W Baldur’s Gate 3 jest wiele zaklęć, ale to nie znaczy, że powinieneś ignorować moc niskiego poziomu skromnej Cantrip.
Spis treści[Hide][Show]
Magia jest niesamowicie potężna w Wrota Baldura 3, z magią wyższego poziomu przerastającą w najlepszy możliwy sposób. Mimo że większa liczba często oznacza lepsze wyniki, niektórym sztuczkom udaje się zachować przydatność przez całą grę. Te iddy-biddy zaklęcia pakują dużo huku za swoje pieniądze.
Sztuczka to proste zaklęcie, którego użycie kosztuje Akcję, ale nie wpływa na liczbę zaklęć, które możesz rzucić na Odpoczynek. To czyni je bardzo przydatnymi w razie potrzeby, chociaż ich efekty są często ograniczone. Mimo to udaje im się utrzymać wagę przez całą grę.
Więcej zawartości Baldur’s Gate 3:
5 najlepszych magicznych przedmiotów w akcie 1 | Towarzysz Sowodźwiedzia | Idealny przewodnik kieszonkowca | Podklasa Paladyn Łamacz przysięgi | Jak wyleczyć Gale’a
Światła / tańczące światła
Chociaż może to nie być od razu widoczne, światło we Wrotach Baldura jest bardzo ważne – zwłaszcza jeśli prowadzisz drużynę, której brakuje zdolności rasowych, takich jak widzenie w ciemności. Oczywiście, zawsze możesz wyciągnąć pochodnię, ale to wymaga ręki, a szczerze mówiąc, to tylko zmarnowana ręka. W dalszej części gry światło staje się kluczowe dla twojego przetrwania, więc potrzebujesz rozwiązania.
Tutaj do gry wchodzą światła i tańczące światła. Światło pozwala rzucającemu (takim jak Kleryk) nasycić obiekt ciągłym światłem. Może to być coś w środowisku lub broń. Z drugiej strony Dancing Lights pozwala łotrzykowi lub druidowi nasycić się światłem. Żadne zaklęcie nie jest dobre do skradania się, ale czasami potrzebujesz mocy wzroku, więc jest to ofiara chętnie zapłacona.
Nieziemski wybuch
Jeśli chodzi o surową moc, żaden Cantrip nie dorównuje miażdżącej kości potędze Nieziemskiego Uderzenia. To zaklęcie jest dostępne wyłącznie dla Czarnoksiężnika i z czasem staje się coraz potężniejsze. Zdolny do wysyłania wielu wybuchów ciemnej energii, Eldritch Blast może zadawać słabe obrażenia wielu wrogom lub ciężkie obrażenia pojedynczemu wrogowi.
Co więcej, w miarę jak Czarnoksiężnik rośnie w siłę, Eldritch Blast zyskuje nowe umiejętności, takie jak odrzut. Dodaje to bardzo potrzebną użyteczność do Cantripa zorientowanego na obrażenia. Ze względu na wysokie obrażenia Eldritch Blast, jest idealny do wysadzania drzwi i skrzyń, jeśli chcesz ominąć użycie Łotrzyka.
Promień Mrozu
Kolejne zaklęcie oparte na obrażeniach, Ray Of Frost, jest jednym z najlepszych wyłącznie ze względu na swoją użyteczność. Cantrip wystrzeliwuje pojedynczą wiązkę energii, która zadaje średnie obrażenia jednemu celowi. Jednak cel również odczuwa znaczny spadek prędkości poruszania się, jeśli nie powiedzie mu się rzut obronny na zaklęcie.
Pozwala to rzucającemu kontrolować przebieg bitwy bardziej niż jakakolwiek inna sztuczka z tej listy. Nie tylko to, może być używany do zamrażania powierzchni. Ma to tę dodatkową zaletę, że powoduje, że wrogowie potencjalnie padają na ziemię, pozostawiając ich szeroko otwartych na przyszłe tury.
Ognisty pocisk
Może wydawać ci się dziwne, że dodaliśmy kolejny rodzaj obrażeń Cantrip, jednak Ognisty Pocisk zasługuje na swoje miejsce. Ognisty Pocisk jest najbardziej zadającą obrażenia sztuczką (poza Eldritch Bolt, która jest przypadkiem specjalnym), co natychmiast zwiększa jego użycie jako domyślnego ataku dystansowego dla magów.
Nie tylko to, ale ponieważ zadaje obrażenia od ognia, jest bardzo skuteczne przeciwko wielu wrogom, takim jak absurdalnie pospolity nieumarły. Wreszcie Fire Bolt to najtańszy sposób na podpalenie łatwopalnych powierzchni i przedmiotów, takich jak beczki po smarze i oleju. Prowadzi to do wybuchowych rezultatów, jeszcze bardziej zwiększając obrażenia Ognistego Pocisku.
Ręka Maga
Ręka Maga jest tak użyteczna, jak Ty jesteś kreatywny. Chociaż nie wszystko może być manipulowane przez jego widmowe paliczki, większość rzeczy może. Na bardzo podstawowym poziomie możesz zrzucać przedmioty z uwięzionych piedestałów, nieść pochodnię dla swojej drużyny lub jeszcze wybuchowe beczki we wrogów dla zabawy.
Świat jest twoją ostrygą dzięki Mage Hand, a im częściej go używaliśmy, tym bardziej zdawaliśmy sobie sprawę, że zawsze chcieliśmy go używać. Kto nie chciałby bezcielesnej ręki, która by za nim chodziła?
Szokujący uścisk
Ostatnie zaklęcie zadające obrażenia na naszej liście, Szokujący Uścisk, może wydawać się trochę dziwną kaczką. W przeciwieństwie do każdego innego zaklęcia z tej listy, można go użyć tylko w walce wręcz. Ogranicza to jego użycie, ponieważ będziesz go wyrzucać tylko wtedy, gdy wróg zbliży się do twojego maga. Jednak kiedy już możesz go użyć, jest raczej wspaniały.
Zadaje przyzwoite obrażenia dla Cantripa, co zawsze jest miłe, ale nie podlega też karom podczas rzucania w walce wręcz, w przeciwieństwie do Ognistego Pocisku, Promienia Mrozu czy Nieziemskiego Podmuchu. Wreszcie, to zaklęcie może również wyłączyć zdolność wroga do reagowania. To jest główny los, ponieważ możesz rzucić to zaklęcie, a następnie swobodnie uciec w bezpieczne miejsce.
Przewodnictwo
Naprowadzanie to z pewnością najlepsza sztuczka w grze – prawdopodobnie najlepsze zaklęcie w grze. To zaklęcie dodaje 1K4 do każdego testu umiejętności w grze i to wszystko. Możesz rzucić to na ekranie Rzutu Kością, możesz rzucić to za darmo i możesz rzucić to od poziomu 1. Wszystko w Baldur’s Gate 3 jest łatwiejsze, gdy Przewodnictwo jest w twoim repertuarze. Odczujesz jego brak w momencie, gdy poprowadzisz imprezę bez niego.
Na razie to wszystko, co mamy na temat Baldur’s Gate 3. Koniecznie sprawdź nasze inne przewodniki i listy, aby uzyskać więcej zawartości Baldur’s Gate.