Spis treści[Hide][Show]
Po tym, jak Atreus wymyka się, aby spróbować potajemnie zwerbować Freyę do walki z Odynem, wie, że Kratos nie będzie zadowolony z jego tajemnicy w God of War Ragnarok. Kiedy Freya odmawia dołączenia do niego, Atreus postanawia zmniejszyć straty i wrócić do sekretnego domu krasnoludów, w którym myśli jego ojciec.
Poniższa solucja rozpoczyna się zaraz po przerywniku filmowym, w którym Freya odmawia pomocy Atreusowi, a kończy się po obejrzeniu przepowiedni w Alfheimie.
UWAGA: Ta solucja obejmuje tylko główne zadanie i nie obejmuje żadnych zadań pobocznych.
Więcej solucji do God of War Ragnarok:
| Część 1: Przetrwanie Fimbulwinter | Część 2: Przewodnik szefa Bjorna | Część 3: Przewodnik po bossach Thora | Część 4: Sekret Atreusa | Część 5: Dom Sindriego | Część 6: Podróż do Nidavellir | Część 7: Poszukiwanie Tyra | Część 8: Przeszukaj kopalnie w poszukiwaniu Tyra | Część 9: Starzy przyjaciele |
Wróć do domu Sindriego
Gdy skończy się scenka przerywnikowa z Freyą, wdrap się na złoty łańcuch, który znajduje się przed tobą. Idź dalej przed siebie, zatrzymując się przy skrzyni ze skarbami po lewej stronie, a następnie wróć na główną ścieżkę. Podążaj główną ścieżką, omijając półki i ściany wspinaczkowe, aż dojdziesz do jaskini z kamieniem dźwiękowym blokującym ci drogę.
Użyj łuku, aby pozbyć się kamienia rezonansowego, a następnie zejdź do Sindriego po lewej stronie. Porozmawiaj z nim, a twoją rozmowę przerwie duży przeciwnik. Ten draugr nie jest bossem, ale ma znacznie większy pasek zdrowia niż inne draugry. Pokonanie go spowoduje pojawienie się większej liczby wrogów, z którymi możesz walczyć. Gdy to zrobisz, Sindri poprosi cię o powrót do domu.
Przeciśnij się przez szczelinę w ścianie naprzeciwko sklepu Sindrisa i podążaj główną ścieżką, aż zeskoczysz w pobliżu metalowego ramienia Tyra, przez które przeczołgałeś się wcześniej. Kiedy spadniesz, pojawi się więcej potworów, które możesz wyjąć.
Po wyeliminowaniu wszystkich potworów przeczołgaj się przez ramię i podążaj ścieżką prowadzącą w prawo. Kontynuuj wzdłuż niej, podążając za Sindrim, aż będziesz musiał przeskoczyć przez wyrwę w ziemi i pojawi się więcej wrogów. Pokonaj ich i idź z Sindrim w stronę wysokiej konstrukcji przed tobą.
Użyj dźwigni na windzie, aby wjechać z powrotem do bramy. Wejdź z nim w interakcję i wróć do domu krasnoludów. Wejdź do środka frontowymi drzwiami, a zobaczysz przerywnik filmowy, w którym Atreus ponownie dołącza do grupy i wspólnie jedzą posiłek, planując kolejny ruch.
Przejazd do Alfheimu
Po scence ponownie wcielisz się w Kratosa. Wstań od stołu i wyjdź przez frontowe drzwi, aby wejść w interakcję z bramą. Kiedy to zrobisz, zobaczysz przerywnik filmowy, w którym spotykasz Ratatoskr i uzyskasz dostęp do większej ilości God of War Ragnarokświat. Chociaż w tym momencie gry jest kilka zadań do wykonania, ze względu na ten przewodnik będziemy kontynuować główne zadanie, więc wybierz Alfheim. Jeśli chcesz wykonać kilka zadań pobocznych przed kontynuowaniem, wykonaj je, a następnie wróć do mistycznej bramy i udaj się do Alfheim, gdy będziesz gotowy.
