Spis treści[Hide][Show]
Wrota Baldura 3 ma wiele klas, a wiele z tych klas to po prostu potężni użytkownicy magii, tacy jak druidzi, czarodzieje, a nawet bardowie. Podczas gdy wiele klas dzieli wiele zaklęć, tu i ówdzie rozsiane są pewne unikalne. Przy tak wielu zaklęciach do wyboru, nawet na poziomie 1, co wybierasz?
Cóż, to zależy od klasy i tego, co chcesz osiągnąć. Jednak przygotowaliśmy ten przydatny przewodnik, aby pomóc Ci stworzyć idealnego miotacza zaklęć na każdą okazję. Omówimy wszystko, od psotnego Barda po potężnego Czarodzieja.
Więcej zawartości Baldur’s Gate 3:
5 najlepszych magicznych przedmiotów w akcie 1 | Towarzysz Sowodźwiedzia | Idealny przewodnik kieszonkowca | Podklasa Paladyn Łamacz przysięgi | Jak wyleczyć Gale’a
Bard
Bard jest wesołkiem, piosenkarzem i potężnym magiem. Ich magia jest mocno ukierunkowana na leczenie dolegliwości twoich sojuszników, jednocześnie zaszczepiając potężne debuffy na twoich wrogach. To sprawia, że są niezwykle przydatni w walce i mogą bardzo łatwo przechylić bitwę na twoją korzyść.
Faerie Fire
Przewaga w Baldur’s Gate 3 jest niezwykle ważna. Krótko mówiąc, Przewaga oznacza, że podczas ataku rzucasz dwiema kośćmi zamiast jednej (wtedy wybierasz najwyższą). Jeśli atakujesz z Przewagą, masz o wiele większe szanse na trafienie. Zawsze powinieneś starać się zdobyć to wzmocnienie, a Faerie Fire to jeden z najłatwiejszych sposobów, aby to osiągnąć. Dzieje się tak dzięki temu, że ma dość duży obszar działania.
Dysonansowe szepty
Dissonant Whispers zadaje duże obrażenia jak na zaklęcie poziomu 1 i ma dodatkową zaletę polegającą na zadawaniu Przestraszenia. To osłabienie uniemożliwia wrogom poruszanie się, a jeśli próbują zaatakować, robią to z Wadą (rzuć dwiema kośćmi, wybierz najniższą). Co więcej, są znacznie bardziej podatni na nieudane testy umiejętności, przez co są również podatni na inne przypadłości.
Ohydny śmiech Tashy
To zaklęcie jest dość śmieszne. Pod warunkiem, że wyląduje, twój wróg jest ubezwłasnowolniony na całe 10 tur – pod warunkiem, że go nie zaatakujesz. To doskonały sposób na wyeliminowanie potężnego wroga, z którym nie chcesz jeszcze mieć do czynienia. Z łatwością jedno z najpotężniejszych osłabień we wczesnej fazie gry.
Duchowny
Kapłani skupiają się na kierowaniu boskich mocy, aby kształtować przebieg bitwy. Są potężnymi czarodziejami bitewnymi, zdolnymi do walki na odległość lub z bliska i osobiście. Ich największą siłą jest ich zdolność do wzmacniania i leczenia, ale mogą zrobić prawie wszystko, jeśli się na to zdecydujesz.
Błogosławić
Błogosławieństwo to doskonałe wzmocnienie obszarowe, które dodaje +1K4 do wszystkich rzutów ataku i rzutów obronnych. To może nie wydawać się dużo, ale we wczesnej fazie gry może to oznaczać różnicę między życiem a śmiercią. Za pomocą Błogosławieństwa można przechylić całe bitwy i to powinno być twoim pierwszym krokiem.
Śruba prowadząca
Guiding Bolt jest trochę szalony. Jego obrażenia są absurdalnie wysokie jak na zaklęcie poziomu 1, przyćmiewając prawie każde inne zaklęcie w tej kategorii. Nie tylko to, ale ma bardzo potężny efekt bonusowy. Jeśli czar wyląduje, następny atak wymierzony w tego wroga będzie miał przewagę. We wczesnej fazie gry, jeśli Guiding Bolt nie zabije wroga, zapewnia, że zrobi to następna osoba, która zaatakuje.
