Spis treści[Hide][Show]
Wrota Baldura 3 dodaje nowe warstwy symulacji i złożoności do już hardcore seria gier RPG. Jest tak wiele do nauczenia się podczas eksploracji nowych, rozległych regionów Wybrzeże Mieczy, są szczegóły, których nieuchronnie przegapisz. Niezależnie od tego, czy dopiero zacząłeś akt 1 lub przygotowujesz się do zanurzenia się w swoim pierwszym Lochy i smoki przygoda, to są 12 wskazówek odebraliśmy po dziesiątkach godzin grania. Godziny rozpoczęcia godz BG3 są szorstkie dla nowych graczy uczących się zasad, a to są proste wskazówki, które naszym zdaniem naprawdę powinieneś znać.
Niektóre z poniższych wskazówek dotyczą ogólnej gry, inne są szczegółowe, ale nie powiemy ci jak grać gdziekolwiek tutaj. Chwila BG3 jest bardzo trudne, nie ma wyzwania, którego nie można pokonać z prawie każdą konfiguracją i pełną drużyną zrównoważonych towarzyszy. Tak długo, jak zabierzesz ze sobą kilku różnych towarzyszy klasowych na swoje przygody, powinieneś być w stanie pokonać trudne wyzwania. Jeśli wrogowie są zbyt twardzi, udaj się na przygodę gdzie indziej, aż znajdziesz lepszy sprzęt, magiczny przedmiot lub awansujesz. Na świecie jest tak wiele do zrobienia, że nie ma powodu, by walić głową w ścianę trudności.
I pamiętaj, że celem tej gry jest dobra zabawa. Jeśli naprawdę walczysz, zalecam obniżenie poziomu trudności — nawet jeśli to tylko tymczasowy. Jest tak wiele opcji odgrywania ról, więc skorzystaj i ciesz się eksperymentowaniem z setkami zaklęć, umiejętności i strategii.
Więcej poradników Baldur’s Gate 3:
5 najlepszych magicznych przedmiotów w akcie 1 | Towarzysz Sowodźwiedzia | Idealny przewodnik kieszonkowca | Podklasa Paladyn Łamacz przysięgi | Jak wyleczyć wichurę | Jak uratować Halsina | Wskazówki dotyczące zabójców i mrocznych prześladowców | Splugawiona Świątynia Zagadka
# 1. Oszczędzaj cały czas
Zapisz swoją grę cały czas. Ustaw swoją grę na autozapis co kilka minut. Szybki zapis [F5] i szybkie ładowanie [F8] przed każdym spotkaniem wroga i przed każdym ważnym rzutem kośćmi. Tak, możesz ratuj szumowiny dosłownie wszystko na początku gry i będziesz tego potrzebować. Bitwy są piekielnie trudne we wczesnej fazie gry, a twoje postacie ledwo dostają 50% aby zdobyć jedno trafienie większej liczby wrogów, dopóki nie awansujesz.
I możesz szybki zapis przed każdym sprawdzenie percepcji Lub kontrola społeczna w grze. Możesz szybki zapis podczas rozmowy — a powinieneś! Chociaż prawdopodobnie poradzisz sobie z pewnymi niepowodzeniami i mimo to będziesz robić postępy, są chwile, kiedy naprawdę, naprawdę będziesz chciał odnieść sukces. Jeśli chcesz odnieść sukces w swoich rzutach, zapisz grę, załaduj ponownie i spróbuj ponownie. W przeciwieństwie do innych gier, rzut kośćmi nie jest ustalany wcześnie — jest ustalany tylko wtedy, gdy ty Rzuć kostką. Oznacza to, że po każdym przeładowaniu uzyskasz inne wyniki. Wykorzystaj to na swoją korzyść. Jest to szczególnie ważne w przypadku zabrudzeń min/max graczy. Jeśli zabrałeś wszystkie punkty z Mądrości i Charyzmy, możesz potrzebować przeładuj zapisuje czasami tylko po to, by odpowiednio rozwinąć historię.
#2. Najpierw zorganizuj pełną imprezę
Zanim zaczniesz śledzić jakąkolwiek fabułę, będziesz chciał zebrać Pełna impreza. Można to zrobić w rekordowym czasie i nie wymaga wykonywania żadnych zadań — wystarczy przeszukać mapę, aby szybko zdobyć +3 towarzysze. Twój limit imprez wynosi x4 i będziesz potrzebować zgranego zespołu. Śledząc historię, możesz zdobyć DuchownyA Wojownik i Czarodziej w mniej niż godzinę.
