Być może szykuje się emulator PlayStation 4.
Ci z was, którzy lubią naśladować, mogą uznać tę historię za interesującą. Wygląda na to, że trwają prace nad kolejnym emulatorem PlayStation 4. Jednak tym, co czyni ten emulator nieco bardziej interesującym, jest zespół, który stoi za projektem. Wygląda na to, że za tym projektem stoi kilka kluczowych osób, które pomogły wprowadzić na rynek popularny emulator PlayStation 3. Nowy reportaż z Notatka tylko do odczytu opublikowali krótki wywiad, który przeprowadzili z głównym programistą odpowiedzialnym za projekt, który prowadzi DH.
Najwyraźniej ten emulator był czymś, z czym dana osoba się bawiła. Postanowili jednak wstrzymać się z jakąkolwiek dużą produkcją i ogłoszeniem do czasu, gdy PlayStation 5 będzie już na rynku. Więc teraz trwają prace nad wprowadzeniem RPCSX. Najwyraźniej ten emulator będzie miał kilka znaczących osób, które pracowały nad poprzednim RPCS3, więc ma już za sobą silny zespół. Ale ten projekt jest dostępny na GitHub, a DH zachęca innych do przyłączenia się i pomocy w tworzeniu emulatora.
Podczas ich rozmowy z Notatka tylko do odczytu, emulator będzie uruchamiał gry komercyjne, w przeciwieństwie do niektórych innych emulatorów PlayStation 4. Jest to sposób na zapewnienie, że gracze mogą zachować te gry, zamiast narażać się na całkowite zabicie. W końcu zazwyczaj widzimy, że niektóre gry są pobierane z rynków cyfrowych wyłącznie z powodu różnych problemów, takich jak licencje. Tak więc ta emulacja może pozwolić graczom cieszyć się niektórymi z poprzednich gier Sony PlayStation 4 bezpośrednio na swoim komputerze i potencjalnie nawet uzyskać dodatkowe korzyści lub poprawki po tym, jak ten emulator będzie ewoluował przez lata.
Teraz można się obawiać, że ten emulator jest odległy, zwłaszcza po zmaganiach deweloperów przy tworzeniu emulatora PlayStation 3. Ale według DH emulacja PlayStation 4 wydaje się teraz dość łatwa dzięki niektórym już istniejącym funkcjom WINE. Tymczasem nie ma zbyt dużej różnicy między emulacją PlayStation 4 i PlayStation 3.
Jest to całkiem łatwe, przynajmniej dla Linuksa, ponieważ istnieją już funkcje, które zostały zaimplementowane dla WINE, ale są dla nas bardzo pomocne. Głównym problemem jest emulacja urządzenia HW. Ale tak naprawdę nie różni się to od emulacji PS3. Karta graficzna PS4 ma 2 mosty umożliwiające dostęp do pamięci. Jeden jest szybki (pamięć bezpośrednia), drugi wolny (ponad procesor). To prawie to samo co PC. Nadal musimy tworzyć pamięci podręczne, ale w porównaniu z PS3 wydaje się to prostsze. Shadery to najtrudniejsza część… Przynajmniej mamy publiczną dokumentację i nie musimy wykonywać inżynierii wstecznej, jak w przypadku kart Nvidii dla RPCS3.
DH – Notatka tylko do odczytu
Niestety wykracza to poza moją wiedzę, ale zespół programistów pracujący nad emulatorem PS4 może nie mieć problemu z postępem prac. Powiedziawszy to, jest to tylko hobby dla zespołu i nie jest to główny cel ich pracy, więc musimy po prostu poczekać i zobaczyć, ile czasu zajmie, zanim niektóre z tych komercyjnych gier na PlayStation 4 będą płynnie działać na PC emulator.