Zalecenia cenowe wahają się od 2% do astronomicznych 424 %.
Valve ujawniło zmiany dotyczące cen regionalnych na Steamie, które mogą sprawić, że gry będą droższe dla wszystkich. Ale to może być duże.
Po pierwsze, Valve nie podnosi cen gier. Valve pomaga deweloperom, udzielając rekomendacji dotyczących cen gier wideo w różnych walutach. Twórcy nie muszą stosować się do ich zaleceń, ale oczywiście wielu deweloperów po prostu pójdzie naprzód i pójdzie w ślady Valve, ponieważ przeprowadzili dla nich badania.
Valve nie patrzy tutaj tylko na kursy wymiany walut w przypadku tych rekomendacji cenowych. Tłumaczą to w ten sposób:
„Zamiast po prostu wiązać ceny z kursami walut, nasz proces sugestii cenowych zagłębia się w to, co gracze płacą za towary i usługi w swoim życiu. Obejmuje to wskaźniki takie jak parytet siły nabywczej i indeksy cen konsumpcyjnych, które pomagają w szerszym porównywaniu cen i kosztów w wielu różnych sektorach gospodarki. Ale w przypadku gier na Steam, zajmujemy się również bardziej szczegółowo zakupami rozrywki, aby lepiej informować o tych decyzjach.”
Więc co się właściwie zmieniło? Rekomendowane ceny uległy zmianie. W rzeczywistości wszystkie one wzrosły do różnych kwot, od zaledwie 2% za peso filipińskie (1,99 USD zmieniając z 69,95 ₱ na 71,49 ) do oszałamiających 424 % w przypadku liry tureckiej (1,99 USD zmieniając z 4 ). 20 do 21,99 zł).
Zmiany te wynikają z wiadomości, że Steam właśnie osiągnął szczyt liczby użytkowników z 30 milionami jednoczesnych użytkowników logujących się online 23 października 2022 r. Oczywiście zarówno te wysokie liczby zaangażowania dla samego Steam, jak i decyzja o podniesieniu zalecanych cen dla globalnych walut są konsekwencjami trwająca pandemia, z wojną na Ukrainie i następującym po niej kryzysem gospodarczym, wszystko razem działało na rzecz stworzenia bardziej niestabilnego rynku gier, jak na ironię w czasach, gdy gry wideo zarabiały więcej niż kiedykolwiek wcześniej.
Jeśli prognoza dyrektora generalnego Take-Two Straussa Zelnicka się sprawdzi, gry wideo jako branża będą nadal odporne i rozwijały się przez następne dwie dekady. Nie jest tak pewne, czy oznacza to, że biznes nadal będzie dobry dla wszystkich firm zajmujących się grami. Jeśli ceny gier wideo zostaną zmuszone do podniesienia cen, cała branża może stać się bardziej zależna od wielorybów, podobnie jak gry mobilne. Może to nadal być dochodowe przedsięwzięcie, ale niektóre firmy zajmujące się grami i sami gracze mogą być zmuszeni do pozostania w tyle.
Wracając do zmian Steam, jeśli programista zmieni ceny swoich gier w różnych regionach, nastąpi 28-dniowy czas odnowienia, zanim będą mogli złożyć zniżki na swoją grę. Steam zapewni również narzędzia ułatwiające wprowadzanie tych zmian, w tym okno do wprowadzania zmian, jeśli nowe ceny zostały wprowadzone przez pomyłkę, oraz możliwość kontrolowania czasu wprowadzenia nowych cen.
Nie będzie od razu jasne, które regiony, jeśli w ogóle, będą natychmiast lub ostatecznie dotknięte tymi zaleceniami, ale Valve planuje co roku aktualizować nowe zalecenia cenowe. Miejmy nadzieję, że to wystarczy, aby zareagować na rynki gier.
Źródło: Steam, SteamDB