Czy możemy zobaczyć krzyż Uncharted z indie? Horyzont? Duch Tsushimy?
PlayStation pracowało niesamowicie ciężko w przestrzeni niezależnej przez ostatnie kilka lat, aby rozwiać pewne obawy deweloperów dotyczące wsparcia ze strony producenta konsoli we wprowadzaniu ich gier na platformę, a także obawy fanów, że przegapili indie gems na Xboxa lub Nintendo. Od czasu, gdy były szef PlayStation Studios, Shuhei Yoshida, przeszedł na stanowisko Head of Indies, sytuacja w firmie zaczęła się zmieniać, a ostatnio usiadł, aby porozmawiać z MCV UK o swojej niezależnej pracy, ale także o tym, jakie możliwości są dla twórców niezależnych, którzy współpracują z własnością intelektualną PlayStation i ich własnymi zespołami.
Yoshida został przedstawiony niedawnej współpracy pomiędzy Brace Yourself Games i Nintendo, która doprowadziła do Legenda o Zeldzie X Krypta Nekrodancera produkt Rytm Hyrule i został zapytany, czy przewidział podobną współpracę z PlayStation IP. Na to Yoshida powiedział, uważając, aby nie przesadzić, biorąc pod uwagę, że nie współpracuje już tak ściśle z własnymi studiami,
Tak więc w mojej obecnej roli nie jestem częścią pierwszego zespołu PlayStation Studios. Jednak zespół ds. relacji z osobami trzecimi ma codzienny kontakt z niezależnymi programistami. Czasami dostają propozycję lub prośbę o współpracę z własnym zespołem. W takim przypadku ja lub inni menedżerowie kont ds. relacji z osobami trzecimi składamy propozycję do PlayStation Studios. Więc to zależy od zespołu PlayStation Studios, aby się tym zająć. Istnieje wiele kolaboracji w zakresie własności intelektualnej, na przykład niektóre postacie własne pojawią się w grach innych firm, więc coś takiego już się dzieje. Tak, to bardzo ciekawy pomysł. To coś wyjątkowego, co PlayStation może zaoferować niezależnej społeczności.
Po tym komentarzu oba Bóg wojny bohater Kratos i jego obecność w Rycerz Łopatya także osobisty ulubieniec Yoshidy, Super siła czasu, zostały przytoczone jako przykłady. Oczywiście należy zauważyć, że zarówno Shovel Knight, jak i Super Time Force to tytuły z ery PS3. Jak dotąd żadne podobne wrażenia nie pojawiły się na PS4 ani PS5. Gracze raz na jakiś czas zobaczą teasery w swoich ulubionych grach indies, a od czasu do czasu coś przeciwnego, jak np Ostatni z nas część II w tym ktoś siedzący i grający Hotline Miami, na PlayStation Vita, zanim Ellie brutalnie zakończyła sesję gry. Miejmy nadzieję, że w przyszłości zobaczymy więcej kolaboracji indie X AAA z PlayStation.
Źródło