Ścieżka: Sekret Groa
Kiedy wyjdziesz po drugiej stronie bramy, wdrap się po wschodnich półkach i przeciśnij przez szczelinę w ścianie po prawej. Kiedy wyjdziesz po drugiej stronie, wdrap się na półki na południowym zachodzie.
Na górze opuść półkę na zachód i podążaj za Atreusem i Tyrem, przeskakując przez wyrwę w ziemi. Kontynuuj z nimi po drugiej stronie, aż zostaniesz zatrzymany przez drewnianą bramę z purpurową rudą zwaną kamieniami zmierzchu po obu jej stronach. Kamienie zmierzchu odbijają się od nich, więc wyceluj toporem w otwór w bramie po lewej stronie i rzuć nim w kamień po drugiej stronie.
Odbijając siekierę od kamienia, drewniana brama pęknie i będziesz mógł kontynuować. Po drugiej stronie bramy wpadniesz w zasadzkę potworów. Odeprzyj ich, a następnie wdrap się na północno-wschodnią ścianę. Na górze idź naprzód z Atreusem i Tyrem, wspinając się na półkę na południu.
Kiedy już się wspiąłeś, Tyr spróbuje odwieść kilka elfów od walki, ale zamiast odłożyć broń, skupią się na tobie. Jasne elfy stanowią dla ciebie niewielkie zagrożenie, o ile blokujesz/parujesz ich ataki i zadajesz obrażenia swoją bronią.
Po zajęciu się jasnymi elfami. podążaj główną ścieżką na południe, podnosząc duży kawałek skały, pod którym możesz przejść. Idź ścieżką do świątyni i przeskocz przez szczelinę, aby do niej dotrzeć. Wejdź w interakcję z kołem po lewej stronie drzwi, a zobaczysz przerywnik filmowy, w którym Tyr wyjaśnia trochę tło świątyni.
Postępuj zgodnie z instrukcjami Atreusa, aby otworzyć drzwi. Po jej otwarciu scena dobiegnie końca i będziesz mógł przejść do świątyni. W środku natkniesz się na drzwi wykonane z litego światła, które należy otworzyć. Wyceluj toporem w kamień zmierzchu zwisający z sufitu i niech odbije się od kryształu nad drzwiami.
Rzuć siekierą, a drzwi się otworzą. Przejdź przez nią i idź schodami w dół, aż natkniesz się na dwa duże elfickie posągi. Użyj zaczepu pomiędzy nimi, a zobaczysz Jezioro Dusz w niespokojnym stanie.
Skręć w prawo i idź schodami do góry. Po przedostaniu się na kolejne piętro przebiegnij przez pokój i otwórz czerwoną skrzynię, a następnie zwróć uwagę na kamień zmierzchu w południowym rogu. Rzuć w nie toporem pod szerokim kątem, a odblokuje to drzwi światła.
Przejdź przez drzwi i otwórz drugie drzwi u szczytu schodów. Po drugiej stronie znajdziesz kilka lekkich elfów, które zaatakują cię pomimo prób uspokojenia ich przez Tyra. Po ich zdjęciu Tyr znajdzie dla ciebie sposób na kontynuowanie, pozwalając ci chwycić się wiszących żyrandoli.
Użyj punktów zaczepienia, a następnie podążaj za Tyrem w prawo wzdłuż głównej ścieżki, aż natrafisz na kolejne jasne drzwi. Stojąc twarzą do drzwi, skręć na południowy zachód i złap się ściany. Idź w lewo, podnieś leżący na ziemi wiersz, a następnie wyjrzyj przez okno na północny wschód.
Wyceluj toporem w wiszący kamień zmierzchu, aż zrówna się z kryształem na ścianie. Rzuć toporem, a następnie wróć do otwartych drzwi. Tyr ponownie spróbuje załagodzić kolejną walkę z jasnymi elfami, ale bezskutecznie. Zdejmij je, a następnie idź schodami na wschód.
Otwórz drzwi u szczytu schodów i idź po schodach, aż dotrzesz do kolejnych jasnych drzwi. Zeskocz na lewo od drzwi i obróć koło w ziemi, aż wiszący kamień zmierzchu znajdzie się na poziomie drzwi.
