Paladyni to jedna z najsilniejszych klas w grze Baldur’s Gate 3, a my przeprowadzimy Cię przez proces jej tworzenia.
Spis treści[Hide][Show]
Wrota Baldura 3 jest pełen znaczących wyborów graczy i dużej liczby decyzji. Jedną z pierwszych rzeczy, o które gracze są proszeni, jest wybranie klasy, w którą wcieli się ich bohater. Chociaż nie jest to stały wybór, to taki, który drastycznie wpłynie na twoją rozgrywkę. Paladyn jest jedną z takich klas.
Paladyni to jedna z najpopularniejszych klas w grze Baldur’s Gate 3 i nie bez powodu. Są to prawi wzór, zagorzali obrońcy i przysięgli przywódcy każdej partii. W przeciwnym razie są zhańbionymi Łamaczami Przysięgi, którzy mają swoje dziwaczne dziwactwa. Ten przewodnik przeprowadzi cię przez proces gry Paladynem, dzięki czemu będziesz mógł beztrosko porażać wrogów.
Więcej zawartości Baldur’s Gate 3:
5 najlepszych magicznych przedmiotów w akcie 1 | Towarzysz Sowodźwiedzia | Idealny przewodnik kieszonkowca | Podklasa Paladyn Łamacz przysięgi | Jak wyleczyć Gale’a
Przegląd klasy
Paladyni to święci wojownicy zdolni do niewiarygodnych wyczynów siły, wytrzymałości i wiary. Są niewiarygodnie potężnymi przeciwnikami do walki w zwarciu z dostępem do niektórych brutalnych zdolności, które wynoszą ich wysoko ponad ich kuzynów Wojowników.
Opanowali sztukę walki i przybyli ubrani w najlepszą broń i zbroje. Nie tylko to, ale chociaż są ekspertami w zabijaniu nienaturalnych, są równie dobrzy w obijaniu zwykłego Joe, jeśli wyjdzie poza linię (i stanie ci na drodze).
Poza walką są zapalonymi negocjatorami, co czyni ich charyzmatycznymi przywódcami godnymi upragnionego „pierwszego miejsca”. Paladyni są również jednymi z najbardziej wymagających postaci, ponieważ ich system Przysięgi zmusza ich do zejść z drogi, aby zachować nie tylko swoją religijną pozycję, ale także wszystkie swoje moce.
Przysięgi w Baldurs Gate 3
Jedną z najbardziej unikalnych mechanik w Baldur’s Gate 3 jest mechanika Przysięgi dla Paladynów. W przeciwieństwie do prawie każdego innego systemu w grze, Przysięgi prawie w całości opierają się na odgrywaniu ról. Jasne, zapewniają one potężne korzyści, ale utrzymanie tych korzyści wymaga stałego przestrzegania przysięgi. Jeśli kiedykolwiek nie dotrzymasz swojej Przysięgi, zostaniesz oznaczony jako Łamacz Przysięgi, nieco tajna czwarta podklasa.
Uwaga: w tym przewodniku trzymamy się tylko podstawowych Przysięg. Będziemy mieć osobny przewodnik dotyczący Łamiących Przysięgę.
Przysięga Starożytnych
Oath Of Ancients mocno koncentruje się na wspieraniu twojego zespołu. Dzieje się tak głównie za pomocą magii leczniczej, która jest na stałe przypisana do twojej postaci. Ten Paladyn jest bliższy Klerykowi lub Druidowi niż inni Paladyni, zachowując przy tym surową sprawność w walce wręcz, którą zapewnia jego klasa.
Przysięga oddania
Oath Of Devotion to środek między Starożytnymi a Zemstą. Ta Przysięga równoważy leczenie, wsparcie i obrażenia, dzięki czemu jest najbardziej wszechstronna. Jest to również najbardziej niejasne, ponieważ chcesz skupić swoją drużynę na ich mocnych stronach i nie osłabiać ich zbytnio.
Przysięga Zemsty
Oath Of Vengeance polega na zadawaniu obrażeń z odrobiną wsparcia opartego na obrażeniach. Ten Paladyn jest potwornie potężny i ma potężne ataki „Smite” na każdy element gotowy do użycia. Ich obrażenia są większe niż prawie wszystkich innych klas w grze, ale jest to równoważone przez krótki zasięg. Chcą utknąć i chcą usunąć zagrożenia, zanim dostaną się do twojej miękkiej tylnej linii.
Progresja poziomu
Awansując na poziom Paladyna, odblokujesz nowe zdolności specyficzne dla klasy. Chociaż wiele z nich różni się w zależności od przysięgi, którą złożyłeś, niektóre są odblokowane niezależnie od twoich wyborów.
