Rozpocznij eksplorację największego lochu w grze Baldur’s Gate 3.
Spis treści[Hide][Show]
The Rękawica Shar to ogromny, pełen puzzli loch, który jest wymagany, jeśli chcesz go ukończyć Akt 2 z Wrota Baldura 3. Zanim będziesz mógł podjąć Ketheryczny Thorm, będziesz musiał stoczyć walkę z trudnymi przeciwnikami i próbami. Zanim w ogóle dotrzesz do tego obszaru, musisz odblokować specjalną ochronę przed Klątwą Cienia. Potem dotarcie tam jest dziecinnie proste — ale twardzi wrogowie chroniący to legowisko będą wyzwaniem, jeśli nie będziesz przygotowany.
Będziesz chciał być Poziom 7-8 przed wejściem do Rękawica Shar. W tej pierwszej części porozmawiamy o wejściu do rękawicy, spotkaniu z Baltazar Nekromanta i wreszcie odblokowanie naszego pierwszego Klejnot Umbry. Będziesz potrzebował 4 Klejnoty Umbry łącznie, aby uzyskać dostęp do najgłębszych komnat świątyni. Najtrudniej jest zdobyć pierwszy klejnot — reszta to bułka z masłem, jeśli wiesz, co robić.
Więcej poradników Baldur’s Gate 3:
Przewodnik dla początkujących | Wszyscy towarzysze pochodzenia | Czy powinieneś używać kijanek? | Rekrutuj Mintharę | Rekrutuj Halsina | Rekrutuj Jaheirę | Rekrutuj Minsc | Romans Karlach | Lokacje Piekielnego Żelaza | Najlepsze magiczne przedmioty w akcie 1 | Towarzysz Sowodźwiedzia | Wytwarzaj Mikstury Lecznicze | Idealny przewodnik kieszonkowca | Podklasa Paladyn Łamacz przysięgi | Jak wyleczyć wichurę | Jak uratować Halsina | Zabij przywódców obozu goblinów | Wskazówki dotyczące zabójców i mrocznych prześladowców | Splugawiona świątynia | Przewodnik cioci Ethel | Wejścia Podmroku | Łatwa złota sztuczka
Znalezienie Rękawicy Shar
Aby dotrzeć do Rękawica Shar i znaleźć Nocna pieśńgraj do godz Akt 2 i Ziemie Przeklęte Cieniem. W głębokiej ciemności wioski na północ od Wieże Wschodzącego Księżycaznajdziesz wejście do Wielkie Mauzoleum. Obszar ten znajduje się na północ od ul Dom Uzdrowienia.
- Rozwiąż zagadkę z guzikiem mauzoleum: Wejdz do Wielkie Mauzoleum i przejdź do dużej komnaty z otwarty sarkofag. Ten pokój jest mocno uwięziony. Tam są trzy przyciski musisz nacisnąć tutaj. Po lewej, po prawej stronie i na środku tyłu pokoju znajduje się przycisk.
- Naciśnij przyciski w tej kolejności: Lewy (Wieża Moonrise), Prawy (Pogrzeb), Środkowy obrońca (Tron Ketheric).
Naciśnij te trzy przyciski, a drzwi z tyłu komory zostaną odblokowane. Prowadzi to do windy, która zabierze Cię do Rękawica Shar.
Wejście do Gauntlet of Shar Statue
W centrum Rękawica Shar, najpierw napotkasz posąg na środku dużej komnaty. Jest otoczony polami energetycznymi. Musisz dotrzeć do „Klejnotu Umbral” w centrum i aktywować go.
- Aby dotrzeć do Klejnot Umbry, musimy dostać się do grobowców w czterech rogach tego pomieszczenia. We wszystkich czterech rogach znajduje się alkowa z sarkofagiem. Omiń pułapki i dotrzyj do poziomu we wszystkich czterech pomieszczeniach.
- Odwróć wszystkie cztery poziomy, aby obniżyć osiem ’Mistyczne kadzielnice’ — po opuszczeniu będziesz w stanie ugasić pożary na wszystkich ośmiu.
- Wyrzuć wszystko osiem kadzielnic i ukryta ścieżka w polach siłowych będą widoczne. Przejdź przez otwory, aby dotrzeć do Klejnot Umbry a drzwi przed nami zostaną otwarte.
Piedestał rozrachunku | Pierwszy Klejnot Umbry
Wejdź do pokoju na wprost, a napotkasz słudzy Baltazara — grupa szkieletów. Porozmawiaj z nimi, a zostaniesz zaatakowany przez strażników świątyni.
- Spotkanie z drżeniem umbralnym: Egzekutorzy pojawią się z Wstrząsów Umbry. Zniszcz Wstrząsy, aby powstrzymać pojawiających się Justiciarów.
- Szkielety Balthazara pomogą ci w tej bitwie.
