Podróż tysiąca mil zaczyna się od jednego kroku.
Ludzkość to wyjątkowa gra logiczna, w której gracz przejmuje kontrolę nad niebiańskim psem i prowadzi hordy ludzi do końca etapu. Choć może to zabrzmieć nieco dziwacznie, gra przyjmuje łagodny i eteryczny ton, gdy gracze rozwiązują liczne zagadki.
Gra zaczyna się stosunkowo prosto, jednak w miarę jej trwania staje się coraz bardziej skomplikowana, ponieważ dodawane są nowe mechaniki, a gracz otrzymuje jeszcze więcej zadań. Pierwszą rzeczą, którą gracze muszą opanować na pierwszym poziomie gry, „Prolog 01: Na początek…”, jest odwrócenie ogromnych hord ludzi, zanim zejdą z urwiska w pozornie nieskończoną pustkę poniżej. Na szczęście obracanie tłumów jest bardzo proste, ponieważ jest to podstawowa mechanika Ludzkość buduje się na sobie.
Oto wszystko, co musisz wiedzieć o tym, jak rozwiązać Prolog 01: Na początek… w Ludzkość.
Prolog 01: Na początek… Rozwiązanie zagadki
Kiedy poziom zaczyna się po raz pierwszy, gracze zostaną powitani tekstem wyjaśniającym, że główny bohater gry nagle obudził się pewnego dnia jako pies stworzony ze światła. Następnie mają za zadanie przewodzić ludziom, gdy idą naprzód bezmyślnie i bez końca.
Pojawi się okno samouczka, które powie ci, jak sterować grą: użyj lewego drążka, aby się poruszać, i przycisku X, aby skakać. Skieruj się w prawo do pierwszego pytajnika wymalowanego na podłodze. Zawiera krótki samouczek dotyczący poruszania kamerą: użyj prawego drążka, aby obrócić go wokół psa, a przycisków w górę i w dół na padzie kierunkowym, aby przybliżyć i oddalić scenę.
Kontynuuj w prawo, a zostaniesz zatrzymany z kolejnym tekstem, który ponownie mówi ci, abyś prowadził ludzi, gdy maszerują naprzód. Następnie kamera przesunie się, aby pokazać ci kwadrat białego światła, w kierunku którego będziesz musiał poprowadzić ludzi. Pojawi się kolejny samouczek z informacją, że możesz kierować ludźmi, wyznaczając kierunki. Kiedy ludzie dotkną punktu na ziemi, w którym wydałeś rozkaz, skierują się w kierunku, który poprowadzisz.
Umieść jedną strzałkę kierunkową w lewo (z dala od samotnej sosny na skraju platformy), a następnie jedną skierowaną w stronę placu wyjściowego na końcu ścieżki. Gdy trafią na biały kwadrat i zaczną się wznosić, poziom zostanie ukończony.