Z pewnością brzmi to tak, jakby coś działo się za kulisami.
Wraz z ostatnią serią zgłoszonych zwolnień, Naughty Dog zwolniło kluczowego pracownika.
Na początku tygodnia pisaliśmy o zwolnieniach w firmie. Było to kilkanaście osób, które pracowały w dziale kontroli jakości firmy. Podobno Naughty Dog poinstruował swoich byłych pracowników, aby milczeli na temat zwolnień.
Donoszono również, że powodem zwolnienia tych pracowników było to, że byli częścią zespołu, nad którym pracowali Frakcje The Last of Us, projekt Naughty Dog od dawna w fazie rozwoju, który nie otrzymał jeszcze nawet oficjalnej nazwy. Łączy się to z wcześniejszymi plotkami, które Naughty Dog po cichu kładło Frakcje The Last of Us na tylnym palniku. Chwila Frakcje The Last of Us nie został odwołany, zespół pracujący nad nim znacznie się zmniejszył.
Dzisiaj PSU donosi, że Anders Howard, główny projektant monetyzacji studia, przepisał swoje CV na LinkedIn, aby wskazać, że ta praca zakończyła się we wrześniu 2023 r. Oczywiście powodem, dla którego Naughty Dog potrzebowałoby projektanta monetyzacji, jest to, że pracowali nad live gra serwisowa.
Duże podejrzenie jest takie, że jest to gra na żywo Frakcje The Last of Us. Zatem zwolnienie to kolejny wskaźnik tego, że projekt został w jakiś sposób odłożony na półkę lub wstrzymany. Warto przynajmniej zauważyć, że jest to obecnie pierwsza strzelanina znana opinii publicznej.
To nie jest zabawny czas dla Naughty Dog, które wydawało się być podekscytowane ujawnieniem czegoś Frakcje The Last of Us wcześniej w tym roku. Jak informowaliśmy w marcu ubiegłego roku, Neil Druckmann obiecał, że więcej szczegółów zostanie ujawnionych jeszcze w tym roku. To się po prostu nie spełniło, choć trzeba przyznać, że do roku pozostało jeszcze kilka miesięcy.
Naughty Dog pozostanie jednym z najcenniejszych wewnętrznych studiów PlayStation, ale jeśli to prawda, anulowanie lub wstrzymanie Frakcje The Last of Us zostanie uznane za prawdziwy wstyd.
Naughty Dog nie zaczęło od ogromnych sukcesów krytycznych i komercyjnych. Właściwie powszechnie wiadomo, że jedną z ich pierwszych gier w historii było 3DO Droga wojownika.
Jednak Naughty Dog wykazało się zdolnością do tworzenia doświadczeń dla jednego gracza, przede wszystkim Crasha Bandicootai wtedy Jak i Daxteri wtedy Niezbadanyzabierając nas do Ostatni z nas Teraz.
Cały ten dramat za kulisami dość złowieszczo sugeruje, że w Sony może się teraz dziać więcej, niż firma pozwala. Być może z czasem poznamy tę sytuację od środka.