- Cieniste Serce: Duchowny jest dostępna tylko wtedy, gdy uratujesz ją ze statku Mindflayer w prologu. Aby to zrobić, zdobądź klucz z pokoju na północy przed wejściem do pokoju kontrolnego. Uwolnij ją, a po katastrofie pojawi się na plaży.
- Wichura: Czarodziej jest następny. Wejdź do rozbitego statku i skieruj się na północ do drogi przy klifie z zepsutym, zepsutym punktem nawigacyjnym. Wejdź w interakcję z nim, a wyskoczy ramię – wyciągnij ramię, aby uratować Gale’a, a on natychmiast połączy się z tobą.
- Lae’zel: Wojownik znajduje się na północny zachód od miejsca pobytu Gale’a. Dalej na północ, przed dotarciem do Szmaragdowego Gaju, znajdziesz w drewnianej klatce dwa diabelstwa zagrażające Lae’zelowi. Odstrasz diabelstwa lub walcz z nimi, a następnie użyj łuku, aby wycelować i strzelić w drewnianą klatkę.
To mocna, wszechstronna impreza, idealna dla początkujących. A jeszcze więcej postaci można znaleźć niemal natychmiast! Udaj się na północ od miejsca pobytu Lae’zela, by dotrzeć do Szmaragdowego Gaju, gdzie możesz rekrutować Dziki. On jest Czarodziejwięc jeśli chcesz mieć bardziej agresywną przewagę nad Gale’em, dobrze wypełni to miejsce.
#3. Poważnie, zrabuj wszystko
Możesz zabrać ze sobą dosłownie wszystko Wrota Baldura 3, ale większość rzeczy to naprawdę śmieci. Powód, dla którego chcesz wszystko obejrzeć? Dodatki obozowe. Zbieranie żywność dodaje do twojego całkowite zaopatrzenie obozu — i będziesz potrzebować wszystkie materiały, które możesz zdobyć. Aby przywrócić magiczne ładunki, w pełni wyleczyć i przywrócić codzienne umiejętności, musisz wydać 40 zaopatrzenia obozu dla Długi odpoczynek. Długi odpoczynek przywraca również twoje dwa razy dziennie Krótkie odpoczynki za które leczysz swoją drużynę 50% zdrowie. Będziesz musiał dobrze się zastanowić, kiedy wrócisz do obozu na długi odpoczynek — a jedzenie jest dosłownie wszędzie.
- Wiele Zestawy narzędzi do rozbrojenia I Narzędzia złodziei można znaleźć bezpośrednio na zachód od dużej bramy Emerald Grove. Ukryte wejście do jaskini jest zablokowane przez winorośl. Usuń gobliny, aby znaleźć wiele zestawów w skrzyniach obok rannego gnoma.
Oprócz żywności, losowe skrzynie i beczki w każdej lokalizacji często zawierają inne przydatne przedmioty, takie jak Zestawy do otwierania zamków, Zestawy do rozbrajania pułapeklub funkcjonalne narzędzia, takie jak łopaty. Nie zapomnij przytrzymać [Left Alt] aby podświetlić wszystkie przedmioty, które możesz zebrać na danym obszarze. To znacznie ułatwia znajdowanie małych zwojów lub mikstur w otoczeniu.
#4. Gdzie znaleźć łopatę
Każda impreza potrzebuje łopata. Jeśli masz wysoką percepcję, zauważysz zakopane skrzynie na całej mapie świata podczas eksploracji. proste Łopata to jedyne narzędzie potrzebne do wykopywania skrzyń i łupienia ukrytej w nich zawartości. Aby znaleźć łopatę, udaj się na zachód od Szmaragdowy Gaj Brama główna. Po drugiej stronie mostu dotrzesz do zaatakowanej przez gobliny wioski Przeklęta wioska. Gdy będziesz mógł bezpiecznie eksplorować, poszukaj łopata wystający z ziemi na zachód od punktu nawigacyjnego Blighted Village.
Możesz go nawet uruchomić. Wyjdź zachodnim wyjściem z wioski, by dotrzeć do klifu z widokiem na Obóz goblinów przez wąwóz. Jeśli twoja percepcja jest wysoka, zauważysz ukryty zakopany skarb Tutaj. Zacznij kopać! W całym Faerunie są takie skrzynie ze skarbami.
