Walka z liderami sal w Pokémon Scarlet i Violet może być zniechęcającym zadaniem. O ile dotarcie do nich nie jest bardzo trudne, o tyle wykonanie ich zadań i pokonanie przywódców może okazać się sporym wyzwaniem. Każdy lider przestrzega zasady używania jednego typu Pokémonów, ale wymyślenie, jak je pokonać, to coś więcej niż tylko użycie skutecznych ataków. Gracze, którzy chcą ukończyć Pokémon Scarlet i Violet, powinni poznać wszystkie drużyny i słabości każdego Lidera Sali!
Wszystkie drużyny liderów sal i jakie są ich słabości w Pokémon Scarlet i Violet
Na początek każdy gracz powinien wiedzieć, że każdy Lider Sali używa specjalnego Pokémona „asa” na końcu swojej drużyny. Lider Sali zawsze terastallizuje swojego asa do typu swojej Sali, gdy znajdzie się on na polu. Ten Pokémon nie pojawia się, dopóki nie jest ostatnim w ich drużynie, chociaż zmienia się to, jeśli gracz zmusi go do pojawienia się za pomocą Ryku lub podobnej taktyki. Każdy Pokémon, którego ma Lider Sali, ma ten sam poziom, z wyjątkiem asa, który jest o jeden poziom wyższy.
Dodatkowo, każdy Lider Sali ma specjalny zespół post-meczowy z wyższymi poziomami i lepszymi ruchami. Wszystkie mają te same konwencje poziomów, co w głównej historii. Innymi słowy, każda drużyna lidera sali po meczu ma poziom 65 dla zwykłych Pokémonów i poziom 66 dla ich asa. Wiele z tych samych taktyk można zastosować między obiema drużynami, o ile masz dobrze wyszkolonych sojuszników w swoim narożniku. Ponadto żaden Lider Sali nie będzie używał żadnych przedmiotów, więc śmiało możesz używać ich tyle, ile chcesz!
W zależności od kolejności, w jakiej masz z nimi walczyć, oto drużyna każdego Lidera Sali:
Liderka sali typu robaczego Katy (poz. 14-15)
Droga Zwycięstwa: Nymble, Tarountula, Teddiursa
Po grze: Lokix, Forretress, Spidops, Heracross, Ursaring
Katy jest pierwszą Liderką Sali, z którą spotka się większość graczy, przez co jej drużyna jest bardzo uproszczona. Wszystkie jej Pokémony są słabe na ruchy typu Ognistego, Latającego i Kamiennego — w tym jej as, dzięki terastallizacji. Do jej walki podczas fabuły Victory Road tak naprawdę potrzebujesz tylko Fuecoco lub Fletchlinga. Jeśli chcesz zmierzyć się z jej drużyną po meczu, Płomień Szponu będzie równie skuteczny. Tylko uważaj na jej nowe dodatki, ponieważ są w stanie użyć kilku potężnych ataków typu Kamiennego. Może weź ze sobą dwa Talonflamy na wszelki wypadek!
Lider sali typu trawiastego Brassius (poz. 16-17)
Droga Zwycięstwa: Petilil, Smoliw, sudowoodo
Po grze: Lilligant, Breloom, Tsareena, Arboliva, sudowoodo
Chociaż terastalizuje swoje Sudowoodo w typ trawiasty, w głębi serca nadal jest typem kamiennym. Wspomniany wcześniej Fletchling nadal będzie tutaj bardzo przydatny – zwłaszcza jeśli rozwiniesz go w Fletchindera – ale prawie na pewno będziesz chciał mieć dodatkowego Pokémona, który wyciągnie jego asa. Na szczęście trawa i skała to jedyne typy, o które będziesz musiał się martwić na Victory Road. Zdobądź drugi szybki ognisty lub latający typ, taki jak Houndour lub Rookidee, a nie będziesz miał problemów z Brassiusem!
Jego zespół po meczu może być nieco trudniejszy do pokonania dzięki dodatkom takim jak Breloom. Nie bój się rozgałęziać z własnym Pokémonem. Na przykład Gardevoir jest typem Psychicznym/Wróżkowym, ale może też nauczyć się Mistycznego Ognia. Brassius po prostu nie będzie miał żadnych fantastycznych ruchów, aby mu przeciwdziałać, zwłaszcza jeśli dałeś swojemu Gardevoirowi trochę dodatkowej prędkości. Połącz go z Armarouge lub Ceruledge i podkręć temperaturę na tym Trawiastym Liderze Sali!
