Wygląda na to, że Nintendo wciąż ma wpływ na serię Monster Hunter.
Capcom to potwierdził Powstanie łowcy potworówoczekujące wydanie na PlayStation i Xbox będzie dostępne tylko do pobrania, bez planowanych wersji fizycznych.
Informowaliśmy o plotce, że najnowsza Łowca potworów miał ukazać się na tych platformach pod koniec zeszłego miesiąca, podobnie jak oficjalna zapowiedź firmy Capcom 2 grudnia 2022 roku. Wygląda na to, że ta premiera była zaplanowana już z dużym wyprzedzeniem, ale prawdopodobnie nie była planowana od samego początku.
Powstanie łowcy potworów zostanie wydany na PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series S i Xbox Series X 20 stycznia 2023 r. Jego oryginalna premiera na Nintendo Switch datuje się już na 26 marca 2021 r., a następnie pojawiła się wersja Steam 12 stycznia 2022 r. To długie oczekiwanie nie było przypadkiem, ponieważ Nintendo zapłaciło za czasową wyłączność w wysokości 6 milionów dolarów.
Niektórzy fani to widzieli Świat Monster Huntera wyprzedził każdy inny Łowca potworów gra, która pojawiła się przed nią, i zastanawiałem się, dlaczego Capcom w ogóle wróciłby do Nintendo, aby ją stworzyć Powstanie łowcy potworów Ekskluzywny. Przyczyna tkwi głęboko w Łowca potworów historia franczyzy. Podczas gdy fani najlepiej pamiętają Łowca potworów ponieważ pierwotnie były to franczyzy PlayStation, gry w rzeczywistości nie radziły sobie dobrze na Zachodzie ani na PlayStation 2, ani na PlayStation 4.
Nadszedł przełomowy moment dla sieciowej franczyzy kooperacyjnej Monster Hunter Tri na Wii w 2009 roku. Ta gra odniosła sukces na Zachodzie, gdy była poprzednia Łowca potworów gry na PlayStation były niewypałami poza Japonią. Podczas gdy Monster Hunter TriLiczby sprzedaży w ciągu całego życia wynoszące 1,9 miliona sztuk są przyćmione Świat Monster Huntera18 milionów sztuk, Świat Monster Huntera nie byłoby nawet w takiej sytuacji, gdyby platformy Nintendo nie spopularyzowały franczyzy poza Japonią. Ten związek między Nintendo i Capcom na wyłączność trwał przez prawie dekadę.
Powstanie łowcy potworówSukces na Nintendo Switch sam w sobie potwierdza, że franczyza nadal ma dużą rzeszę fanów wśród fanów Nintendo. Jest wysoce prawdopodobne, że wielu z tych fanów posiadało PlayStation lub Xbox, a także grało w gry na PC. Więc Nintendo ma motywację do utrzymania Łowca potworów zbliżyć się do nich tak bardzo, jak to możliwe i wykorzystać ich relacje z Capcom, nawet jeśli nie płacą już za wyłączność.
Czy to może być powód, dla którego gra jest cyfrowa tylko na tych platformach? Powstanie łowcy potworów ma tylko 36 GB na Steamie, a zarówno PlayStation 5, jak i Xbox Series X mają pojemność dysków, która może pomieścić większe gry. Tak więc prawdopodobnie nie ma żadnych rzeczywistych przeszkód dla fizycznego wydania.
Z drugiej strony może to być sytuacja, w której wersje Xbox i PlayStation wykorzystują unikalne możliwości obu platform, zwłaszcza jeśli chodzi o konsole Xbox Series i PlayStation 5 wykorzystujące SSD do ultraszybkich prędkości ładowania. Capcom może bardzo dobrze ujawnić takie funkcje dla obu konsol w niedalekiej przyszłości.
Źródło: Gematsu przez PushSquare