To jest pozytywna zmiana, której potrzebujemy na świecie.
Moonbreaker otrzymało dzisiaj swoją pierwszą dużą aktualizację zawartości, a wraz z nią wszystkie mikrotransakcje zostały usunięte z gry, ponieważ Unknown Worlds pracuje nad zmianą modelu biznesowego wczesnego dostępu. Zgadza się – dopalacze, pulsary i ślepaki już nie istnieją.
Kiedy Moonbreaker został po raz pierwszy ogłoszony na Gamescom 2022, gracze wzbudzili ciekawość. Mówi się, że turowa gra strategiczna osadzona została w oryginalnym uniwersum stworzonym przez słynnego autora fantasy i sci-fi Brandona Sandersona, znanego przede wszystkim z Archiwum Burzowego Światła oraz Zrodzony z Mgły seria. Tytuł, opisany przez dewelopera Unknown Worlds jako „cyfrowa gra miniaturowa”, był dla firmy dziwnym wpisem – w końcu większość kojarzy Unknown Worlds z grą survivalową z otwartym światem. Subnautica i jego kontynuacja.
Po jej wydaniu we wczesnym dostępie gracze byli natychmiast rozgniewani i zaniepokojeni Moonbreakerskrzynek z łupami, a wielu graczy twierdzi, że ich włączenie całkowicie zrujnowało wrażenia. To było smutne, ponieważ szybka rozgrywka taktyczna została bardzo dobrze przyjęta.
W przyszłości Pulsary, twarda waluta w grze, nie będą już dostępne do zakupu ani wymiany na przedmioty w grze podczas Moonbreakerokres wczesnego dostępu. Skrzynie Wspomagające również należą do przeszłości, a Jednostki będą odblokowywane automatycznie. Dotyczy to również wszystkich jednostek dodanych w każdym sezonie. Blanki i Merits nie są już walutami w grze i zostaną zastąpione iskrami, których można użyć tylko do ulepszenia rzadkości jednostki. To jest całkowicie kosmetyczne.
Ci, którzy kupili cokolwiek w sklepie w grze, otrzymają zwrot pieniędzy przez Steam, ponieważ sklep został usunięty. Przyspieszony został również postęp na torze sezonowym, a w przygotowaniu będzie mnóstwo nowych nagród kosmetycznych.
„Ważne jest dla nas, zwłaszcza we wczesnym dostępie, stworzenie niesamowitej gry wraz z naszą społecznością i skupienie się na tym, aby Moonbreaker było tak zabawne, jak to tylko możliwe” – czytamy w poście. „Wczesny dostęp to dla nas czas na eksperymentowanie i ulepszanie gry, a monetyzacja w obecnej formie wpłynęła na ten cel. Dlatego usuwamy go, aby skupić się na tworzeniu najlepszej gry, jaką możemy, zanim opuścimy Wczesny dostęp.”
Pierwsza duża łatka nosi tytuł „Historia Zaxa”, a wraz z tą gruntowną przeróbką systemu wczesnego dostępu wprowadzono również zmiany w rozgrywce.
W sierpniowym wywiadzie współzałożyciel Unknown Worlds, Charlie Cleveland, omówił ambitną przyszłość Moonbreaker.
„Od pierwszego dnia chcieliśmy stworzyć grę, która przetrwa całe pokolenie. Chcieliśmy zrobić jak Magia, lub Yu-Gi-Oh!, lub Pokemony. Nie chcemy robić sequela; chcemy zrobić grę serwisową na żywo, która po prostu pójdzie. Nie ma daty końcowej; to będą lata. Mamy historie od lat. Mamy kultury od lat. Mamy wszystko, czego potrzebujemy, aby zorganizować to na dziesięciolecia”.
Moonbreaker został wydany we wczesnym dostępie 29 września 2022 roku na PC. Gra jest turową grą strategiczną, w której gracze dowodzą kapitanem i ich oddziałem, aby pokonać wroga. Każda postać ma swoje unikalne zdolności, a biorąc pod uwagę, że gra była mocno inspirowana grami planszowymi, gracze mogą malować swoje cyfrowe figurki.
Źródło