Lider sali typu elektrycznego Iono (poz. 23-24)
Droga Zwycięstwa: Wattrel, Bellibolt, Luxio, Mismagius
Po grze: Kilowatrel, Bellibolt, Elektroda, Luxray, Mismagius
Każdy Pokémon Iono zawiera dodatkowy ruch, aby pokryć odporność typu Ziemnego na ataki Elektryczne. Jest to szczególnie problematyczne, jeśli weźmiemy pod uwagę Bellibolt, który może pochwalić się ruchem typu Wodnego. Możesz jednak łatwo zanegować ten problem, używając Clodsire z Water Absorb, czyniąc Bellibolt całkowicie bezużytecznym. Jej Mismagius będzie szczególnie kłopotliwy ze względu na jego zdolność Lewitacji, ale użycie Nacli lub Naclstack pozwoli ci sprowadzić go na ziemię ruchem Smack Down. Na wszelki wypadek połącz tę dwójkę z Diglettem lub Dugtrio, aby mieć pewność, że na dłuższą metę nie będziesz mieć problemów z żadną z drużyn Iono.
Lider Sali typu Wodnego Kofu (poz. 29-30)
Droga Zwycięstwa: Veluza, Wugtrio, Crabominable
Po grze: Veluza, Pelipper, Wugtrio, Clawitzer, Crabominable
Jeśli wybrałeś Sprigatito jako swojego startera i ewoluowałeś go w Floragato, praktycznie już wygrałeś walkę. Jeśli nie, Tsareena, Deerling lub Brambleghast są akceptowalnymi alternatywami. Jego zespół po meczu może być nieco trudniejszy dzięki dodatkom takim jak Pelipper, ale możesz z łatwością przeciwstawić się każdemu z nich za pomocą Miraidona lub Elektrody. Na nieszczęście dla tego lidera sali wszystkie jego zespoły mają bardzo oczywiste słabości.
Larry Lider Sali typu normalnego (poz. 35-36)
Droga Zwycięstwa: Komala, Dudunparce, staraptor
Po grze: Oinkologne, Komala, Braviary, Dudunparce, staraptor
Jedno słowo: Pawmot. Ten typ Elektryczny/Walczący z łatwością przebije się przez obie drużyny Larry’ego, prawie bez żadnych trudności. Jego Staraptor ma zdolność Zastraszania, co może być trochę kłopotliwe, ale nie ma nic więcej. Pawmot może wykorzystać wszystkie słabości obu drużyn, jakie ma ten Lider Sali, bez problemu radząc sobie z każdym Pokémonem. Prośba Larry’ego, by „nie posuwać się za mocno”, nabiera nieco więcej sensu, gdy widzi się, jak łatwo daje się pokonać.
Lider sali typu duch Ryme (poz. 41-42)
Droga Zwycięstwa: Banette, Mimikyu, Houndstone, Toksyczność
Po grze: Banette, Mimikyu, Spiritomb, Houndstone, Toksyczność
W przeciwieństwie do większości liderów sal, Ryme toczy podwójną bitwę. Oznacza to, że będziesz musiał używać dwóch Pokémonów jednocześnie przez całą bitwę. Ponadto jej dwa pierwsze Pokémony — Banette i Mimikyu — mają dostęp do priorytetowych ruchów, dzięki czemu Ryme może poruszać się jako pierwsza z bardzo niewielkimi ograniczeniami. Na szczęście wszystkie te ruchy są fizyczne, więc pokemon obronny, taki jak Cloyster, będzie w stanie oprzeć się tym atakom, jednocześnie zadając dobre obrażenia za pomocą ruchów takich jak Surfowanie. W połączeniu ze wspomnianym już Clodsire pochłaniającym wodę, będziesz mieć bardzo nieporęczną kombinację, którą tylko Toxtricity może złamać. W starciu z nim rozważ zatrzymanie Krookodile’a w rezerwach swojej drużyny.
