Większość graczy prawdopodobnie przyjmuje za pewnik, jak wszechobecni są niektórzy z tych wydawców.
Microsoft podzielił się kilkoma bardzo soczystymi informacjami. Nie udostępniając źródła, ujawnili największych wydawców gier wideo.
Właściwie to oni wspólny konkretna tabela, która pokazuje dystrybucję każdego wydawcy odpowiednio na platformy PlayStation, Xbox i Nintendo. Widzieliście już tę tabelę powyżej, ale opracowali również bardziej szczegółowe informacje na temat swojej odpowiedzi na tymczasowe ustalenia CMA.
Firma Microsoft wprowadza pewne wyjaśnienia do tego diagramu. Został on oparty na danych o globalnej sprzedaży gier w 2021 roku. Ze względu na charakter gier free-to-play nie zostały one do niego włączone.
Oto, co Microsoft ma do powiedzenia, zaczynając od strony 15:
„Gracze na PlayStation kupują gry od wielu różnych wydawców, aby grać na konsoli. EA jest największym dostawcą gier na PlayStation, a następnie Ubisoft i Take Two.
Samo Sony jest czwartym co do wielkości wydawcą gier na świecie i czwartym co do wielkości dostawcą PlayStation. Fakt, że niebieski pasek biegnący od Sony do PlayStation jest tak szeroki, wskazuje na stopień, w jakim Sony utrzymuje swoje własne opublikowane gry prawie wyłącznie na PlayStation.
W rzeczywistości Sony ma 286 gier, które są dostępne wyłącznie na PlayStation, w tym niektóre z najbardziej udanych i popularnych tytułów, takie jak God of War, Spider-Man i Last of Us”.
Jest tego więc dużo do ogarnięcia. Wbrew pozorom EA było największym wydawcą na PlayStation. Pamiętaj, że te dane nie są oparte na liczbie tytułów, które EA wprowadziło na PlayStation, ale na liczbie sprzedanych gier.
Możemy zgadywać, skąd EA ma tak duży udział w biznesie PlayStation. gry sportowe EA, FIFA 21 I Madden NFL 2021prawdopodobnie w dużym stopniu przyczyniły się do zagwarantowania, że uzyskają lwią część sprzedaży w Ameryce i poza nią.
Pamiętaj też, że był to rok wydania EA Pole bitwy 2042gra, która zmierzyła się z Activision Call of Duty Vanguard. Obie gry zostały faktycznie źle odebrane po premierze, ale DICE zajęło tak dużo czasu, aby naprawić problemy z uruchomieniem Pole bitwy 2042 że nie uznali tego za w pełni ustalone aż do tego roku.
Warto również zauważyć, że Ubisoft i Take-Two zostały wyrównane odpowiednio do drugiego i trzeciego miejsca na PlayStation. Przychody Take-Two z Grand Theft Auto Online mogły nie zostać tutaj w pełni uwzględnione, ale jest to potencjalna sprzedaż Red Dead Redemption 2 I Grand Theft Auto V. Być może wskazuje to na wiecznie zielony charakter ich tytułów.
Jeśli chodzi o Ubisoft, do niedawna byli naprawdę jednym z bardziej płodnych zewnętrznych wydawców. Naprawdę nie jest niespodzianką, że tak dobrze sobie radzą.
Oto, co Activision ma do powiedzenia o sobie, a także trochę o Nintendo:
„Activision jest dopiero piątym co do wielkości wydawcą gier. Activision jest zatem mniejsze niż wielu innych wydawców gier, takich jak EA i Take Two, oraz mniejsze niż własny biznes wydawniczy Sony. Ma światowy udział w [REDACTED]% według przychodów.
Nintendo jest niezmiennie drugim co do wielkości wydawcą. W ostatnich latach Activision zajmowało trzecie miejsce lub, w 2020 r., czwarte miejsce (za Sony), a Take-Two i Ubisoft tuż za nim.
Jeśli chodzi o Nintendo, może się to nie wydawać, ale są zaskakująco płodnym wydawcą. Pamiętaj, że Nintendo publikuje tylko gry konsolowe w tych danych sprzedaży na swoich własnych platformach, a obecnie jest to tylko jedna platforma, Nintendo Switch.
Jeśli się zastanawiasz, w 2021 roku pojawiło się również wiele wydań Nintendo, w tym nowe wersje Pokemon Snap I mariogolfwznowienia Świat Super Mario 3D I Niebiański Miecz, Miitopia, Strach Metroidówa nawet to Dziewczyny DC Superbohaterowie gra.
Tymczasem charakterystyka Activision, która stoi za EA i Nintendo, może częściowo mieć na celu pomniejszenie ich wyglądu, ale ogólnie jest pouczająca.
Możemy myśleć o Activision jako o gigantycznym konglomeracie do dołączania nazw Blizzard i King, innych firm, z którymi się połączyli. Jednak EA również bardzo mocno grało w tę grę fuzji i przejęć.
Drobniejsze szczegóły na ten temat są oczywiście różne. EA zamknęło niektóre z tych firm, ale większość z nich została całkowicie wchłonięta przez większą strukturę EA. Niezależnie od tego, EA nadal przejmuje studia i inne firmy. Ich ostatnie duże przejęcia to deweloper aplikacji mobilnych Glu Mobile, studio gier wyścigowych Codemasters, GameFly i Upadek Tytana deweloper Respawn Entertainment.