Autor The Name of the Rose i Ur-Fascism najwyraźniej miał ogromny wpływ na produkcję tej średniowiecznej gry fabularnej.
Skrucha była nieoczekiwaną grą, więc naturalne jest, że będzie miała nieoczekiwane inspiracje. Czy uwierzyłbyś, że jedną z inspiracji dla reżysera Josha Sawyera był słynny semiotyk, filozof i historyk Umberto Eco?
Nie zagłębiając się zbytnio w szczegóły swoich osiągnięć, Eco był bardzo utalentowanym naukowcem i filozofem, który wykorzystywał swoją inteligencję do pisania popularnych powieści. Jako profesor Eco interesował się głębokimi przedmiotami, takimi jak średniowiecze, a także semiotyką, badaniem znaków i nadawaniu im znaczenia.
Eco starał się przyciągnąć publiczność do podzielania jego zainteresowań, kiedy pisał Imię Różyśredniowieczna tajemnica detektywistyczna z głębokimi motywami religijnymi i metatekstowymi oraz mniej znana, ale prawdopodobnie bardziej udana Baudolinaopowieść o niewiarygodnym narratorze, który opowiada zabawne, ale niewiarygodne historie o swoich przygodach w średniowiecznej Europie.
Obie te książki dotyczą Skrucha, ponieważ Josh faktycznie wymienia je jako mające bezpośredni wpływ na grę. Tak jak Imię Róży, Skrucha mieści się w średniowiecznym opactwie. Joshowi spodobał się pomysł osadzenia gry w opactwie i powiązania jej z motywami religijnymi, ponieważ religia była ważną częścią średniowiecznego życia.
Co ważniejsze, Josh cytuje scenę w Baudolina co zainspirowało go do pisania Skrucha. W Baudolina, jest część pierwszego rozdziału, w której akapit jest reprodukowany w taki sposób, że sugeruje się, że autor nie usunął oryginalnego pisma, które znajdowało się na papierze, na którym napisał swoją historię. Nawet za to przeprasza. W tej scenie Eco próbuje skłonić czytelników do zastanowienia się nad interpretacją metatekstualną i semiotyką, bez wykładania na ten temat.
Teraz Josh również zainspirował się i nadał mu swój własny, nowoczesny charakter, aby pasował do konwencji gry wideo. Jak wyjaśnia, podczas gdy Imię Róży ma jasne zakończenie, które wiąże wszystkie luźne końce, jego Skrucha nie ma tak wygodnego poczucia domknięcia.
Josh wskazuje na inną inspirację, Noc W Lesiei wyjaśnia, że zdał sobie sprawę, że są rzeczy, które można zrobić z tekstem, które można zrobić tylko w grach wideo, i starał się wykorzystać ten potencjał.
Josh potwierdził również to, co stwierdził we wcześniejszym wywiadzie, że Skrucha istnieje tylko dzięki Microsoft Game Pass. Dodał, że ten program i sukces dystrybucji cyfrowej jako modelu gry przekonały go, że da radę Skrucha wykonalne dla jego wydawcy i mógł przedstawić swoją wizję odbiorcom gier.
źródło: Wired