SEGA dodał do próśb o wersję gry, w którą można grać w USA.
Nawet z początkowym szumem, dopiero w 2017 roku popyt naprawdę wzrósł, ponieważ gra wydawała się coraz bardziej popularna. Studio postanowiło posłuchać, ale zamiast lokalizacji zdecydowało się na remake. Minęło już kilka lat, a dostępna była lepsza technologia, taka jak Unreal Engine 4, na której gra jest teraz tworzona. Remake zaspokoi PlayStation 5 i Xbox Series X|S, ale nie pominie PlayStation 4 i Xbox One.
W wywiadzie Twinfinite spekulowało na temat popularności gry, szczególnie w odniesieniu do wykorzystania japońskiej historii. Zastanawiali się, czy ten remake utoruje drogę do kolejnych gier osadzonych w czasach historycznych ze względu na uwielbienie Zachodu dla historii Japonii. W tej chwili zespół nie ma planów poza trzema ogłoszonymi meczami, ale Yokoyama jest również fanem japońskich ustawień z epoki. Więc może kiedyś! Mówi również, że obecnie nie ma planów dotyczących gier typu spinoff, ale w tym sensie, że jeszcze o tym nie myśleli.
Inną możliwością, która przyczyniła się do nagłej popularności na Zachodzie, mogły być subskrypcje, takie jak Game Pass. The Jak smok seria była kiedyś tytułem ekskluzywnym dla PlayStation, ale od tego czasu stała się serią wieloplatformową. Yokoyama stwierdził, że chociaż nie może tego potwierdzić, podejrzewa, że możliwość grania w poprzednie gry na subskrypcjach, takich jak Game Pass, mogła przyczynić się do zwiększenia wzrostu zachodnich odbiorców.
Bez względu na powód, fani są podekscytowani pojawieniem się kilku nowych tytułów. W 2023 r. Jak smok: były! i krótsze Jak smok Gaiden: człowiek, który wymazał swoje imię oba zostaną wydane na wszystkich głównych platformach, z wyłączeniem Nintendo Switch, a w 2024 roku, Jak smok 8 zostanie opublikowane. Na co czekamy!
Źródło