Wydaje się, że 343 Industries nadal bawi się sformułowaniami dotyczącymi pytania, czy w przyszłości będą tworzyć gry Halo dla jednego gracza.
343 Industries w końcu podzieliło się odpowiedzią na pogłoski o ich zaangażowaniu w Aureola franczyzowa.
Obecny szef 343 Industries, Pierre Hintze, udostępnił tę wiadomość na Twitterze:
„Halo i Master Chief zostają tutaj.
343 Industries będzie nadal rozwijać Halo teraz i w przyszłości, w tym epickie historie, tryb wieloosobowy i wiele innych elementów, które sprawiają, że Halo jest wspaniałe.
Pierre Hintze
Kierownik studia”
Plotki o Halo i 343 Industries zaczęły się z powodu niedawnych zwolnień w Microsofcie. Doniesiono, że te zwolnienia znacząco wpłynęły na studio.
A potem rozeszła się wiadomość, że Microsoft zwolnił pracowników, ponieważ zmienili cele związane z serią Halo, od tworzenia kampanii fabularnych, po prostu skupiając się na grze wieloosobowej dla Halo Nieskończonośća także wiodąca produkcja nowych gier typu spin-off, przypuszczalnie z mniejszymi budżetami i zakresem niż w przeszłości Aureola Gry.
Nie wiemy, czy plotki są prawdziwe, czy nie, ale wydawało się, że wśród fanów było ich ośmiu, ponieważ w studiu było wiele skarg dotyczących sposobu zarządzania nimi i ich projektami. Zostały one poruszone przez byłych pracowników 343 Industries, w tym Patricka Wrena, który był starszym projektantem gry wieloosobowej w Halo Nieskończoność. Kwestie te były znane jeszcze przed rozpoczęciem przez Microsoft zwolnień z zeszłego roku, gdyż dotyczyły one m.in Halo Infinite rozwój i wydanie.
Biorąc to wszystko pod uwagę, wydaje się, że oświadczenie Hintze miało na celu uspokojenie obaw fanów związanych z serią Halo, bez odpowiadania na pytania dotyczące tego, co dzieje się ze studiem i jego grą.
Jeśli plotki są prawdziwe, że Microsoft zamierza skupić się tylko na grze wieloosobowej w Halo Infinite, oznacza to, że 343 Industries kontynuuje rozwój Halo. Kiedy Peter mówi, że 343 Industries będzie nadal „rozwijać Halo, w tym historie”, może to oznaczać te podobno mniejsze gry typu spin-off zamiast pełnej kampanii fabularnej z trybem dla wielu graczy, która pasowałaby do oczekiwań fanów co do tego, co powinno być Halo 4. Plotki nie sugerowały, że 343 Industries zostanie zamknięte czy coś w tym rodzaju Aureola przechodził do nowego dewelopera.
Warto zauważyć, że 343 Industries uznało za konieczne skomentowanie plotek. Przynajmniej wydawało się to potwierdzeniem, że firma nie robiła wystarczająco dużo, aby rozmawiać z fanami o Aureola oraz ich plany dotyczące gry i jej społeczności. Jeśli nic więcej, może to doprowadzi ich do poprawy komunikacji, aby fani nie czuli się pominięci i musieli pławić się w plotkach, które posuwają się naprzód. I być może będziemy mieli lepszy pomysł na to, co będą mieli w zanadrzu Aureola w przyszłości.
Źródło: Świergot