Muszę podnieść te liczby!
Czy święta aura, którą w ciągu ostatnich kilku lat towarzyszyła Xbox Game Pass, zaczyna zanikać? Być może tak, a może potrzebuje nowych rynków, aby wykorzystać, sugeruje lider Xbox Phil Spencer w nowym wywiadzie dla WSJ Tech Live (i przetłumaczony przez Tom Warren . z The Verge). Obecnie platforma dociera do odbiorców za pośrednictwem konsol Xbox, komputerów PC i strumieniowania w chmurze Xbox, ale liczba subskrybentów, która gwałtownie wzrosła w ostatnich latach, zaczęła „spowalniać”, jeśli wierzyć szefowi firmy. Czy to więc stacje paniki, czy po prostu muszą dalej rozwijać się w nowych kierunkach?
„Widzimy niesamowity wzrost na PC… Na konsolach zauważyłem spowolnienie wzrostu, głównie dlatego, że w pewnym momencie udało Ci się dotrzeć do każdego, kto chce subskrybować”, mówi Spencer w wywiadzie. Tak więc z sumą subskrypcji, która według ostatnich obliczeń przekroczyła 25 milionów i „niesamowitym wzrostem” w przestrzeni PC, co można zrobić, aby jeszcze bardziej zwiększyć te liczby. Jedno z głównych pytań skierowanych do Xbox od czasu premiery Game Pass koncentrowało się na rentowności modeli. platforma, że po prostu nie może być opłacalna. Spencer jednak temu zaprzecza, mówiąc w wywiadzie, że „Game Pass jako ogólna część naszych przychodów z treści i usług wynosi prawdopodobnie 15 procent. Nie sądzę, żeby to było większe. Myślę, że ogólne przychody rosną o 15 procent większej liczby, ale nie mamy takiej przyszłości, w której myślę, że 50-70 procent naszych przychodów pochodzi z subskrypcji”.
Spencer podkreśla w wywiadzie, że jest to inwestycja w telefony komórkowe, która ma się opłacać w przyszłości. „Jeśli postawisz długoterminowy zakład, który robimy, że będziemy mogli uzyskać dostęp do graczy na największych platformach, na których ludzie grają — telefonach z Androidem i iOS — chcemy mieć dostęp do treści, graczy i możliwości sklepu, aby z tego skorzystać”, powiedział, a inwestycje takie, które wciąż są w zawieszeniu, z udziałem Activision Blizzard King, które odegrają dużą rolę w tym ciągłym rozwoju, a wydawca będzie odpowiedzialny za trzy największe urządzenia mobilne gry w branży, od Call Of Duty na telefon komórkowy, przez Hearthstone i Diablo Immortal, po największą z nich wszystkich, Candy Crush.
Tymczasem Spencer zajmuje się innym szalonym tematem w branży, wzrostami cen sprzętu. Niedawno Sony podniosło ceny w niektórych regionach, Meta Quest odnotował wzrost cen, podczas gdy Xbox do tej pory trzyma się mocno. Spencer nie jest jednak pewien, czy jest to zrównoważone, mówiąc: „Utrzymaliśmy cenę na naszej konsoli, utrzymaliśmy cenę gier i naszej subskrypcji. Nie sądzę, że będziemy w stanie to robić w nieskończoność. Myślę, że w pewnym momencie będziemy musieli podnieść ceny niektórych rzeczy, ale wchodząc w te wakacje, pomyśleliśmy, że to naprawdę ważne, abyśmy utrzymali ceny, które mamy”. Trochę wytchnienia na razie potencjalnym nabywcom Xbox.
Źródło