To smutne czasy dla firmy, która doznała krzywdy w wyniku rany, którą sama sobie zadała.
Unity właśnie ujawniło, że szykuje się kolejna runda zwolnień, w wyniku której zwolni się 1800 pracowników.
Jak donosi Video Games Chronicle, firma ujawniła swoje plany w dokumencie regulacyjnym, który właśnie został upubliczniony. Liczba ta stanowi obecnie 25% ich siły roboczej.
To czwarta runda zwolnień, która rozpoczęła się, gdy ze spółki odszedł sam dyrektor generalny John Riccitiello. Unity stwierdziło, że „cięcia były częścią restrukturyzacji całej firmy i ponownego skupienia się na jej podstawowej działalności, ponieważ stara się ona przygotować na długoterminowy wzrost”.
Ta niewiarygodnie duża liczba zwolnień jest konsekwencją źle zaplanowanej i źle przeprowadzonej zmiany biznesowej, która zwróciła się przeciwko firmie bardziej znane i odnoszące sukcesy niezależne studia oraz małe studia gier.
CZYTAJ TAKŻE Gameloft jest ciekaw, czy fani chcą, aby te postacie dołączyły do Disney Dreamlight Valley
Unity ogłosiło plany zmiany sposobu zarabiania na silniku, z którego rzekomo może korzystać każdy programista. W obecnej sytuacji Unity prowadziło sklep z zasobami i zapewniało wsparcie dla swojego tytułowego silnika. Nowe plany wymagałyby od deweloperów, którzy osiągnęli określony próg, płacenia Unity części swoich zysków.
Chociaż nie jest to całkowicie nowy sposób prowadzenia interesów z silnikami gier, programiści byli wściekli na nagłe ogłoszenie, które pozostawiło ich nieprzygotowanymi do zmiany sposobu prowadzenia biznesu, a także szczegółów samej monetyzacji. Realizacja ich planów ucierpiałaby najbardziej na odnoszących sukcesy indiach.
CZYTAJ TAKŻE Insomniac Games publikuje oświadczenie w związku z niedawnym cyberatakiem
Unity próbowało wycofać te plany, ale teraz te zwolnienia i restrukturyzacje mają miejsce, ponieważ po prostu zaakceptowali, że wielu programistów nie będzie już z nimi współpracować.
Unity próbowała uzasadnić zmiany, wskazując, że ich firma nie odnotowała dużego wzrostu. Oznaczało to, że nie zarabiali wystarczająco dużo pieniędzy, aby inwestować w ulepszenie silnika, i musieli mieć na to sposób, aby rozwijać swoją firmę. Oczywiście sami twórcy od dawna narzekali, że Unity też nie widzi dużej poprawy.
CZYTAJ TAKŻE Wyciekł rurociąg Insomniac Games na następne dziesięć lat
Teraz Unity musi zadowolić się byciem znacznie mniejszą firmą niż kiedyś, aby ponownie znaleźć drogę do wzrostu. Unity twierdzi, że zakończy zwolnienia do końca tego roku podatkowego, który powinien nastąpić 31 marca 2024 r.
Inne zmiany, które planuje firma, obejmują zaprzestanie produkcji niektórych produktów i zmniejszenie powierzchni biurowej. Trudno sobie wyobrazić, jaka będzie przyszłość silnika, na którym grają takie gry Uderzenie Genshina, Droga Krzyżowa, Pokemon GoI Wśród nas będzie wyglądać po zakończeniu całkowitej zmiany firmy.
Powiązany