- Celuj w Wstrząsy Umbralne Pierwszy. Użyj zaklęć dystansowych, takich jak Magiczny pocisk, aby szybko je zniszczyć. W przeciwnym razie co turę będą pojawiać się kolejni sędziowie.
Pokonaj sędziowie Następnie zbadaj ołtarz w środku komory. SprawdźPiedestał rozrachunku’, aby dowiedzieć się więcej o próbach Shar. Musisz umieścić przedmiot na Starożytny ołtarz. Jeszcze nic nie mamy. Aby uzyskać to, czego potrzebujemy, będziemy musieli dalej eksplorować.
- Spotkanie z Baltazarem: Zanim przejdziesz do pierwszej próby, idź w lewo i odblokuj Rękawica Shar punkt orientacyjny. Dalej w lewo i po schodach w górę, wejdź do zrujnowanego ołtarza. Porozmawiaj tutaj ze szkieletami, by zainicjować kolejną bitwę.
- Podobnie jak w poprzednim starciu, najpierw zniszcz Wstrząsy Umbralne. Są stosunkowo słabi i nie możesz przegapić ataków na nich. W każdej turze będą pojawiać się nowi wrogowie. Zniszcz je najpierw.
- Ta bitwa się rozkręca wiele, wiele więcej Wstrząsów Umbralnych. Po pierwszych dwóch pojawi się osiem kolejnych. Natychmiast zacznij je niszczyć! Wstrząsy Umbralne również stają się potężniejsze. Używaj zaklęć, które zadają obrażenia wielu wrogom naraz, zanim zostaniesz przytłoczony.
To trudna walka. Przyprowadź w pełni wypoczętych członków drużyny, aby mieć wszystko do dyspozycji. Gdy będziesz czysty, otworzą się drzwi do pokoju Balthazara. Porozmawiaj z nim. Jeśli zdasz testy umiejętności, możesz zdobyć [Summon Golem Bell]. Pozwala to przywołać do walki potężnego strażnika Balthazara, Ciało.
Zasadzka Yurgira | Opcjonalny Klejnot Umbry
Przy wejściu do Wielkie MauzoleumRaphael wróci i poprosi cię o to zabić swojego starego wroga. Aby znaleźć tego starego wroga, wejdź do Rękawica Shar. Z pomieszczenia, w którym po raz pierwszy spotkasz szkielety Balthazara, zamiast w lewo, idź w prawo. Prowadzi to do zrujnowanej części świątyni.
- Spotkanie Yurgira: Jeśli postępujesz zgodnie z Bestia wypierająca w dół do ruin, zostaniesz zaatakowany przez potężnego demona i jego świtę merregony. To bardzo trudne starcie, jeśli wpadniesz w zasadzkę.
- Aby ułatwić sobie tę walkę, zaatakuj Bestia wypierająca bezpośrednio na schodach przy wejściu. Przełącz się na tryb turowy i zaatakuj go. To też zaalarmuje całą grupę demonów, ale będą na tyle daleko, że możemy z nimi walczyć na naszych warunkach na schodach.
- Poczekaj, aż przybędą demony, umieszczając Grease lub Ice na schodach, aby potknąły się podczas zeskakiwania. Ukryj się za rogiem, aby zmusić ich do przyjścia do ciebie. Korzystając z tej metody, możesz je zdjąć, zanim Yurgir w ogóle do ciebie dotrze.
Yurgir krople Piekielny metal i Ręczna Kusza Piekielnego Ognia. Wejdź do jego legowiska i możesz zebrać Klejnot Umbry na schodach pod tronem, obok stosu zwłok zwanego Łożem Orthona.
- Klejnot Umbry: Od początku Shar’s Gauntlet idź w prawo i wejdź do zniszczonej sekcji. Pokonaj zasadzkę Bestii Wysiedleńca i zabij Yurgira. Klejnot Umbry znajduje się na schodach w pobliżu stosu zwłok „Łóżka Orthona”.
Umieść Klejnot Umbry (od Yurgir lub wejście) na Starożytny ołtarz w centralnej komorze. To aktywuje pływające platformy prowadzące do serca świątyni. Aktywacja platformy odblokuje kolejny krok w zadaniu Shadowheart’s Companion ’Wybrańcy Shar’ — poprosi cię o znalezienie Włóczni Nocy. Ta specjalna włócznia znajduje się w Cicha biblioteka. Ta lokacja jest znacznie głębsza w lochu.
Korzystając z latającej platformy, zleć do centrum Rękawicy Shar. Jest tu kolejny Starożytny Ołtarz. Ten wymaga trzy kolejne Klejnoty Umbry aktywować. To jest nasz cel. Musimy znaleźć trzy Klejnoty Umbry i Włócznia Nocnej Pieśni. Powróć do centralnej komnaty i przygotuj się do rozwiązania trzech zagadek.