Uzdrawiające Słowo
Leczenie jest zawsze przydatne w Baldur’s Gate 3, a najłatwiejszym sposobem leczenia jest użycie magii leczniczej. Konwencjonalna mądrość może popchnąć cię do wybrania Uzdrawiającego Dotyku, jednak zalecamy Uzdrawiające Słowo w 100% przypadków. Powodem tego jest to, że Healing Word jest leczeniem dystansowym, co oznacza, że twój Kleryk może działać w dowolnym charakterze i nadal mieć zasięg, by leczyć rannego sojusznika w bitwie. Healing Touch leczy więcej HP, ale musisz być obok osoby, którą chcesz uleczyć, co jest mniej wszechstronne.
druid
Druidzi mają wiele krzyżówek z innymi klasami, a niektóre z ich najlepszych zaklęć zostały już wymienione na tej liście. W rezultacie wybierzemy inne zaklęcia, które możesz rzucić na Druida, aby pomóc drużynie. Druidzi, podobnie jak Klerycy, mogą zrobić prawie wszystko dzięki swojemu zróżnicowanemu zestawowi umiejętności. Mają po prostu zwrot natury zamiast boskiego.
Zaplątać
Splot jest całkiem niezły ze względu na to, że jest potężnym debuffem obszarowym. Chociaż nie uniemożliwia wrogom atakowania ani nawet poruszania się, spowalnia ich, dając ci więcej czasu na radzenie sobie z każdym zagrożeniem, które nadchodzi.
Chmura mgły
Fog Cloud jest wyjątkowy i powinien być używany przez cały czas. Jest to bardzo duży obszar obszarowy, który oślepia każdego, kto się w nim znajduje, a także nie można go zobaczyć, ponieważ zasłania. Co to znaczy? Oznacza to, że możesz z łatwością unieszkodliwić wrogów dystansowych. Albo upuść im to na głowę i zmuś do przeniesienia, albo umieść to w ich polu widzenia, aby ponownie wymusić ruch.
Fala burzowa
Fala piorunów to bardzo potężne zaklęcie zadające obrażenia obszarowe, którego dodatkową zaletą jest znaczny odrzut. Biorąc pod uwagę, ile wysokich półek i spadochronów znajduje się w Baldur’s Gate 3, będziesz mieć niekończącą się zabawę, wyrzucając wrogów na śmierć. To zaklęcie nigdy nie straciło swojej użyteczności.
Czarownik
Czarodzieje są jednymi z najmniej restrykcyjnych rzucających zaklęcia w Baldur’s Gate 3. Chociaż nie mają ogromnego wyboru zaklęć do wyboru, mogą rzucić strasznie dużo zaklęć, które mają. Skalują się także z Charyzmą, dzięki czemu są całkiem dobrzy w wychodzeniu z trudnych sytuacji.
Zbroja Maga
Postacie noszące szaty są bardzo podatne na brutalne morderstwa w walce, a zbroja maga pomaga temu zapobiec. Widzisz dość znaczny wzrost przeżywalności, który utrzymuje się do następnego Długiego Odpoczynku. Warto mieć to zaklęcie w swoim arsenale.
Magiczny pocisk
Większości zaklęć można uniknąć w taki czy inny sposób. Może wróg czai się za rogiem, a może mają świetne statystyki i mogą po prostu uniknąć zaklęcia. Magic Missile nie dba o to, ponieważ zawsze uderza, zawsze zadaje obrażenia, a obrażenia te są przyzwoite. Wystrzeliwujesz 3 pociski na poziomie 1, a każdy z nich może wycelować w innego wroga lub możesz wystrzelić je wszystkie w jeden cel, aby uzyskać maksymalne obrażenia. To bardzo niezawodne zaklęcie, które zostaje wyciągnięte nawet na wyższych poziomach.