Położyć Na Ręce
Ta umiejętność to niezwykle potężne (i skalujące się) zaklęcie leczące, które od czasu do czasu pozwala Paladynowi działać jako uzdrowiciel. To uzdrawianie jest znacznie potężniejsze niż większość uzdrawiania innych klas, a co ważniejsze, wykorzystuje własne zasoby. Oznacza to, że możesz użyć Nałożenia rąk i nie wysysać innych zaklęć, co zawsze jest miłe.
Nie tylko to, ale Nakładanie rąk może być również używane do leczenia różnych dolegliwości, co daje znacznie większą użyteczność niż tylko potężne zaklęcie leczące.
Aura Ochrony
Aura ochrony sprawia, że paladyni są najlepszym czołgiem w grze i nie tylko, ale stają się także jednym z najlepszych mnożników siły. Aura Ochrony zapewnia potężne wzmocnienie obronne wszystkim sojusznikom w pobliżu Paladyna (w tym Paladyna). Nie ma przypisanego zasobu, wystarczy rzucić go raz na Długi odpoczynek i wszyscy są lepsi. To naprawdę takie proste. Ta umiejętność odblokowuje się na poziomie 6.
Najlepsze zaklęcia dla paladynów w grze Baldur’s Gate 3
Poza odblokowaniami specyficznymi dla Paladyna, które zdobywasz z czasem, otrzymasz także szereg potężnych, unikalnych zaklęć. Działają dokładnie tak, jak każde inne zaklęcie we Wrotach Baldura, co oznacza, że nie można ich po prostu spamować. Jednak zaklęcia Paladyna mogą być niewiarygodnie potężne i aby pomóc to zrównoważyć, są one również bardzo krótkie (zwykle). Oto kilka potężnych zaklęć, które należy wziąć pod uwagę podczas zdobywania kolejnych poziomów.
Zwróć uwagę, że Paladyni mają absurdalną liczbę zaklęć opartych na koncentracji. Możesz mieć aktywne tylko jedno z tych zaklęć jednocześnie, więc zastanów się, którego potrzebujesz, zanim zaczniesz marnować miejsca na zaklęcia.
Porażenie (dowolne)
Uderzenie będzie twoim podstawowym atakiem, gdy masz wolne miejsca na zaklęcia. Istnieje niezliczona ilość Smites do wyboru, ale ze względu na naturę ksiąg zaklęć możesz je zmieniać w locie, jeśli chcesz mieć długi odpoczynek. Każde Porażenie ma inny żywioł i dodatkowy efekt, ale generalnie wszystkie zadają spore obrażenia, co czyni je świetnymi do eliminacji pojedynczego celu – zwłaszcza w połączeniu z innymi źródłami obrażeń.
Błogosławić
Błogosławieństwo to proste, ale niezawodne wzmocnienie. Sprawia, że ataki wszystkich są bardziej celne, oprócz wzmocnienia ich rzutów obronnych. Działa w tle, aby wszystko działało płynnie, i jest w tym raczej genialny.
Tarcza Wiary
Kolejne proste wzmocnienie, Tarcza Wiary, podnosi twoją (lub sojusznika) KP o +2. Jest to znaczny wzrost przeżywalności i jest szczególnie dobry, gdy stosuje się go do Paladyna lub Wojownika, ponieważ ich KP jest już bardzo wysoka. W pełni wypolerowany i opancerzony Paladyn jest bardzo trudny do zmiany.
Magiczna broń
Magiczna broń trochę zmienia sytuację, zaczarowując twoją broń, aby uzyskać +1 do trafienia i +1 do obrażeń. To może nie wydawać się wielkim wzmocnieniem, ale fakt, że można je połączyć z Błogosławieństwem, jeśli masz w drużynie Kleryka, oznacza, że Twój Paladyn może osiągnąć niesamowity poziom niezawodności. Zwiększenie obrażeń to tylko miły dodatek.
Wymuś pojedynek
Paladyni stawiają na bycie na linii frontu i dbanie o bezpieczeństwo swoich miękkich sojuszników. Wymuś pojedynek zmusza wybranego przez ciebie wroga do atakowania tylko twojego Paladyna. Niewiarygodnie potężna, zwłaszcza jeśli wzmocnisz swojego Paladyna magią wspomagającą.
Na razie to wszystko, co mamy na temat Baldur’s Gate 3. Koniecznie sprawdź nasze inne przewodniki i listy, aby uzyskać więcej zawartości Baldur’s Gate.