Użyj topora, aby obrócić kamień tak, aby jego odkryta strona była skierowana w twoją stronę, a następnie rzuć w niego toporem, aby zniszczyć kryształ i otworzyć drzwi. Gdy drzwi są otwarte, wróć na główny poziom i kontynuuj główną ścieżką podążając za Tyrem po wyeliminowaniu koszmarów, które pojawiają się, by cię zasadzić.
Otwórz drzwi przed sobą i pozbądź się elfów, które atakują cię w sąsiednim pomieszczeniu. Kiedy już się z nimi rozprawisz, kopnij metalową kratę na półce skalnej skierowanej na południe, a następnie przepchnij się przez przepaść, by spotkać Tyra po drugiej stronie.
Idź korytarzem, a na południu zobaczysz nieostrzeżenego elfa. Odbij topór od kamienia zmierzchu w podłodze, aby go zachwiać, a następnie wbiegnij, aby go wykończyć. Po wykonaniu tej czynności wejdź na ścianę na zachód.
Na szczycie ściany będziesz musiał walczyć z garstką elfów w pokoju pokrytym kamieniem zmierzchu. Gdy pokonasz ich wszystkich, przepchnij posąg elfa na środku pokoju, a następnie przez świetlny most, który uruchamia się po jego popchnięciu.
Podążaj schodami po prawej stronie, a następnie walcz z elfami, które zaatakują cię na górze. Gdy uporasz się z elfami i koszmarami, idź dalej schodami na północ i otwórz znajdujące się na ich szczycie drzwi.
W środku znajdziesz kolejne jasne drzwi blokujące ci drogę. Użyj Atreusa, aby pozbyć się kamienia dźwiękowego na posągu po prawej stronie pomieszczenia, a następnie użyj ostrzy, aby rozerwać go w lewo. Chwyć się półki po prawej stronie posągu, a następnie skręć w prawo i użyj zaczepu, aby przedostać się przez pokój.
Po drugiej stronie użyj Atreusa, aby zniszczyć kamień dźwiękowy, który znajduje się z tyłu drugiego posągu, a następnie użyj ostrzy, aby pociągnąć go w lewo. Rzuć toporem w cel leżący na grzbiecie po prawej stronie, a następnie użyj ostrzy, by ponownie przesunąć go w prawo.
Rzuć toporem w kamień zmierzchu na tarczy posągu, aby złamać ostatnią część jego grzbietu, a następnie użyj ostrzy, by po raz ostatni przesunąć go w lewo. Wróć na przeciwną stronę pomieszczenia na półkę za pierwszym zniszczonym posągiem i wyceluj toporem w tarczę. To sprawi, że odbije się od kamienia zmierzchu i zniszczy kryształ zasilający drzwi.
Wróć na ziemię i przejdź przez otwarte drzwi. Otwórz drzwi u szczytu schodów i wespnij się po półkach po prawej stronie. Podążaj ścieżką, aż natkniesz się na centralną komnatę blokowaną przez kolejne jasne drzwi.
Użyj Atreusa, aby strzelić w kamień dźwiękowy na biodrze posągu po południowej stronie pomieszczenia. Tyr obróci uwolniony teraz kamień zmierzchu we właściwym kierunku, pozwalając ci po prostu rzucić w niego toporem, aby otworzyć drzwi.
Wejdź do windy i przełącz na nią przełącznik, aby pojechała do góry. U góry zobaczysz przerywnik filmowy, w którym Atreus powstrzymuje Kratosa przed ponownym wejściem do światła Alfheim.
Po przerywniku filmowym złap się klatki schodowej po drugiej stronie pomieszczenia na południu. Otwórz drzwi u szczytu schodów, a następnie wejdź po kolejnych schodach i przejdź przez następne drzwi na półpiętrze.
Po drugiej stronie wybierz ścieżkę po lewej stronie, a Sindri potraktuje cię przed poszukiwanym muralem. Wejdź w interakcję z muralem, a Atreus pokaże ci…