Gracze lubią gry wideo z różnych powodów. Niektórzy gracze lubią kooperację lub rywalizację w trybie wieloosobowym ze swoimi przyjaciółmi, podczas gdy inni lubią przygody oparte na fabule dla jednego gracza. Chociaż nie wszystkie gry zawierają przerywniki filmowe z dialogami, istnieje wiele sposobów na przedstawienie graczom i reżyserowi narracji Bóg wojny (2018) uważa, że wszystkie gry są w stanie to zrobić.
Niedawno poznaliśmy nominacje do The Game Awards. W kategorii Najlepsza narracja fani to zauważyli Starszy Pierścień był nominowany obok gier takich jak ostatnia God of War Ragnarok. Doprowadziło to do wielu dyskusji online na temat tego, co stanowi narrację w grze. Starszy Pierścień jest lekki w przerywnikach filmowych, ale zawiera mnóstwo wiedzy i szczegółów fabularnych, które są dostarczane poprzez opisy przedmiotów i wskazówki środowiskowe. Głębia tych treści zapewniła utalentowanym YouTuberom mnóstwo materiału do omówienia, ale niektórzy gracze uważali, że nie powinno to być traktowane jako narracja w porównaniu z ciężkimi przerywnikami filmowymi, takimi jak God of War Ragnarok.
Cory Barlog, dyrektor ds Bóg wojny (2018) i producent m.in God of War Ragnarok, poszedł na Twittera podzielić się swoją opinią na ten temat. W swoim tweecie powiedział, że „narracja/historia ma tak wiele znaczeń w grach” i że „sposób i częstotliwość ich dostarczania różnią się we wszystkich grach”. Dodaje, że „we WSZYSTKICH grach jest narracja/fabuła” i wierzy, że wszystkie gry mogą zabierać graczy w podróż, nawet jeśli są to nietradycyjne definicje narracji.
Wydaje się jasne, że reżyser i producent z Santa Monica Studio chciał wyrazić swoją opinię na temat filmu Elden Dzwonić dyskurs bez wymieniania go z imienia. Z pewnością stanowisko Barloga w tej sprawie ma swoje zalety, co, miejmy nadzieję, powinno złagodzić dyskusję wokół Starszy Pierścień jest nominowany do nagrody dla najlepszej narracji na The Game Awards.
W niektórych kolejnych tweetach Barlog omawia, w jaki sposób opowiadanie historii w grach wideo wciąż znajduje swoje podstawy jako stosunkowo nowe medium. Omawia, w jaki sposób książki, filmy i programy telewizyjne dostarczyły „planów” tworzenia historii, ale nie musi tak być w przypadku gier. Na koniec kończy swoje przemyślenia stwierdzeniem, że „wszystkie gry powinny być w jakiś sposób nominowane za fabułę i narrację, ponieważ wszystkie mają je w jakiś sposób, który jest wyłącznie i całkowicie unikalny dla świata gier”.
God of War Ragnarok oraz Starszy Pierścień obaj są nominowani do wielu nagród The Game Awards, w tym Game of the Year. The Game Awards będzie transmitowane na żywo 8 grudnia 2022 r.