Final Fantasy XVI jest oczywiście jedną z najbardziej oczekiwanych gier 2023 roku i chociaż wciąż istnieją przypuszczenia dotyczące daty premiery gry, a niektóre szczegóły dotyczące zawartości po premierze gry, Nowa gra + i czas trwania, zostały nakreślone, jest o wiele więcej jeszcze do udostępnienia. Włoska publikacja Everyeye miała okazję usiąść i porozmawiać z niektórymi Final Fantasy XVIkluczowych graczy deweloperskich, a każdy z nich podzielił się szeregiem ważnych spostrzeżeń na temat nadchodzącej gry, w tym tego, w jaki sposób wersja gry na PS5 będzie wykorzystywać unikalne funkcje kontrolera DualSense.
Prowadzący wywiad z Everyeye zapytał Yoshidę, jak Final Fantasy XVI zamierzał skorzystać z unikalnych możliwości kontrolera Dualsense, z haptycznej informacji zwrotnej, adaptacyjnych wyzwalaczy, a nawet dźwięku 3D konsoli. Na to Yoshida odpowiedział:
Absolutnie tak. Korzystamy z praktycznie wszystkich unikalnych funkcji PlayStation 5. Odkąd Final Fantasy XVI to gra akcji oparta na mieczu, a nie strzelanina, adaptacyjne wyzwalacze nie są wykorzystywane do granic swoich możliwości. Niemniej jednak zintegrowaliśmy odpowiednie i naturalne funkcje, aby zwiększyć immersję oferowaną przez grę. Na przykład, haptyczne sprzężenie zwrotne jest aktywowane, gdy wykonywane są określone czynności, które wyzwalają moc Eikona, lub w każdym przypadku w bitwach na dużą skalę między samymi Przywołaniami.
Zazwyczaj do tego momentu wielu programistów w pełni wykorzystywało możliwości adaptacyjnego spustu kontrolera, a mianowicie mechanikę łuku i strzały, naciąganie cięciwy i napięcie, które wytwarza ona w spuście. Inne gry, takie jak Deathloop Bethesdy, miały czasami blokowane pistolety, co byłoby reprezentowane przez niemożność pociągnięcia za spust, aby strzelać. Rozgrywka dystansowa była dużym beneficjentem tej funkcji Dualsense, ale jak podkreśla Yoshida, gry z większym naciskiem na walkę w zwarciu, władanie mieczem, jak dotąd nie były w stanie wykorzystać zdolności adaptacji do podobnej zdolności . Poza tym sposób, w jaki Yoshida sugeruje, że jego zespół będzie korzystał z funkcji dotykowych, brzmi dość standardowo. Chociaż dźwięk 3D nie został poruszony w odpowiedzi Yoshidy, ta implementacja w grach na PS5 jest dość standardowa w 2022 roku i można się spodziewać, że Square-Enix również wykorzysta tę funkcję.
Rozwój gry jest podobno ukończony w 95%, a Square-Enix zamierza wydać Final Fantasy XVI na PS5 i PC latem 2023 roku.
Źródło