Spis treści[Hide][Show]
Generał Thorm jest największym złem Baldur’s Gate 3 drugi akt. Do tego momentu był odporny na wszelkie obrażenia – nieśmiertelny pod każdym względem. Czas go uśpić raz na zawsze, ale bądź przygotowany na naprawdę niezłą walkę. Thorm nie jest sam i jego bóg zawsze patrzy.
Twoje ostatnie spotkanie z Thormem jest jedną z najcięższych bitew w całej grze Baldur’s Gate 3. Jest w nim kilka zwrotów akcji, dzięki którym utrzymasz się na nogach, a jeśli nie zmobilizujesz się i nie utkniesz w miejscu, poczuj się przytłoczony, zanim się zorientujesz. W tym przewodniku przeprowadzimy Cię przez proces pokonania Generała Thorma i jego podstępnego pana.
Więcej zawartości Baldur’s Gate 3:
5 najlepszych magicznych przedmiotów w akcie 1 | Towarzysz Sowoniedźwiedzia | Idealny przewodnik kieszonkowców | Podklasa Paladyna Łamacza Przysięgi | Jak wyleczyć Gale’a
Jak pokonać Generała Thorma w Baldur’s Gate 3
Zdecydowanie zalecamy wzmocnienie drużyny przed wejściem do pokoju szefa. Zaklęcia takie jak Błogosławieństwo i Przyspieszenie są niezwykle potężne i znacznie ułatwią tę walkę. Pomoc jest również bardzo potężna, szczególnie jeśli ją wzmocnisz. Na tym etapie gry Pomoc da Twojej drużynie +15 punktów życia, co stanowi znaczny wzrost.
Kiedy ta walka się rozpocznie, Thorm znów będzie odporny na twoje ataki. Dzieje się tak, ponieważ Nocna Pieśń po raz kolejny zostaje uwięziona w Klatce Duszy – tym razem na końcu pomieszczenia. Twoim pierwszym zadaniem powinno być doprowadzenie postaci do Klatki Duszy i skorzystanie z akcji „Pomoc”, aby ją uwolnić. Nocna Pieśń to potężna sojuszniczka, która będzie bardzo pomocna w tej walce, a gdy Thorm będzie wolna, będzie oczywiście bezbronna.
Podczas gdy ktoś doskakuje lub teleportuje się, by uratować Nocną Pieśń, ty musisz rozprawić się z wrogami w pomieszczeniu. Thorm jest potężną postacią, więc szybkie pozbycie się jego sojuszników pozwoli ci skupić całą uwagę na nim. Zapobiegnie to również uruchomieniu i rozproszeniu strasznej sztucznej inteligencji Nightsong.
Jest trzech Nekromitów, czterech Pożeraczy Intelektu i jeden Łupieżca Umysłu. Kolejność, w jakiej je eliminujesz, zależy wyłącznie od ciebie, ale odkryliśmy, że rozprawienie się z Nekromitami i Pożeraczami Intelektu ułatwiło walkę. Szybka Kula Ognia zabije którąkolwiek grupę wrogów, a Pospieszny Paladyn, Mnich, Zabójca lub Wojownik może z łatwością zabić drugą.
Kiedy już uporasz się z plewami, będziesz mógł wykończyć Łupieżcę Umysłów. Mają około 70 punktów zdrowia, co może być trudne do pokonania, ale ogień skupiony ze strony twojej drużyny powinien być w stanie zniszczyć go w ciągu jednej tury.
Po usunięciu wszystkich dodatkowych zagrożeń i uwolnieniu Nocnej Pieśni możesz zacząć atakować Thorma.
Wskazówki dotyczące pokonania Thorma
Największą sztuczką Thorma jest jego reakcja. Za każdym razem, gdy uderzysz Thorma w walce wręcz, będzie on kontratakował i próbował powalić cię na ziemię. Może to być niszczycielskie, dlatego zdecydowanie zalecamy używanie zaklęć i ataków, które wyłączają reakcje. W przeciwnym razie, jeśli uda ci się powalić Thorma Prone’a, nie będzie on mógł nic zrobić. Zaklęcia takie jak Oślepienie są również bardzo pomocne, podobnie jak Szczęśliwy Wyczyn.
