Kolejna inwestycja NetEase
Na początku 2022 roku powstał nowy polski zespół Rebel Wolves. kierowany przez Wiedźmin 3: Dziki Gon‘s Director, Konrad Tomaszkiewicz, as the companies new CEO, and joined by Bartłomiej Gaweł (Wiedźmin 3: Dziki Gondyrektor artystyczny), Daniel Sadowski (Wiedźmin), Tamara Zawada (Wiedźmin 3: Dziki GonAnimation Director), CFO Michał Boryka i szef studia Robert Murzynowski, Rebel Wolves obiecywali wielkie rzeczy, ale teraz studio odblokowało ogromną przewagę, która opuści rozwój ich pierwszej gry.
Tytuł AAA dark fantasy tego dewelopera, zbudowany na silniku Unreal 5, otrzymał ogromny zastrzyk finansowy, a chińska korporacja NetEase dokonała strategicznej inwestycji w pierwszą grę studia, tytuł na PC i konsolę, który rzekomo będzie pierwszym rozdziałem w większej saga. W wyniku tej inwestycji NetEase stał się teraz mniejszościowym udziałowcem Rebel Wolves, co pozwoliło studiu zachować pełną kontrolę twórczą nad nową franczyzą w fazie rozwoju.
Mówiąc o inwestycji, Tomaszkiewicz z Rebel Wolves powiedział: „Posiadanie jednej z wiodących światowych firm zajmujących się grami za naszą wizją to wielki wzrost pewności siebie i potwierdzenie dla całego zespołu Rebel Wolves. Finansowanie zapewnione przez NetEase było ostatnim brakującym elementem potrzebnym do pełnego otwarcia przepustnicy. Dzięki dostępnym zasobom do stworzenia światowej klasy gry AAA możemy teraz skupić się na tym, co najważniejsze: rozwoju.
Kiedy powstał, a studio ogłosiło, Rebel Wolves wydało oświadczenie:
Kierując się pragnieniem zbudowania pełnego pasji zespołu zajmującego się tworzeniem tętniących życiem wirtualnych światów, wypełnionych po brzegi potężnymi emocjami i wyjątkowymi doświadczeniami, Konrad wyobraził sobie nowe studio, którego wspólnym celem jest robienie rzeczy inaczej, a jednocześnie stawianie zespołu zawsze na pierwszym miejscu
Tomaszkiewicz, który opuścił CD Projekt Red w 2021 roku w związku z doniesieniami o mobbingu w miejscu pracy (któremu zaprzeczył), powiedział wówczas:
Dla nas wszystkich w Rebel Wolves gry wideo zawsze były czymś, do czego czuliśmy się przeznaczeni — czymś zakorzenionym w naszym DNA. Osobiście nie mógłbym być szczęśliwszy, mogąc współpracować z przyjaciółmi, którzy podzielają tę pasję. Tworzymy grę wideo, w którą chcielibyśmy grać w sposób, w jaki gry powinny być tworzone. Chcemy rozwijać gatunek cRPG, tworząc niezapomniane historie i wzbudzając głębokie emocje, a jednocześnie pracując jako zgrany zespół, zjednoczony wspólnym celem i ambicją.
Wspólnie wyobrażamy sobie Rebel Wolves jako miejsce, w którym doświadczeni twórcy gier mogą ponownie rozpalić swoją pasję, gdzie mogą skupić się na swoim rzemiośle i przelać swoją miłość do niesamowitego, ambitnego tytułu. Chcemy pozostać mali i sprawni — miejsce, w którym ludzie znają się nawzajem i dbają o siebie.
Pierwsza gra Rebel Wolves ma ukazać się na konsolach i PC w nieokreślonym czasie.
Źródło