Zespół odpowiedzialny za piracką grę przygodową PvP Morze złodziei ogłosili nowy szereg zmian w odpowiedzi na ich Zagubione Piaski przygoda na początku tego roku. Przygody to nowa, oparta na fabule zawartość w Morze złodziei co pozwala grze powoli rozwijać swoją historię i historię z każdą nową, ograniczoną czasowo przygodą. Niektóre z tych przygód, takie jak Zagubione Piaski i obecnie trwające Powrót potępionych pozwól graczom wybrać stronę i wpłynąć na fabułę gry.
W Zagubione Piaski, gracze mogli decydować o losie Posterunku Złotych Piasków. We wcześniejszych przygodach mieszkańcy posterunku zostali porwani przez Sługę Płomienia do podłego rytuału, ale nieuchronnie zostali uratowani. Jednak placówka pozostała spowita upiorną mgłą, ponieważ najazd Sługi spowodował, że zasłona wokół placówki osłabła, umożliwiając przejście widmom z Morza Przeklętych.
Gracze mogli albo pomóc Sługi, używając specjalnych beczek Soulflame, aby zintensyfikować mgłę wokół placówki i uczynić z niej schronienie dla potępionych; lub pomóc przyjaznemu rybakowi Merrickowi w postawieniu mieszkańców placówki na nogi. Gracze dokonaliby tego, dostarczając zaopatrzenie do placówki. Ostatecznie to Merrick i siły dobra zatriumfowali w Zagubione Piaski.
Miesiące później Rare w końcu zaczęło wdrażać konsekwencje tych wprowadzanych przez graczy zmian w Sea of Thieves. Aby chronić swój nowy dom, mieszkańcy Posterunku Złotych Piasków zaczęli fortyfikować wyspę. Kamienne formacje powoli nabierają kształtu, zastępując zwykłą rozklekotaną estetykę chałup większości placówek bardziej defensywną. Zmiany te reprezentują nie tylko decyzje graczy, ale ponieważ był to pierwszy wybór zależny od graczy, odzwierciedlają chęć Rare do kontynuowania narracji kierowanej przez graczy Morze złodziei.
Chociaż możemy nigdy nie dowiedzieć się, co by się stało, gdyby Sługa stanął na jego drodze, możemy się domyślać. Stan wyspy zmieniał się w zależności od tego, która strona wygrywała, a mgła stawała się wyraźniejsza, gdy strona Merricka wygrała, jednak coś ciekawego wydarzyło się, gdy Sługa wygrywał na początku zawodów. Kiedy mgła stała się gęsta, widma o szklanych oczach w maskach zaczęły nawiedzać wyspę, stojąc w miejscach, jakby mogły zostać nowymi NPC. Kto wie? Może zwycięstwo Sługi dałoby nam upiorną placówkę zaludnioną zjawami chętnymi do robienia interesów?