Światy każdego kolejnego Diablo gry w ciągu ostatnich 25 lat stawały się coraz bardziej skomplikowane i jednocześnie większe. Wchodząc w Diablo IVstało się już całkiem jasne, że gra całkowicie przyćmi rozmiar otwartego świata znalezionego w ostatniej premierze Blizzarda, w 2012 roku Diablo III. Jednak wiele się zmieniło w ciągu dekady, od gustów graczy po wrażliwość projektową w przestrzeni, więc jak to się dzieje Diablo IV rosnąć z nimi? Australijski outlet Press-Start miał okazję porozmawiać Diablo IVGłówny projektant klas, Adam Jackson, aby omówić, jak zmienił się projekt otwartego świata w porównaniu z grami Diablo z przeszłości.
Mówiąc o tym, co sprawia, że Diablo IV otwarty świat inny niż Diablo III lub jego inni poprzednicy, powiedział Jackson,
To zupełnie inne doświadczenie. Wszystkie nasze starsze gry Diablo miały ściśle określone obszary, mapy i miejsca, do których można było się udać. Lochy, które mogłeś eksplorować, oczywiście, były losowo losowane w środku, ale miałeś tylko określoną liczbę obszarów i tak naprawdę nie miałeś możliwości, którą mamy w Diablo IV, aby naprawdę poznać mieszkańców miasta i wchodzić z nimi w interakcje i po prostu idź tam, gdzie chcesz. W otwartym świecie możemy opowiedzieć historię Sanctuary w sposób, w jaki nigdy wcześniej nie byliśmy w stanie. Wcześniej było bardzo dużo na szynach. Przechodzisz przez Akt I, Akt II, Akt II – dzieje się coś z góry ustalonego.
Nadal mamy główną kampanię, w której to prawda, ale na świecie jest o wiele więcej rzeczy do zrobienia. Jest tak wiele osób, z którymi można porozmawiać, więcej wydarzeń i funkcji progresji oraz małych rzeczy, które możesz znaleźć w świecie, które mogą uczynić twoją postać potężniejszą. Wydaje mi się, że nigdy nie byliśmy w stanie zrobić tego z powodzeniem w przeszłości, w takim stopniu, w jakim możemy to zrobić teraz. To duża zmiana w grze, sposób, w jaki jesteśmy w stanie przedstawić graczom świat Sanctuary.
Rzeczą, która najbardziej zadowoli fanów w oświadczeniu Jacksona, jest to, że zarówno starsza, być może bardziej tradycyjna publiczność, jak i ci, którzy w pełni akceptują niektóre współczesne filozofie projektowania leżące u podstaw projektowania otwartego świata, jest to, że oba typy graczy będą pozornie nasycić się Diablo IV. Jeśli chcesz wystartować i odkrywać ogrom świata, z minimalnymi granicami, możesz to zrobić, jeśli chcesz złotej ścieżki w grze, też możesz to zrobić – świat jest, jak mówią, twoją ostrygą.
Diablo IV premiera na PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S i PC 6 czerwca 2023 r.
Źródło