Genialna mieszanka komedii i walki.
Niesamowicie zabawny Justin Roiland postanowił przenieść swój talent do świata gier, kiedy założył Squanch Games. Jako twórca popularnych programów, takich jak Rick i Morty oraz słoneczne przeciwieństwaRoilandowi nie jest obcy animowany humor, więc ekscytujące jest to, że jego nadchodząca gra Na haju wydaje się grać na swoich twórczych mocnych stronach. Nie ma wątpliwości, że ta gra będzie zabawna, zwłaszcza że jedna z gadających broni w tej strzelance FPS brzmi jak Morty, ale czy rozgrywka rzeczywiście będzie dobra? Według Ryana McCaffreya z IGN odpowiedź brzmi: tak.
Grając przez kilka godzin w praktyczne demo gry, McCaffrey jest już pod wrażeniem. Na haju to strzelanka z perspektywy pierwszej osoby, w której twój protagonista jest niemy, ale twoja broń jest bardzo gadatliwa. W klasycznym komentarzu w stylu Roiland każdy z czterech pistoletów i jednego noża ma wiele do powiedzenia w trakcie gry. Broń to Kenny (głosu Justin Roiland), Gus (głosu JB Smooth), Sweezy (głosowi Betsy Sodaro), Creature (głosowi Tim Robinson) i Knifey (głosowi Michael Cusack), a każda z nich ma swój wyraźna osobowość i mnóstwo dialogów na zamówienie. Mają też unikalne ataki.
W grze masz do wyboru cztery unikalne pistolety, ale możesz łatwo przełączać się między nimi. Każdy z nich ma kilka specjalnych umiejętności, które można wykorzystać na swoją korzyść, ale są też dostępne do kupienia w sklepach w grze, które przydadzą się później. Rzeczy takie jak doskok i ślizg do przodu można łączyć ze specjalnymi atakami każdego pistoletu. Faktycznie, Na haju oferuje znacznie więcej w trybie strzelanek pierwszoosobowych niż tylko strzelanie typu „wskaż i strzelaj”. Możesz tworzyć kombinacje ataków za pomocą wybranego pistoletu i Knifey’ego. Knifey jest, cóż, mówiącym nożem, ale możesz trzymać go w drugiej ręce, gdy walczysz z wrogami. Samą broń można również ulepszać. Tak więc w obliczu grupy obcych wrogów możesz połączyć wiele ataków z użyciem broni i ataków wręcz, aby wykonać zadanie.
Oprócz walki styl artystyczny jest powodem, dla którego warto sięgnąć po tę grę. W przeciwieństwie do większości innych strzelanek pierwszoosobowych, w których przedzierasz się przez wyciszone krajobrazy, Na haju jest kolorowy i żywy. Oparte na silniku Unreal Engine obce światy nie boją się używać jasnych kolorów, co również bardzo przypomina Rick i Morty.
Do tej gry napisano mnóstwo treści w postaci zadań pobocznych, dialogów NPC, animowanych filmów krótkometrażowych w tym samym stylu, co międzywymiarowe fragmenty kabla. Rick i Morty, a nawet filmy pełnometrażowe. Możesz oglądać pełne filmy z poziomu B, które są riffowane w tym samym stylu Tajemniczy Teatr Nauki 3000. Z tego powodu Roiland zapewnia przyszłych fanów, że chociaż nie jest to gra grindująca, można się nią cieszyć przez wiele rozgrywek tylko ze względu na ilość treści. Na przykład każdą interakcję z NPC można wykonać na cztery różne sposoby, ponieważ istnieją cztery różne pistolety o unikalnych osobowościach.
Na haju pojawi się na PC, Xbox One i Xbox Series X|S 13 grudnia 2022 roku!
Źródło