Jeśli grałeś w Call of Duty w ciągu ostatnich kilku lat, możesz wiedzieć, czego się spodziewać po The Callisto Protocol. Nie, nie pomyliłem się.
Glen Schofield miał kilka ciekawych rzeczy do powiedzenia na temat tego, czy The Callisto Protocol jest grą AAA, czy grą niezależną w nowym wywiadzie.
Dla tych, którzy nie wiedzą, nadchodząca strzelanka akcji typu horror jest opracowywana przez Striking Distance Studios i publikowana przez Krafton. Ale prawda jest taka, że wiele osób nie wie zbyt wiele o żadnej z firm.
Najpierw o Kraftonie. Nazwa może wydawać się myląca, ale w rzeczywistości jest to koreańska firma holdingowa zajmująca się grami wideo z siedzibą w Seongnam, założona zaledwie trzy lata temu. Chociaż ma na swoim koncie kilka gier, jedyną, o której musisz wiedzieć, jest PUBG, co uczyniło ją jedną z największych i najpotężniejszych firm zajmujących się grami na świecie. Krafton na przestrzeni lat nabył kilka studiów gier, w tym Unknown Worlds, po tym, jak deweloper zrobił hit z Subnautica.
Krafton pomógł założyć Striking Distance Studios z Glenem Schofieldem, po tym, jak Glen zdecydował się opuścić świat Call of Duty deweloperskim i drugim założonym przez niego studiem, Sledgehammer Games. W ten sam sposób możemy przyjąć za pewnik, że PUBG Studio z siedzibą w Korei jest dziś jednym z elitarnych programistów, konkurującym z firmą Epic o Fortnite i Blizzarda za ObserwacjaStriking Distance Studios nie jest jeszcze znaną nazwą, ale taką, którą branża i fani powinni traktować poważnie.
Glen został zapytany wprost, czy Striking Distance Studios jest w ogóle studiem AAA. Glen wskazał, że 35 osób z Sledgehammer Games dołączyło do niego, aby założyć Striking Distance Studios, gdy dowiedział się, że Glen wraca do swojego Martwa przestrzeń korzenie, aby stworzyć kolejną horrorową strzelankę.
Glen ujawnił, że Krafton dał mu pełną kontrolę nad tym projektem, ale nawet oni mogli nie zdawać sobie sprawy, co udało im się skonfigurować. Striking Distance Studios to teraz 200-osobowy zespół, kończący wszelkie pytania, czy należy to w ogóle uznać za grę niezależną.
Glen dalej wyjaśnia, gdy zapytany o to, w jaki sposób wszystkie zapowiedzi The Callisto Protocol, które widzieliśmy do tej pory, miały wygląd i styl gry projektu AAA:
„Tak tak. To naprawdę zależy… potrzebujesz studia, które wie, jak najlepiej go wykorzystać [resources]. Mój pierwszy stopień to sztuka. Więc wiemy, jak zdobyć artystów, zdobyć to, co najlepsze i zatrudnić artystę na 30 lat. A więc będąc w pobliżu tak długo, wszyscy mamy kontakty. Wiemy, kim są najlepsi dźwiękowcy, a ty wiesz i po prostu staraj się ich przekonać swoim projektem.”
Protokół z Kallisto ukaże się 2 grudnia 2022 roku na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One i Xbox Series X|S. Glen potwierdził, że walka była głównym celem gry w tym wywiadzie. Możesz przeczytać więcej o projekcie walki tutaj i dowiedzieć się więcej o tym, jak makabryczna może być gra tutaj.
Źródło: Metro w Wielkiej Brytanii