Spis treści[Hide][Show]
Pierścień Eldena trzyma nas na palcach. Za każdym rogiem czai się coś nowego i zabójczego — czasami nad tobą lub bezpośrednio pod tobą. Sama próba przetrwania podczas odkrywania śmiercionośnego świata Lands Between może być denerwującym doświadczeniem, a najlepsi gracze wciąż krzywią się z irytacji, wspominając te starcia. Nie mówimy o największych, najgorszych walkach z bossami. Kładziemy szczególny nacisk na potwory, które doprowadzały nas do szaleństwa.
Niektórzy wrogowie w Pierścień Eldena są skrajnymi przykładami okrucieństwa. Pokręcone umysły From Software stworzyły wrogów zaprojektowanych specjalnie po to, by zepsuć ci dobry nastrój. Nie możemy nawet wymienić ich wszystkich tutaj — Niedźwiedzie runiczne to jeden z pierwszych wrogów, którzy oślepiają nowych graczy szaloną agresją. Są też ukryte ręce, które zakopują się pod ziemią i urządzają zasadzkę na Tarnished, próbując zdobyć błyszczący skarb. Łucznicy są oczywiście jednymi z najgorszych, ponieważ potrafią zastrzelić cię z niesamowitą celnością z obciążającego dystansu. A to są stosunkowo normalni wrogowie.
To najgorsi z najgorszych, najgorsi wrogowie, jakich spotkaliśmy we wszystkich Pierścień Eldena.
Więcej przewodników po Elden Ring:
10 wskazówek, których potrzebujesz na początku | 12 przydatnych przedmiotów, aby uzyskać pierwsze | 16 najlepszych opcjonalnych obszarów | W pełni ulepszona Crimson Flask | Pierwszy Odłamek | Opis przejścia Pt. 1 | Odblokuj Raya Lucarię | Opis przejścia Pt. 2 | Wielka winda Dectus | Opis przejścia Pt. 3 | Margit, Przewodnik po The Fell Omen Boss | Przewodnik Godrick, Szczepiony Boss | Przewodnik po szefie Rennala, Królowej Pełni Księżyca | Przewodnik po Starscourge Radahn Boss | Przewodnik po Godfrey, Pierwszym Lordzie Eldenów | Przewodnik po Morgott, Omen King Boss | Przewodnik po bossach Ognistego Olbrzyma | Jak znaleźć Rykarda, Pana Bluźnierstwa | Jak znaleźć Malenię, Ostrze Miquelli | Przewodnik po bossach Malenia, Ostrze Miquelli | Jak znaleźć Mohga, Władcę Krwi | Jak znaleźć Władcę Smoków Placidusaxa | Przewodnik po zakończeniu szalonego płomienia | Przewodnik po zakończeniu Epoki Gwiazd
#1. Rydwany na grobie bohatera
Hero’s Grave to wypełnione pułapkami lochy, które napełniają nas egzystencjalnym lękiem. Pułapki? Nie są takie złe. Trudne spotkania z wrogiem? To jest do opanowania. Nie, najgorszą częścią lochów w Grobowcu Bohaterów są rydwany. Ponieważ rydwany mają własny rozum.
Rydwany to szybko poruszające się pułapki, które pokrywają całe pasy ścieżki, zmuszając cię do schylania się do wnęk i sprintu, aby ich uniknąć, gdy zamiatają ścieżki grobowca. Najgorsza część? Wygląda na to, że mają własny umysł, więc będą zmieniać wzorce w miarę postępów w lochach. Są w większości niezwyciężone (z wyjątkiem pułapek, które możesz uruchomić, aby je zniszczyć na końcu) i mogą cię zabić jednym uderzeniem. A co z tymi ogromnymi, chybotliwymi hitboxami na tych rzeczach?!
#2. Łatki
Przebiegłe Łaty powracają w Pierścień Eldenai jest tak samo zły, jak zawsze. Łatki mogą być w pewnym sensie pomocne, ale nadal robi wszystko, aby dźgnąć cię w plecy przy każdej okazji. W Limgrave spróbuje nakłonić cię do użycia skrzyni z pułapką teleportacji. W Liurni zasugeruje, że zostanie schwytany przez innego wroga z naszej listy — powiedzmy, że bardzo źle jest podążać za jego sugestią. Na Górze Gelmir zaczeka, aż podejdziesz do półki oznaczonej Tęczowymi Kamieniami, po czym cię odepchnie. Patches wciąż stosuje te same stare sztuczki. I nigdy nie przestanie, dopóki From Software będzie tworzyć te gry.
