Ustalenia UE są zgodne z logiką, którą Microsoft miał na myśli, przejmując Activision.
Microsoft podzielił się z Unią Europejską pewnymi odważnymi przewidywaniami dotyczącymi przyszłości branży gier wideo.
W decyzji UE zatwierdzającej umowę między Microsoft a Activision UE podzieliła się tymi uwagami, z kilkoma uwagami samego Microsoftu. Należy zauważyć, że „strona powiadamiająca” w tym cytacie odnosi się do firmy Microsoft.
Na stronie 9 dokumentu, paragraf 26, UE mówi tak:
„Gry to bardzo dynamiczna branża i najszybciej rozwijająca się część sektora mediów i rozrywki.
Jest większy niż płatna telewizja, domowe wideo (w tym streaming), kino, muzyka, książki czy gazety i czasopisma. Obecnie 3 miliardy konsumentów na całym świecie gra w gry, a liczba ta ma zostać osiągnięta przez stronę zgłaszającą […] do 2030 r.
Gracze mogą uzyskiwać dostęp do tysięcy bardzo zróżnicowanych gier i grać w nie na różnych urządzeniach, w tym na komputerach PC, konsolach do gier i urządzeniach mobilnych.
Strona zgłaszająca szacuje, że co tydzień gracze grają w kółko […] różnych gier tylko na swoich platformach do gier.
Spośród trzech głównych urządzeń do gier – PC, konsoli i urządzeń mobilnych – urządzenia mobilne generują obecnie największe przychody, stanowiąc ponad połowę wszystkich przychodów z usług związanych z grami”.
Twierdzenia te pochodzą częściowo od firmy Microsoft, ale także z własnych badań UE. Możemy zauważyć, że są one zgodne z własnymi przewidywaniami Microsoftu dotyczącymi rynku gier wideo i ich uzasadnieniem dla zawarcia umowy.
Jak być może pamiętasz, Microsoft powiedział wielu organom regulacyjnym, że ich zainteresowanie przejęciem Activision Blizzard King jest w rzeczywistości hazardem w grach mobilnych, który obejmuje również inne czynniki ruchome.
Przede wszystkim Microsoft opiera się na własnej decyzji UE, aby zmusić Apple i Alphabet do otwarcia urządzeń Apple i Android na sklepy innych firm.
Sami informowaliśmy o tym już w grudniu ubiegłego roku. Wtedy jednak nie wiedzieliśmy, że UE postanowiła przesunąć wdrożenie tej ustawy do 2024 r., aby doprecyzować szczegóły.
W międzyczasie Microsoft przygotowywał się na to, kiedy będzie mógł wprowadzić własny sklep innej firmy na te urządzenia. Wielkim planem jest wprowadzenie gier Microsoftu, które będą teraz obejmować duże gry Activision, przez te sklepy, aby Microsoft mógł robić interesy na urządzeniach Apple i Android.
Jeśli ta gra się nie powiedzie, Microsoft nadal będzie właścicielem jednego z największych wydawców gier na świecie (oprócz Zenimax, który jest również jednym z tych dużych wydawców). To gwarantuje, że są w dobrej pozycji, aby uchwycić znaczną część z 3 miliardów graczy, których spodziewają się obsłużyć w najbliższej przyszłości.