Microsoft rzekomo przeprowadził ankietę z użytkownikiem w Hiszpanii na temat możliwej tańszej przepustki Xbox Live, która opóźniłaby premierę własnych tytułów Xbox i zintegrowała reklamy.
W niedawnej ankiecie, która pojawiła się na stronie forum ResetERA (zauważonej przez Windows Central), wygląda na to, że gigant gier, Microsoft dąży do stworzenia tańszych poziomów cenowych dla swojej usługi subskrypcji, Xbox Games Pass. Według plakatu na ResetERA, ich przyjaciel został rzekomo przeprowadzony przez Microsoft i poproszony o wyrażenie opinii na temat dwóch „hipotetycznych” usług subskrypcyjnych, z których jedna byłaby przeznaczona dla rodzin, a druga dla singli po obniżonej cenie.
Nowy poziom nakładałby pewne ograniczenia na graczy, takie jak zintegrowane reklamy z usługą i byłby znacznie tańszy niż obecna opłata w wysokości 10 USD. Oto zrzut ekranu, który plakat umieścił w ankiecie.
Jeśli powyższy obraz jest rzeczywiście prawdziwy, kosztowałby graczy około 3 USD i zapewniał dostęp do usługi sieciowej Xbox, aktualnego katalogu gier, a także dostęp do nowo wydanych tytułów z sześciomiesięcznym opóźnieniem. Gracze musieliby wtedy zobaczyć spersonalizowaną reklamę, jeśli zdecydują się uzyskać dostęp do gry własnej za pośrednictwem tego poziomu wywiad, że wersja Games Pass na PC przeżywa niesamowity wzrost, który spowalnia konsolowa strona biznesu.
„Widziałem spowolnienie wzrostu, głównie dlatego, że w pewnym momencie dotarłeś do wszystkich na konsoli, którzy chcą subskrybować” – powiedział.
To ma sens, że Microsoft rozważa inne możliwości zarabiania pieniędzy na swojej bazie konsoli.
To, co Microsoft musiałby rozważyć, to to, czy poziom 3 USD wysysałby klientów z istniejącego poziomu 10 USD, czy jest to opcja 60 USD rocznie (zasadniczo kosztująca graczy 5 USD miesięcznie). Czy potencjalne przychody z reklam zrekompensują ten deficyt? Do tej pory możemy tylko spekulować. W rzeczywistości może się zdarzyć, że Microsoft całkowicie zrezygnuje z tego pomysłu. Do tej pory będziemy musieli poczekać i zobaczyć.
W innych wiadomościach Microsoftu, firma niedawno złożyła patent na usługę gier opartą na chmurze, która podobno oferuje ulepszenia w locie do starszych gier. Ta nowa technologia ułatwi uruchamianie starszych gier na nowszym sprzęcie, jednocześnie zmniejszając zapotrzebowanie na przeróbki i remastery.