Nawet jeśli jest pomocny, Patches nie jest pomocny. W Volcano Manor Patches wyśle cię na polowanie — i jest zaskoczony, gdy wrócisz. Łaty po prostu nie przestaną dźgać nas w plecy.
#3. jastrzębie
Wczesny wróg Zamku Stormveil, który spowodował natychmiastową eksplozję irytacji zaraz po uwolnieniu. Warhawki noszą miecze na szponach i wiedzą, jak ich używać. Machają dookoła, uderzając i unosząc się tuż poza zasięgiem. Są też po prostu absurdalne. Wyglądają śmiesznie!
Latanie i cięcie mieczem nie wystarczy. Niektóre Warhawki noszą wybuchowe beczki — jest to rodzaj opatentowanego absurdu, którego oczekujemy od Miyazakiego i From Software. W przeciwieństwie do kóz, które toczą się jak koła, te Warharki po prostu nas niszczą.
#4. Raya Lucaria Porywacz Virgin
Na dole Akademii Raya Lucaria znajduje się przerażająca maszyna „Dziewica Porywacza”. Te maszyny można znaleźć na całym terenie akademii w Liurnia of the Lakes, a Patches jest tą, która wskazuje ci je — Patches mówi, że jeśli zostaniesz schwytany przez Dziewicę Porywacza na dole akademii, zostaniesz zabrany do podstawy Erdtree. To jest twój cel.
Patches nie mówi ci, że ta istota teleportuje cię do podziemnej sali tortur inkwizycji, z której pozornie nie ma ucieczki. Wielu graczy zostało oszukanych i nagle zmartwienie ucieczka jest niemożliwa. Wydaje się, że jedynym wyjściem są dwie z tych Dziewic Porywaczy, które służą jako szef tego ekskluzywnego małego obszaru. Możesz po prostu przebiec obok nich, ale to nie czyni tej pułapki mniej przebiegłą. Sprawianie, że gracze obawiają się, że ich postać jest teraz uwięziona na zawsze? To bardzo złe.
#5. Królewskie Zjawy
Ten bałagan nieumarłych kończyn rzadko się pojawia, ale zawsze pozostawia wrażenie. Szczątki są amalgamatem trupów w pajęczej kombinacji. Atakuje szybko i nieprzewidywalnie, sprawiając graczom w końcowej fazie gry wiele problemów w obszarach końcowych. Stają się niewidzialni, gdy się wycofują, zakopują się w ziemi i wyskakują z powrotem, by pluć trucizną lub zostawiać toksyczną pułapkę. Te rzeczy są tak trudne, że większość graczy nie zawraca sobie głowy walką z nimi w zwarciu. Po prostu biegnij obok nich lub strzelaj do nich z daleka.
Jedynym skutecznym sposobem walki z nimi jest leczenie. Uzdrawiająca magia zadaje ekstremalne obrażenia wszczepionym zjawom, znacznie ułatwiając ci życie podczas eksploracji wewnętrznych murów Elphaela, Brace of the Haligtree. Przez większość czasu po prostu kieruję się tymi rzeczami.
#6. Preceptorka Miriam
Ten najeźdźca NPC jest tak zły, że napisaliśmy cały przewodnik szczegółowo opisujący, jak sobie z nimi radzić. To czysta, destylowana irytacja dla buildów walczących w zwarciu. Zamiast stanąć do walki, Miriam zawsze się wycofuje. Teleportują się, wypuszczając salwy magicznych pocisków, jednocześnie osłaniając się za widmowymi wrogami. I po prostu nigdy nie przestaną się wycofywać. Kiedy po raz pierwszy przybędziesz do Carian Study Hall, Miriam może zabić twojego Tarnisha w kilka sekund za pomocą magii. Jedyną dobrą rzeczą w Miriam jest powrót później, aby się zemścić.
