To postawiło Ragnarok na skalę jednej z najdroższych gier wideo do wyprodukowania.
Wygląda na to, że Sony Interactive Entertainment zapłaciło najwyższą cenę, abyśmy mogli zobaczyć koniec historii Wikingów w God of War.
Shuhei Yoshida, niegdyś prezes SIE Worldwide Studios, a obecnie szef firmy Independent Developer Initiative, ujawnił to wszystko w niedawnym wywiadzie.
Jak donosi serwis Tech 4 Gamers, Shuhei ujawnił, że wyprodukowanie go kosztowało 200 milionów dolarów God of War Ragnarokpięciokrotnie droższe od swojego poprzednika.
Podczas gdy niektórzy fani z pewnością zwrócą uwagę na jakość gry, jej grafikę i wydajność oraz dużą liczbę funkcji, którymi się szczyci, koszt może mieć więcej wspólnego z czymś, czego nie widać w produkcie końcowym.
God of War Ragnarok został wydany cztery lata po wydaniu 2018 Bóg wojny. To stosunkowo krótki czas na stworzenie ponad 30-godzinnej gry God of War Ragnarokkalibru, ale ten okres obejmuje również całą dotychczasową pandemię.
Widzieliśmy oczywiście, że Santa Monica Studio sprostało wyzwaniu, jakim było stworzenie tej gry tak, jak chcieli. Santa Monica pierwotnie ogłosiła, że problemy zdrowotne aktora głosowego Christophera Judge’a doprowadziły do pewnych początkowych opóźnień, ale sama pandemia również zahamowała jej rozwój. Dla tych, którzy nie pamiętają, pierwotnie planowano wydać go w 2021 roku.
Teraz ta kwota 200 milionów dolarów przynosi God of War Ragnarok do skali niektórych z najdroższych gier wideo, jakie kiedykolwiek wyprodukowano. Poniżej dokonam kilku porównań, opartych na weryfikowalnych liczbach w miarę możliwości.
aureola 2, w 2004 roku, miał całkowity budżet produkcyjny w wysokości 120 milionów dolarów, w tym marketing. Po uwzględnieniu inflacji, dziś wynosi to 190 milionów dolarów.
Pierwszy Przeznaczenie, wydany w 2014 roku, miał całkowity budżet produkcyjny w wysokości 140 milionów dolarów, wliczając marketing. Po uwzględnieniu inflacji, czyli około 180 milionów dolarów dzisiaj.
Pochylenie się bliżej do obecnych gier, choć na znacznie większą skalę, jest Cyberpunka 2077. Wydany w 2020 roku, miał całkowity budżet produkcyjny w wysokości 316 milionów dolarów, wliczając marketing. Po uwzględnieniu inflacji, czyli około 366 milionów dolarów dzisiaj.
Trudno uniknąć tego, że ta wiadomość pojawia się zaledwie dzień po okrągłym stole programistów, gdzie Cyberpunka 2077Dyrektor misji, Paweł Sasko, zauważył, że gry AAA RPG miały uderzyć w mur. Ale powinniśmy również pomyśleć o własnym oświadczeniu prezesa SIE, Jima Ryana, o chęci rozszerzenia zasięgu gier PlayStation, nie tylko na PC, ale także na urządzenia mobilne, aby zmaksymalizować liczbę platform, na których mogą znajdować się ich gry.
Oczywiście gładkość Sony w tej sprawie wskazuje, że nie wahają się mówić o tym, jak drogie są ich projekty. Można bezpiecznie założyć nadchodzące Spider-Man 2i trzeci Horyzont gra będzie miała również znacznie wyższe budżety niż ich poprzednicy. Sony stoi na pierwszej linii wyzwań związanych z tworzeniem drogich gier i szuka dla nich rozwiązań.