Spać
Czasami chcesz, aby wróg powstrzymał to, co robi, a sen właśnie to robi. Może nawet dotyczyć wielu osób, chociaż ma ograniczenia. Wywołanie magicznego snu znacznie ułatwia trafienie i zabicie wrogów, gdyż są oni całkowicie bezbronni. Istnieje również wiele zdolności, które wyzwalają lub mają różne efekty podczas celowania w śpiących wrogów, więc Sen wywiera swoją wagę we wczesnej fazie gry. Później jednak odpada.
Czarnoksiężnicy
Czarnoksiężnicy są pod wieloma względami podobni do czarowników, tylko że są o wiele fajniejsi. Związani demonicznymi paktami Czarnoksiężnicy rzucają potężne, nieziemskie zdolności, które zadają ogromne obrażenia i osłabiają w równym stopniu. Ich największą atrakcją jest ich głupio potężna Sztuczka, Eldritch Bolt, ale mają też dostęp do całkiem potężnych zaklęć.
Zbroja Agathys
Czarnoksiężnicy często utknęli w walce wręcz, zwłaszcza gdy stają się potężniejsi. Armor Of Agathys pozwala im to zrobić bez ryzyka śmierci. To zaklęcie oprócz zadawania obrażeń wrogom, którzy ośmielą się zaatakować cię w walce wręcz, zapewnia dodatkowe HP. Nie tylko to, ale zaklęcie skaluje się, gdy stajesz się potężniejszy, dzięki czemu jest nieskończenie przydatne.
Ramiona Hadara
Ucieczka z walki jest czasami wymagana, jeśli chcesz wyjść żywy. Jasne, możesz użyć akcji wycofania się, ale jeśli chcesz uciec z hukiem, Arms Of Hadar zapewni ci ochronę. Rzuć to zaklęcie, zadaj przyzwoitą porcję obrażeń, a następnie wyłącz reakcje przeciwnika.
Piekielna nagana
Hellish Rebuke jest raczej głupie. Rzucasz to, a następnie następna osoba, która odważy się cię zaatakować, zostaje wysadzona w powietrze, zadając do 20 obrażeń wartych obrażeń od ognia. Jest to potężniejsze niż większość zaklęć zadających obrażenia na poziomie 1, a najlepsze jest to, że uruchamia się w turze przeciwnika, więc możesz zrobić, co chcesz w swojej turze.
Czarodzieje
Czarodzieje to mistrzowie magii. Mają dostęp do największej ilości magii, mają najmniejsze ograniczenia co do zaklęć, które mogą przyjmować, i skalują się jak szalone, gdy zaczniesz zdobywać poziomy. Mają zaklęcie na każdą sytuację, a nawet na poziomie 1, Czarodzieje potrafią zrobić kilka niedorzecznych rzeczy. Niestety, omówiliśmy już większość ich najlepszych zaklęć. Oto kilka dodatkowych, które mogą ci pomóc w powiązaniu.
Płonące ręce
To zaklęcie jest bardzo proste – wystrzeliwujesz krótki strumień ognia obszarowego i zadajesz duże obrażenia. Naszym zdaniem jest to często deklasowane przez Thunderwave, ale ze względu na swój żywioł może wywołać całkiem zabawne reakcje łańcuchowe.
Smar
Jak już ustaliliśmy, uniemożliwianie wrogom robienia rzeczy jest tak samo przydatne jak zadawanie obrażeń. Smar spowalnia wrogów na dużym obszarze, a ponadto sprawia, że przewracają się, jeśli nie zdadzą testu. To wygrana-wygrana.
Tarcza
Tarcza jest interesującym zaklęciem, ponieważ można ją rzucić jak zwykłe zaklęcie, aby drastycznie zwiększyć wartość pancerza, a także uczynić cię odpornym na Magiczny pocisk. Jednak może być również użyty jako Reakcja i tutaj błyszczy. Nie chcesz marnować cennego rzutu na Tarczę, jeśli nikt nie zamierza cię atakować. Zamiast tego poczekaj, aż znajdziesz się w niebezpieczeństwie, wystrzel Tarczę w razie potrzeby i czerp wszystkie korzyści.
Na razie to wszystko, co mamy na temat Baldur’s Gate 3. Koniecznie sprawdź nasze inne przewodniki i listy, aby uzyskać więcej zawartości Baldur’s Gate.