Możliwe, że może to być wczesny rozwój gry, ponieważ wciąż jest w otwartej wersji beta.
SteamDB wskazuje Multiversus stoi w obliczu spadku liczby aktywnych graczy, ponieważ traci zainteresowanie fanów.
Multiversus to próba Warner Bros Games dołączenia do przestrzeni zajmowanej przez Nintendo Super Smash Bros oraz Bójka gwiazd Nickelodeon. Wszystkie te gry zaliczane są do kategorii platformówek, które łączą w sobie elementy gier platformowych i bijatyk.
Podobnie jak w innych grach walki, gracze stają twarzą w twarz z innymi przeciwnikami na jednym etapie i muszą pokonać wszystkich przeciwników, aby wygrać. Chociaż warunki zwycięstwa mogą być różne dla tego podgatunku, zwykle warunkiem zwycięstwa jest usunięcie wszystkich przeciwników ze sceny poprzez zwiększenie ilości otrzymywanych przez nich obrażeń i zmuszenie ich do odrzucenia.
Element platformowy tych gier pojawia się na samych etapach. W przeciwieństwie do płaskich etapów uliczny wojownik lub pierścienie 3D Wirtualny wojownik, platformowi wojownicy rywalizują na nierównych etapach, często unoszących się w powietrzu, dzięki czemu postacie mogą spadać z dna lub latać z boków. Postacie mogą skakać w górę iw dół w różnych częściach tych etapów, aby walczyć lub uciekać przed innymi postaciami.
Platformowi wojownicy mają dziwną pozycję w społeczności gier walki. Chociaż wcześniej były wyśmiewane jako „gry towarzyskie”, ponieważ elementy gry zniechęcają do rywalizacji, gry te i tak budują społeczności rywalizujące, używając ograniczonych i zmodyfikowanych zestawów reguł oraz znajdując małe zawiłości gry, aby uszeregować grywalne postacie.
Multiversus został rzekomo stworzony dla zwykłych graczy, którzy byliby zainteresowani graniem wieloma postaciami pod parasolem Warner Bros. W rzeczywistości postacie różnią się pod każdym względem, od kreskówek, takich jak Looney Tunes i Adventure Time, po akcje na żywo, takie jak Game of Thrones, i postacie z komiksów, takie jak Black Adam. Jednak skorzystał również na wejściu społeczności rywalizującej, która była bardzo zainteresowana nowym myśliwcem platformowym, który nie był powiązany z platformami Nintendo.
Dlatego wiadomość, że Multiversus spadająca liczba graczy jest rozczarowująca. Od lipcowego szczytu 153 044 graczy, gra ma teraz tylko 4709 aktywnych graczy w momencie premiery sezonu 2.
Ten spadek liczby był stały i można go zaobserwować z miesiąca na miesiąc;
- Lipiec – 153 044 graczy
- Sierpień – 139 095 graczy
- wrzesień – 22 037 graczy
- Październik – 8375 graczy
- listopad – 4709
Chociaż te wskaźniki są rozczarowujące, mogą okazać się coraz większym problemem Multiversus na końcu. Gra jest właściwie wciąż w fazie otwartej bety, więc nikt jeszcze nie kupił gry ani żadnego możliwego DLC. Celem tego okresu otwartej bety było zainteresowanie fanów, a także uzyskanie opinii na temat tego, w jakim kierunku powinna zmierzać gra.
Może być za wcześnie, aby spekulować, dlaczego gracze rezygnują. Możliwe, że występują problemy z projektem gry lub że gracze nie są zadowoleni z grania z błędami i problemami, które wciąż istnieją. Może to być również sytuacja, w której grają tylko wieloryby, a gra musi zostać przeprojektowana, aby lepiej odpowiadała przypadkowym fanom. Warner Bros Games zdecydowanie chce dowiedzieć się, na czym polega problem i co mogą zrobić, aby poprawić sytuację.
Źródło: GameRant przez Pledge Times