Twoim celem jest jak najszybsze wyeliminowanie Thorma. Zdolności gwarantujące trafienia krytyczne (np. Kat) doskonale sprawdzają się w tej walce. Odkryliśmy, że Paladyn używający Boskiego Uderzenia był w stanie prawie zabić Thorma w jednej turze – zwłaszcza gdy został wzmocniony Przyśpieszeniem. Zaatakuj go ze wszystkich sił, aby mieć pewność, że umrze, zanim będzie miał szansę zadać zbyt duże obrażenia.
Wreszcie Thorm będzie używał Inkubacji Śmierci w każdej turze, co spowoduje pojawienie się dodatkowych Nekromitów. Im dłużej Thorm żyje, tym bardziej staje się to kłopotliwe.
Gdy Thorm umrze, rozpoczyna się prawdziwa walka z bossem.
Przekonanie Thorma do poddania się w Baldur’s Gate 3
Jeśli nie chcesz walczyć z Thormem, możesz go przekonać, żeby się poddał. To doprowadzi do samobójstwa. Na początku może się to wydawać dobrym pomysłem, ale powoduje to wcześniejsze rozpoczęcie drugiej fazy tej walki i lepiej uwierz, że wróg, który się pojawi, zyskuje niewrażliwość na Nocną Pieśń.
Zdecydowanie zalecamy, abyś nie podążał tą ścieżką, ponieważ próba uwolnienia Nocnej Pieśni w drugiej fazie jest niezwykle trudna. Ta walka jest znacznie łatwiejsza, jeśli walczysz z Thormem, co jest sprzeczne z intuicją, przyznajemy.
Jak zabić Apostoła Myrkula
W drugiej fazie walczysz z awatarem Myrkula – boga umarłych. Boss ten wypełnia centralną komnatę i jest bardzo niebezpieczny. Mając ponad 200 punktów życia i ataki, które wypierają i uszkadzają wszystkich w pomieszczeniu, Myrkul nie powinien być lekceważony. Jeśli Nocna Pieśń nadal znajduje się w jej Klatce Duszy, ten boss jest również odporny na obrażenia.
Co więcej, uzdrowienie jest prawie niemożliwe, ponieważ Myrkul wytwarza swoją aurę Lodu Kości. To nawet powstrzyma cię przed ożywieniem poległych sojuszników, co jest niszczycielskie. Co gorsza, wchłonie Nekromity i wystrzeliwuje zaklęcie natychmiastowej śmierci zwane Palec Śmierci.
Aby zabić Myrkula, musisz działać szybko i niczego się nie powstrzymywać, ponieważ Myrkul może z łatwością zniszczyć całą drużynę w dwóch turach. Po raz kolejny uznaliśmy, że Paladyn jest najlepszą klasą do tego zadania, ponieważ zadawane przez niego obrażenia pojedynczym celom są niesamowite. Upewnij się, że masz aktywny Haste i rzuć się na Myrkula za pomocą Porażenia cztery razy na turę.
Ponieważ uprzątnąłeś plewy w fazie pierwszej, Pieśń Nocy skupi wszystkie swoje ataki na Myrkul, a ona nie jest ociężała w walce. Będzie uderzać, zadając ogromne obrażenia na turę, więc nie wolno jej rozpraszać.
Wreszcie, używanie zaklęć takich jak Chmura Sztyletów jest niezwykle skuteczne przeciwko Myrkulowi. Ze względu na jego niesamowity rozmiar i niemożność poruszania się po pomieszczeniu, Chmura Sztyletów uderzy wielokrotnie za każdym razem, gdy Mykrul się aktywuje. To świetny sposób na zadanie dużych obrażeń poza swoją turą.
Po śmierci Myrkula możesz przejść do Aktu 3 i całego dramatu z nim związanego.
Nagrody za pokonanie Generała Thorma i Apostoła Myrkula w grze Baldur’s Gate 3
Kiedy już wykończysz Thorma i jego boga, możesz swobodnie splądrować pokój. Najlepsze przedmioty można jednak znaleźć na Thormie. Możesz netto:
- Młot Bojowy Ketherica
- Tarcza Ketherica
- Uścisk Żniwiarza
Wszystkie są niesamowicie potężne i warto je wykorzystać na Wojowniku lub Paladynie. Odkryliśmy, że stanowią one znaczne wzmocnienie zarówno zadawanych obrażeń, jak i przeżywalności.
To wszystko, co na razie mamy na temat Baldur’s Gate 3. Koniecznie sprawdź nasze inne przewodniki i listy, aby uzyskać więcej zawartości Baldur’s Gate.