Warto zauważyć, że walka Ryme’a ma drugą sztuczkę. Każdy Pokémon, który wyprowadza potężne ataki lub nokautuje wrogów, wywoła wiwatujący tłum. Daje to wzmocnienie statystyk stronie pola tego Pokémona. Jeśli strategia Cloyster/Clodsire jest dla ciebie szczególnie skuteczna, może nie być potrzeby przełączania się, nawet gdy walczysz z Toxtricity. Tylko uważaj, Ryme też może otrzymać te wzmocnienia, więc musisz uniemożliwić jej zrobienie jak największych postępów przeciwko tobie!
Jeśli te strategie nie są dla ciebie, może lepiej po prostu zdobyć jak najwięcej Pokémonów typu Mrocznego lub Duchowego. Meowscarada, Zoroark i Mismagius to realne opcje. Inne Pokémony z priorytetowymi ruchami, takie jak Lucario z Bullet Punch lub Ceruledge z Shadow Sneak, również mogą być bardzo skuteczne. Wyeliminowanie liczby ruchów, które Ryme może wykonać, będzie miało ogromne znaczenie dla możliwości jej pokonania.
Lider sali typu psychicznego Tulipan (poz. 44-45)
Droga Zwycięstwa: Farigiraf, Gardevoir, Espartha, Florges
Po grze: Farigiraf, Gardevoir, Espartha, Gallade, Florges
W tym momencie powinieneś mieć tyle przygotowań, ile kiedykolwiek będziesz potrzebować do Tulipana. Szybki, potężny typ mroczny, taki jak Meowscarada czy Weavile, z łatwością wykorzysta słabości wszystkich drużyn, które posiada ten Lider Sali. Obejmuje to inne Pokémony Tulipa, które są mocne przeciwko wrogom typu Mrocznego, takim jak Gardevoir, Gallade i Florges. Pomimo ich dodatkowych ruchów typu Bajkowego i Walczącego, jest mało prawdopodobne, że kiedykolwiek będą mieli szansę ich użyć dzięki ich stosunkowo niskiej Szybkości. Po prostu uderzaj mocno ruchami takimi jak Night Slash i Faul Play, a twoje zwycięstwo nad Tulipem rozkwitnie w mgnieniu oka!
Lider sali typu lodowego Grusha (poz. 47-48)
Droga Zwycięstwa: Frostmoth, Beartic, Cetitan, Ołtarze
Po grze: Frosmoth, Beartic, Cetitan, Weavile, Ołtarze
Drużyny Grushy mają całkiem niezły zasięg, mimo że są pełne lodowych typów. Niestety, wszystkie Pokémony w tych zespołach mają jeden problem większy niż ich słabości. Na początku każdej bitwy Grusha będzie prowadził z Frosmothem. Może mieć świetny atak specjalny, ale ma tylko ataki typu Lodowego i Bug. Nawet jeśli ustawi Tailwind, Pokémon taki jak Scizor, Lucario, Ceruledge lub Gyarados może z łatwością wytrzymać te ataki, ustawiając się za pomocą ruchów takich jak Taniec Mieczy i Taniec Smoka. Stamtąd ataki typu stalowego, bojowego, ogniowego, a nawet kamiennego z łatwością wyeliminują resztę drużyny. Pawmot to kolejny dobry wybór ze względu na swoją Szybkość, a Quaquaval będzie mógł poruszać się przed bardziej niebezpiecznymi Pokémonami Grushy, takimi jak Cetitan i Altaria. Polegaj na mocnych stronach swoich sojuszników, a nawet ostateczny Lider Sali nie będzie dla Ciebie wyzwaniem!
Są to jedne z najlepszych kontr dla wszystkich drużyn, którymi dysponuje każdy lider siłowni, ale nie zawsze trzeba wykorzystywać ich słabości. Jeśli wyrównasz swojego Pokémona ponad to, co mają, możesz zdjąć je jednym ciosem ruchami, które nie są nawet bardzo skuteczne. Nie bierze to nawet pod uwagę dostępu gracza do Terastallizacji, która pozwoli na znacznie większą wszechstronność podczas każdej walki. To, jak rzucisz wyzwanie Liderom Sali, zależy od Ciebie. Przy wystarczającym planowaniu i przygotowaniu jest mało prawdopodobne, aby którykolwiek z nich stanowił zagrożenie.
Pokemony Scarlet i Violet są dostępne wyłącznie na Nintendo Switch.
– Ten artykuł został zaktualizowany 4 stycznia 2023 r