#5. Jeszcze więcej sposobów interakcji
Świat Wrota Baldura 3 jest niezwykle skomplikowany i możesz wchodzić w interakcje z prawie wszystkim na wiele sposobów. Klikaj obiekty prawym przyciskiem myszy, aby wyświetlić wyskakujące menu z różnymi interakcjami — możesz rzucać przedmiotami, takimi jak beczki, otwierać drzwi lub skrzynie, rozbrajać pułapki, przełączać przełączniki i wiele więcej. Dokładne zbadanie otoczenia jest ważne i jednocześnie trzymające [Left Alt] pokaże wiele przedmiotów, które możesz zebrać, ale jest o wiele więcej, które po prostu nie zostaną podświetlone.
Drzwi i skrzynie z paskami zdrowia mogą zostać zniszczone przez atak. Możesz rozbijać żyrandole lub beczki, aby rozprzestrzeniać ogień, olej, kwas i inne niszczące efekty. Możesz strzelać strzałami, aby aktywować dźwignie z daleka, lub otwierać zamknięte skrzynie mieczem. Niektóre interakcje są całkowicie tajne. Jeśli trzymasz ryby w ekwipunku, będziesz mógł odwabić niedźwiedzia świeżą rybą. Musisz być sprytny i nie zapomnij o tym Włącz światła w ciemnych obszarach, aby znacznie ułatwić sprawdzanie percepcji. Nie przegap pułapek ani sekretnych przejść! Możesz nawet zyskać magiczne zaklęcia to wezwanie widmowe ręce manipulować obiektami z daleka, których normalnie nie można aktywować strzałą.
#6. Zdolności ruchowe są OP
Każda postać w Wrota Baldura 3 zawiera Skok działanie. Pozwala to przeskakiwać z jednej powierzchni na drugą — i odblokowuje szalone możliwości eksploracji. Im głębiej w Wrota Baldura 3 mamy, tym bardziej jesteśmy zmuszeni walczyć z niesamowitą mocą Skok. Za pomocą Skok, możesz uzyskać dostęp do pozornie niedostępnych obszarów, atakować wrogów od tyłu lub z niesamowitych punktów obserwacyjnych. Skoku można użyć defensywnie, aby przeskoczyć nad kałużą przywołanego kwasu lub innymi zagrożeniami.
Wszystkie zdolności ruchowe są silne. Później otrzymasz Magiczne przedmioty do odblokowania Mglisty Krok. Jeden znajduje się w Goblińskiej Kapłanki pokój w Splugawiona świątynia z Obozu Goblinów. Zaklęcie pozwala na błyskawiczne przenoszenie się do nowych miejsc. To zmienia zasady gry w walce i eksploracji. Później zdobędziesz zdolności, które cię czynią odporny na obrażenia od upadku, dzięki czemu będziesz mógł zeskoczyć do Podmroku z powierzchni, nie robiąc sobie krzywdy. Bardzo przydatne w każdej klasie. Często te trudno dostępne ścieżki mają opcjonalne skrzynie ze skarbami. Sieć platform wyższych poziomów w Strzaskanym Sanktuarium dosłownie roi się od skrzyń ze skarbami. Im dłuższy skok, tym lepiej!
#7. Pieniądze rozwiązują problemy w obozie
Nie panikuj z powodu martwych członków drużyny. Jeśli członek drużyny polegnie w bitwie, wróć do swojego obozu i porozmawiaj z tajemniczym NPC Szepty. Ten szkielet ożywi członka drużyny i zawróci go do obozu 200 złotych — brak dziwnych skutków ubocznych. Zabierze nawet ciało i cały sprzęt, aby wrócić do obozu dokładnie tak, jak go opuścili. Jeśli byli w twojej drużynie, dołączą od razu.
Pieniądze też można wykorzystać zmień klasę. Dla 100 złotych Szepty zmienią twoją klasę, a jeśli jesteś Paladynem ze złamaną przysięgą, możesz przywrócić swój honor za pomocą 2000 złota wypłata do Rycerz Łamiący Przysięgę. Wszystko to odbywa się w twoim obozie, więc zachowaj dodatkową gotówkę na wypadek sytuacji awaryjnych.
#8. Użyj ukrycia, aby przerzedzić stado
Stealth jest nie do zatrzymania sposób zadawania dużych obrażeń. Łączyć Podstęp, łuki I Ukrywać daje Łotrzykowi, Zabójcy lub Łowcy zadanie obrażeń krytycznych co turę. Ustaw snajpera na wysokiej półce lub krokwi i zestrzelić — zyskasz korzyść i może użyć twojego ruchu do…