A najgorsza część? Jeśli pokonasz pierwsze standardowe spotkanie Miriam, po prostu zmarnowałeś swój czas — Miriam strzeże ślepego zaułka. Potem będziesz musiał ponownie walczyć z nimi w Sali Naukowej Odwróconej Carian, gdzie są jeszcze bardziej irytujące. Zamiast walczyć na bezpiecznych chodnikach z balustradami, będziesz musiał walczyć na mostach nad bezdennymi dołami. Przynajmniej (rzadko) przypadkowo stoczą się z półki w drugiej walce. Jeśli masz szczęście.
7. Srebrne Łzy
Podczas eksploracji Wiecznego Miasta Tarnished napotykają osobliwą pułapkę z toczącą się kulą. Wszyscy widzieliśmy to już wcześniej w grach wideo. Ale ten jest inny. Po opadnięciu i przetoczeniu się w kierunku gracza… ta gigantyczna metalowa kula zmienia kierunek, goniąc cię po pokoju i miażdżąc cię, jeśli się zbliżysz. To Srebrna Łza, zmiennokształtny wróg, który przybiera postać wielkiej żelaznej kuli.
Próba walki z tymi rzeczami jest denerwująca ze względu na ich dziwny hitbox. Mają zespół Rydwanu. Samo stanie blisko kuli Srebrnej Łzy sprawi, że Twój Tarnished zacznie latać. Nie są zbyt trudne do zabicia bronią dystansową — a ich kształt jest tak niezgrabny, że możesz zwabić je w drzwi, aby utknąć. Nie czyni tych rzeczy mniej przebiegłymi.
# 8. Bazyliszki
Wszyscy nienawidzimy bazyliszków. Te okropne, wyrzucające trucizny niedogodności pojawiają się ponownie w Dark Souls w stanie nienaruszonym. Wyglądają dokładnie tak samo, ale nie działają dokładnie tak samo. Zamiast nakładać śmiertelną klątwę na graczy, Bazyliszki z Pierścień Eldena powodują efekt statusu Zaraza Śmierci. Kiedy twój wskaźnik „śmierci” całkowicie się zapełni, natychmiast umrzesz. Mają tendencję do spędzania czasu w grupach i w najgorszych miejscach w grze. Znajdziesz je w obrzydliwych kanałach Lleyndell lub w Jeziorze Rot. Dokładnie odwrotnie niż chcesz walczyć z wrogami, którzy wyrzucają trudne do uniknięcia chmury instakill trucizny.
Jest jeden sposób na pozbycie się bazyliszków. Pochodnia odstraszająca zwierzęta pomaga utrzymać bazyliszki na dystans. Możesz go kupić w Odosobnionej Chacie Kupca w Dragonbarrow, Caelid. Przynajmniej coś powstrzyma cię od tych rzeczy.
#9. Zepsuci perfumiarze
Zdeprawowani perfumiarze z Zacienionego Zamku to jedni z najokrutniejszych zwykłych wrogów w grze. Są silnymi, szybkimi jak błyskawica przeciwnikami, które rozpryskują zabójcze perfumy na całym świecie – a kiedy przedzierasz się przez zalany trucizną Zacieniony Zamek, nie ma zbyt wiele miejsca na bezpieczne manewrowanie. Nawet gorzej? Ci faceci potrafią się leczyć.
A co gorsza, wszystkie ich ataki perfumami przechodzą przez twoją tarczę. Rozpylają perfumy, a następnie je rozpalają — eksplozja jest tak szybka i ogromna, że kilka razy się nią zakołyszesz. Są szybkie, trudne do zabicia i mają irytującą zdolność, która jest niebezpieczna w pobliżu wybuchowego rozprysku z bazyliszka. To właśnie sprawia, że ci goście są jednymi z najgorszych wrogów w Pierścień Eldena.
#10. Duet Strażników Drzew
Najtrudniejszy „szef” w Pierścień Eldena tak naprawdę wcale nie jest szefem. Ci dwaj niemądrzy rycerze strzegą Lleyndell, głównego wejścia do Królewskiego Kapitolu. Prawie wszyscy zignorujemy tych gości i zamiast tego skorzystamy z północnego wejścia. Tree Sentinels to ciężkozbrojni rycerze, którzy są dość wytrzymali w pojedynkę. Połącz dwa z nich, a są prawie niemożliwe, szczególnie na twoim poziomie, gdy po raz pierwszy przybędziesz na płaskowyż Altus.
Samo dotarcie do pary to ból. Rękawice wrogów strzegą schodów prowadzących do Lleyndell, a ci faceci służą jako główne…