Quake 2 64 w końcu opuścił „zapomnianą kopalnię klejnotów” głęboko w ogromnych skarbcach ID Software – ale czy to znowu tylko Quake 2?
Spis treści[Hide][Show]
Quake 2 zremasterowany jest w końcu tutaj po wielu plotkach i latach spekulacji. Czy to jest dobre? Nie – to jest cholernie fantastyczne. Legendarna strzelanka firmy ID podbiła świat i łatwo zrozumieć, dlaczego. Jeśli chodzi o zawartość, jakość i zachowanie, bardzo niewiele remasterów jest nawet zbliżonych do tego (jeśli takie istnieją).
Największą niespodzianką tego remastera jest jednak włączenie Quake 2 64. Ta gra nigdy nie doczekała się reedycji i szczerze mówiąc, większość ludzi nie wiedziała, że gra kiedykolwiek istniała. Ale czym jest Quake 2 64? Dlaczego to taka wielka sprawa? Cholera, dlaczego miałbyś zawracać sobie głowę graniem w ten dawno zapomniany relikt?
Więcej zawartości Quake’a:
Następny wstrząs | Mieszanka Quake/Doom | Premiera Quake 2 Remaster | Ponowne wydanie Quake 4 | Quake 2 Remastered Wymagania systemowe | Czy Quake 2 jest w Game Passie? | Czy Quake 2 Remastered ma funkcję cross-play/cross-progress? |
Tylko port Quake 2?
Łatwo byłoby założyć, że Quake 2 64 był po prostu mniejszym portem Quake 2, który tak się złożyło, że wylądował na N64. Dokładnie tak stało się z Quake 1, więc po co spodziewać się czegoś innego, prawda? Cóż, przygotuj się na zdmuchnięcie skarpet z superstrzelby z czterema obrażeniami – Quake 2 64 to samodzielna gra z własną mechaniką i kampanią.
Quake 2 64 w ogóle nie jest portem, jest po prostu obciążony niefortunną nazwą, która prawdopodobnie przez ponad 20 lat była ignorowana przez wszystkich i ich nan. Dzięki Nightdive wszyscy mamy szansę naprawić ten błąd w ocenie.
Zmiany w Quake 2 64
Więc poza całą nową kampanią, co wnosi do gry Quake 2 64? Cóż, po pierwsze, zupełnie nowy zestaw mechanik. Quake 2 ma system ekwipunku i ogromne, połączone ze sobą poziomy, które obejmują wiele ekranów ładowania. Kiedy został wydany, nie było nic takiego jak Quake 2, więc zrobiło to wrażenie.
N64 nie mógł tego powtórzyć z powodu ograniczonego sprzętu. Zamiast tego mamy serię krótkich, pełnych akcji poziomów, które bardziej przypominają te z klasycznego Dooma lub Quake’a niż Quake’a 2. Czują się niemal jak zręcznościowe, ponieważ masz jasno określone cele, które są podzielone na kawałki wielkości kęsa.
Tam, gdzie przejście poziomu w Quake 2 może zająć ponad godzinę, poziom w Quake 2 64 można ukończyć w ciągu kilku minut. Jest to idealne rozwiązanie do zbierania i zabawy, a także doskonale nadaje się dla graczy Steam Deck i Switch. To nieprzerwana akcja od początku do końca, a jeśli naprawdę się zmobilizujesz, możesz ukończyć grę w mniej niż dwie godziny.
Usunięcie systemu ekwipunku zmienia również przebieg gry Quake 2 64. Tam, gdzie wcześniej można było przechowywać przedmioty w idealnym czasie, przedmioty są natychmiast konsumowane. Pozwala to na sprytne rozmieszczenie i natychmiastowe nagrody. Poczwórne szaleństwo z obrażeniami jest mniej napędzane przez graczy, a bardziej zaplanowane, co ponownie wpływa na klasyczne, niemal arkadowe wibracje Quake 2 64.
Wreszcie muzyka. Każdy, kto grał w Doom 64 lub Doom na PS1, rozpozna przytłaczający pejzaż dźwiękowy dzięki uprzejmości Aubreya Hodgesa. Ta ścieżka dźwiękowa jest znacznie bliższa klimatowi Quake 1, co ponownie sprawia, że Quake 2 64 bardzo przypomina kontynuację, o której istnieniu nie mieliśmy pojęcia.
Niektóre negatywy
Niestety, jest kilka negatywów. Po pierwsze, Quake 2 64 zawsze był wyczerpującym wyzwaniem. Wrogowie nadciągają gęsto i szybko, amunicji jest bardzo mało, a zgonów będzie mnóstwo. Quake 2 64 nie robi żadnych ciosów, a nawet ze zmodernizowanym sterowaniem gra skopie ci tyłek za odwagę, by zmierzyć się z nią na dowolnym poziomie trudności powyżej średniego. Quake 2 nie ma nic na ten temat, to na pewno.
Wiąże się to również z jeszcze jedną rzeczą – w remasterze sporo się zmieniło. Sztuczna inteligencja wrogów, a nawet balans broni w Quake 2 64 zostały zmienione w stosunku do oryginalnego Quake 2. Remaster usuwa to wszystko, co sprawia, że jest to trochę miszmasz Shelluvian. Uważamy również, że zaburza to nieco równowagę gry, ponieważ Quake 2 64 był trudny, ale „wrogowie unikający rakiet i przeskakujący przez pokój” już nie.
To, co tu mamy, to świetny remaster dawno zapomnianej gry. Nie zawsze jest wierny źródłu, ale to nie umniejsza zbytnio wrażenia. Quake 2 64 jest obecnie naszym ulubionym sposobem grania w Quake 2, a kampanię przeprowadzaliśmy wiele razy. Jest krótki, słodki, miażdżący kości i wypełniony po brzegi kawałkami – tak jak lubimy.
Na razie to wszystko, co mamy na temat Quake 2 Remastered. Koniecznie sprawdź nasze inne przewodniki i listy, aby uzyskać więcej zawartości Quake.