Rozwiąż tajemnice trzech prób.
Spis treści[Hide][Show]
Kontynuujemy przez masę Rękawica Shar loch w Wrota Baldura 3. Aby przejść do serca świątyni, musimy znaleźć trzy Umbralne klejnoty. Każdy z nich jest ukryty za Test. Tam są trzy próby do ukończenia, a każdy z nich wymaga innej umiejętności — będziemy musieli przekraść się przez cienie, walczyć z lustrzanymi odbiciami nas samych i wreszcie wykonać skok wiary przez bezdenną przepaść. Każda próba to zagadka, a poniżej wyjaśnimy, jak je wszystkie ukończyć.
Więcej poradników Baldur’s Gate 3:
Przewodnik dla początkujących | Wszyscy towarzysze pochodzenia | Czy powinieneś używać kijanek? | Rekrutuj Mintharę | Rekrutuj Halsina | Rekrutuj Jaheirę | Rekrutuj Minsc | Romans Karlach | Lokacje Piekielnego Żelaza | Najlepsze magiczne przedmioty w akcie 1 | Towarzysz Sowodźwiedzia | Wytwarzaj Mikstury Lecznicze | Idealny przewodnik kieszonkowca | Podklasa Paladyn Łamacz przysięgi | Jak wyleczyć wichurę | Jak uratować Halsina | Zabij przywódców obozu goblinów | Wskazówki dotyczące zabójców i mrocznych prześladowców | Splugawiona świątynia | Przewodnik cioci Ethel | Wejścia Podmroku | Łatwa złota sztuczka
Próba miękkiego kroku | Drugi Klejnot Umbry
Powrót do punkt orientacyjny i zejdź po schodach w kierunku pierwszej próby. Schodami w dół, pierwsze drzwi po lewej to te Próba miękkiego kroku. Podejdź do Miska ofiarna. Shadowheart poprosi o złożenie ofiary i ofiarowanie jej krwi. Zgódź się na uzyskanie aprobaty Shadowheart.
Astarion lub Postać Nieuczciwego Gracza to najlepszy wybór do tego zadania. Możesz także użyć A Eliksir niewidzialności lub an Zaklęcie niewidzialności szybko ukończyć to wyzwanie.
- Próba miękkiego kroku: Aby ukończyć tę próbę, musisz przekraść się przez labirynt bez bycia zauważonym. Cień przesunie się przez labirynt. Jeśli zostaniesz zauważony, automatycznie przeteleportujesz się do wejścia.
- Naciskać [C] podkradać się i naciskać [G] podzielić swoją imprezę. Wystarczy wysłać jedną postać do labiryntu, aby dotrzeć do końca.
- Użyj dźwignia po prawej stronie, aby uwięzić pierwszy wędrujący cień między dwiema przesuwającymi się ścianami. Po naciśnięciu dźwigni przekradnij się na lewą stronę i przeskocz przez otwarte okno, by dotrzeć do kolejnej dźwigni za zamkniętą bramą.
- Wyjdź z labiryntu, możemy zignorować dźwignię otwierającą małe drzwiczki. Otwórz ostatnią bramę [DC:10] lub otwórz je za pomocą beczki z prochem dymnym lub ładunku. Ewentualnie zdobądź Klawisz miękkiego kroku z okrągłego stołu w korytarzu z przesuwającymi się ścianami.
Zbierz drugą Klejnot Umbry z posągu i użyj fioletowo świecącego diamentu, aby teleportować się z próby. To jedna z trzech zakończonych prób.
Ta sama wersja próbna | Trzeci Klejnot Umbry
W dół korytarza od Próby Miękkich Kroków znajdziesz Ta sama próba. Tak jak poprzednio, jeśli Shadowheart jest w twojej drużynie, poprosi o dopełnienie ofiary, aby aktywować próbę. Oddaj krew, aby odblokować drzwi.
W nadchodzącej próbie wasze postacie będą doświadczać osłabiające efekty za atakowanie lustrzanych odbić, które nie są same w sobie — Gale może atakować tylko Gale’a, Karlach może atakować tylko Karlacha itd. Jeśli połączycie siły z postacią, zostaniecie trafieni klątwą, która trwa do długiego odpoczynku. Polecam zignorować klątwę i połączyć siły z każdą wrogą drużyną z osobna. To znacznie ułatwia tę bitwę.
- Ta sama próba: W tej próbie będziesz musiał walczyć we własnej drużynie! Kopie twoich postaci, z tymi samymi umiejętnościami i wyposażeniem, czyhają na schodach i wyższych poziomach komnaty próbnej.
- Najpierw zaatakuj ich. Jeśli zdasz test umiejętności, zauważysz ich kryjówki, zanim będą mogły cię zaatakować. Użyj eliksiru percepcji lub zaklęcia, aby ułatwić ich dostrzeżenie.
- Jeśli masz maga w drużynie, polecam najpierw zasadzkę na Czarodzieja. Użyj swojego Łotra lub po prostu celuj w niego wszystkim, co masz. Mają niszczycielskie zaklęcia. Zniszcz je szybko, a Mirror Party od razu znajdzie się w bardzo niekorzystnej sytuacji.
- Użyj swojej najpotężniejszej magii wcześnie, aby szybko ich pokonać, zanim będą mogli użyć tych samych umiejętności. Użyj Pośpiechu (lub Spowolnienia), aby zapewnić sobie natychmiastową przewagę w walce.
Po pokonaniu wszystkich czterech, ostatni Lustrzany Obraz upuści Klejnot Umbry. Jeszcze tylko jeden Klejnot Umbry.
NOTATKA: Atakowanie lustrzanego odbicia, które nie jest twoje, wywoła debuff o nazwie Szaleństwo oszusta. Spowoduje to obniżenie wszystkich Ocen Umiejętności o -1 aż do Długiego Odpoczynku.
Próba przeskoku wiary | Ostatni Klejnot Umbry
Schodząc schodami z drugiej próby, napotkasz trzecia próba. Tak jak poprzednio, użyj Starożytnego Ołtarza, aby złożyć krwawą ofiarę. Będziesz także chciał zwrócić uwagę na diagram bezpośrednio przy Starożytnym Ołtarzu.
- Próba Skoku Wiary: Aby ukończyć tę próbę, podążaj ścieżką pokazaną na mapie na powyższym zrzucie ekranu. Możesz śledzić większość niewidzialnych (częściowo widoczne) unosząca się ścieżka z prawej strony, kierująca się na środek, a następnie wzdłuż prawej ściany do Klejnotu Umbral. Bardzo prosta.
Zbierz Klejnot Umbry, a następnie wyjdź Umbralnym Transporterem. Będziesz musiał wysłać tylko jedną postać przez labirynt. Jeśli postępujesz zgodnie z tym przewodnikiem, będziesz mieć teraz wszystkie cztery Klejnoty Umbry wymagane do ukończenia lochu.