Czasami twoi towarzysze fabularni po prostu nie kroją musztardy w Baldur’s Gate 3. Na szczęście Withers chroni cię swoją hordą najemników.
Spis treści[Hide][Show]
Wrota Baldura 3 to wielka gra, a kierunek, który wybierzesz na początku, może spowolnić twoje postępy w rekrutacji dobrze wyważonej drużyny. Oczywiście nieuchronnie wrócisz, ale jeśli desperacko szukasz Barbarzyńcy, być może będziesz musiał poczekać dziesiątki godzin, zanim znajdziesz kogoś, kto pasuje do tego rachunku.
Na szczęście istnieje rozwiązanie – Hirelings. Te szczęśliwe chappies nie są tak dobrze ukryte jak towarzysze fabularni i są specjalnie zaprojektowane, aby pasowały do Twojej imprezy i pełniły role, które musisz obsadzić. Mają oczywiście wady, więc w tym przewodniku omówimy wszystko, co musisz o nich wiedzieć.
Więcej zawartości Baldur’s Gate 3:
5 najlepszych magicznych przedmiotów w akcie 1 | Towarzysz Sowodźwiedzia | Idealny przewodnik kieszonkowca | Podklasa Paladyn Łamacz przysięgi | Jak wyleczyć Gale’a
Jak odblokować najemników w Baldur’s Gate 3
Odblokowanie najemników jest naprawdę bardzo proste. Najpierw musisz odblokować Withersa. Tego nieumarłego gościa znajdziesz w ruinach zaraz na początku gry (po samouczku). W większości jest wypełniony bandytami, chociaż mnóstwo nieumarłych pojawi się, gdy dotrzesz do Withers.
Withers również jest nieumarłym, chociaż jest znacznie bardziej świadomy niż zwłoki, z którymi ostatnio walczyłeś. Rozwiązuje kilka zagadek i odchodzi. Następnie pojawia się w twoim Obozie i właśnie tam przydają się jego moce. Porozmawiaj z Withersem w obozie, a powinien zaoferować szacunek dla twojej postaci, ożywić zmarłych i ostatecznie zatrudnić najemników.
Zatrudnienie najemników kosztuje tylko 100 gramów, co jest całkiem niezłą kradzieżą, ponieważ Baldur’s Gate 3 sprawi, że dość wcześnie wypłyniesz gotówką, jeśli jesteś zapalonym odkrywcą.
Korzyści z najemników
Najemnicy są niemal identyczni z twoimi fabularnymi towarzyszami i pełnią podobną rolę bojową. Ci faceci mają bardzo niewielki wpływ na osobowość lub wpływ na narrację (nawet żaden), ale oferują dostęp do klasy lub rasy, z którymi obecnie możesz nie być równy ze względu na postęp w historii.
Awansują jak zwykli towarzysze, muszą być wyposażeni jak oni, a do cholery zostaną rzuceni w ogień bitwy przy najbliższej okazji. Pod każdym względem są członkami partii.
Oto lista wszystkich najemników w ofercie:
- Starszy Luter – Krasnolud Barbarzyńca
- Spal Jasną Pieśń – Niziołek Bard
- Zenith Feur’sel – Kapłan Wysokich Elfów
- Danton – Diabelski druid
- Każdy Słonecznik – Wojownik półelfów
- Sina’zith – Mnich Githyanki
- Kerz – Pół-Ork Paladyn
- Ver’yll Wenkiir – Drow Ranger
- Maddala Deadeye – Ludzki łotrzyk
- Miłość – Pół-elf czarnoksiężnik
- Kree Derryck – Czarnoksiężnik z Duergarów
- Pan Fuzzalump – Czarodziej gnoma
Wady
Najemnicy mają pewne wady, z których pierwszą jest to, że zmniejszają liczbę interesujących interakcji między twoją drużyną a światem. Najemnicy tak naprawdę nie robią wiele poza walką i umieraniem, więc przynosząc ich, tracisz część rozwoju postaci.
Nie możesz też dostosować ich tak bardzo, jak możesz mieć nadzieję. Jasne, że możesz dać im sprzęt i dyktować, w jaki sposób awansują, ale nie możesz stworzyć niestandardowej postaci. Ich klasa, rasa, imię i płeć są zablokowane. Byłoby miło biegać z 3 najemnikami własnego projektu, ale niestety nie jest to możliwe.
Wreszcie są trochę zbędne. Withers z przyjemnością zmieni klasę dowolnego towarzysza, którego znajdziesz, więc nawet jeśli brakowało ci Paladyna, możesz zmienić każdego w Paladyna, aby wypełnić tę lukę, zachowując dialog postaci, który towarzyszy fabularnym towarzyszom.
Ogólnie są fajnym dodatkiem, ale nie takim, z którego korzystaliśmy zbyt często.
Na razie to wszystko, co mamy na temat Baldur’s Gate 3. Koniecznie sprawdź nasze inne przewodniki i listy, aby uzyskać więcej zawartości Baldur’s Gate.